Gurragu Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 (redigerat) hej! asså... kan man få en gratis IP adress( UTAN virus) som man kan använda t.e.x. till att göra egen habbo, runescape etc. server? om det finns det så kan ni väl posta en link eller nåt =p Redigerat 8 Juli 2007 av gurragu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 :meddum: öh, en IP adress? Du har ju redan en IP adress på din dator... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 Man har ju en gratis ip adress i datorn xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 proxy finns ju alltid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 9 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2007 hej! asså... kan man få en gratis IP adress( UTAN virus) som man kan använda t.e.x. till att göra egen habbo, runescape etc. server? om det finns det så kan ni väl posta en link eller nåt =p Som sagt, en ip får du av din ISP när du kopplar upp dig mot internet. Det du verkar vara ute efter är servermjukvara eller nåt annat. Tala om vad du vill så ska vi se om någon kan komma med en lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 10 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 jag, veee att man har en egen ip i datorn, men den får jag inte använda för pappa. Så kan man få EN TILL ip till datorn.(inte hamachi) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Varför dår du inte använda den? Låter som du inte får släppa in folk på din dator. Då hjälper det inte att ha två ip. Svara istället på min fråga om varför du vill göra detta så ska vi se om det finns nåt bra svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Han får inte använda pappas ip av någon anledning så han vill ha en egen, eller så kan du & pappa skaffa dynamisk ip så den ändras lite då & då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Har ni två datorer då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 11 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 (redigerat) jag har en dator, men om man har en till dator så kan väl ingen komma in på datorn, eller gå in på ens nätverk? jag vill göra detta för att jag försöker bygga upp egen habbo server. PS.ni behöver inte säg att det är emot copyright-lagen, det vet jag. Redigerat 11 Juli 2007 av gurragu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 alltså, även om du lyckas göra så att du har två ip adresser så lär du ändå inte få använda någon för din pappa eftersom folk ansluter till din dator när du har en habbo server vilket antagligen är det han inte vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 jag har en dator, men om man har en till dator så kan väl ingen komma in på datorn, eller gå in på ens nätverk? jag vill göra detta för att jag försöker bygga upp egen habbo server. PS.ni behöver inte säg att det är emot copyright-lagen, det vet jag. Du vet inte vad du pratar om. Finns inget som säger att bara för att du har flera datorer så kan ingen komma in på dem. Nätverket har inget med hur många datorer som är inkopplade att göra. Om jag förstått rätt så vill du sätta upp egen Habbo-server, men du får inte för din pappa? Då finns det inget att göra. En till ip gör inte saken bättre, det är ungefär som att låta ert hus få två adresser. Folk måste ändå ta en och samma väg fram till huset för att kunna hälsa på er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.