Josef19 Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 I söndags va? jag märkte det innan sommarlovet och jag frågade sen min kompis som skrev det om han var online då och sa det men han sa att han inte var hemma då. det är säkert nåt från "windows live messenger" eller "sweetim"! det hr hänt många jag känner. :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 I söndags va? jag märkte det innan sommarlovet och jag frågade sen min kompis som skrev det om han var online då och sa det men han sa att han inte var hemma då. det är säkert nåt från "windows live messenger" eller "sweetim"! det hr hänt många jag känner. :angry: Hur f*n skulle det skunna vara något fråm Windows Live Messenger?Det är ju för f*n trots allt Microsoft som gjort WLM, så varför skulle de skicka ut en massa virus till folk..? -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 I söndags va? jag märkte det innan sommarlovet och jag frågade sen min kompis som skrev det om han var online då och sa det men han sa att han inte var hemma då. det är säkert nåt från "windows live messenger" eller "sweetim"! det hr hänt många jag känner. :angry: Hur f*n skulle det skunna vara något fråm Windows Live Messenger?Det är ju för f*n trots allt Microsoft som gjort WLM, så varför skulle de skicka ut en massa virus till folk..? -.- Exakt, det där var f*n det dummaste jag har hört. SweetIM, nja det verkar vara en privatperson som sprider det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 tack för varningen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 men om viruset sprider sej själv räcker det ju bara att en person skickar det till någon. (ganska lätt att adda någon okänds sådär på msn och kanske ha en fejk adress också och skicka den första länken manuellt opch låter sen viruset sköta resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 1. Personen skickade filen manualt (startaren) 2.personerna tar emot filerna och kör igång dom. 3.Poff..Nu börgar viruset sprida sig.Nu skickar mottagaren filen till adda på SIN Msn. 4.De tar emot. sen forsätter det, Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Men du sa att det inte går och skydda sig om kontakten skriver det till en. Såklart man kan det, du behöver bara inte klicka på länken eller ta emot filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Låter lite som en "kompis" till mig sa 'Du kan inte stoppa det, om det vill så kan det göra så att du tar emot det utan att trycka på acceptera' Fast han sa det så att man inte fattade :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Jag läste om den här viruset på aftonbladet, dessutom vem skulle skicka nakenbilder på sig själv...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Jag läste om den här viruset på aftonbladet, dessutom vem skulle skicka nakenbilder på sig själv...?Det kan säkert vara många, såg bland annat en annons "Skicka in nakenbilder på dig själv och vinn den här kameran!" dessutom var det en engångskamera. Lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Den där är riktigt gammal. Förövrigt, vet du vad DDos är ens? Det har inget med filer som förökar sig att göra... Gick på radio i förrgår om att de hittat ett nytt virus.Hör för mig dom sa att programmet skickade det automatiskt så var försiktiga även om det är någon kompis som skickar någon fil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 boffaroffe..det har jag sakt redan till de andra :) men bra!nu fattar du att det är nytt virus och inte gammalt..de andra säger att det är skit gamalt virus. MAJOR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.