Hoppa till innehåll

Harry Potter Spoilers... f*n Va Idiotiska Människor Kan Vara.


Gäst Mega93
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Mega93

Hej där. Jag har inte köpt den nya boken ännu men var jag än surfar på internet finns det spoilers! På TBP har folk postat listor på alla karaktärer som dör osv, och det förstör ju hela grejen. Nyss såg jag filmen Evan Almighty (Evan den Allsmäktige) (Genom det sätt som inte får nämnas vid namn). Någon hade verklighen ansträngt sig för att förstöra för att i en scen i filmen sitter personerna i en bar och en brusande tv syns klart i bakgrunden. Plötsligt mellan tv brusen visas en svart ruta med text där det står typ "The following characters are killed in Harry Potter:" sen brusar tv till lite och namnen syns. Någon måste ju ha klippt filmen, lagt dit texten och sedan sparat ner filmen igen (Vilket tar ca 10-18 timmar på de flesta datorer (Filmen var i bra kvalité)).

 

Någon annan som stött på Harry Potter spoilers också? Det är bara för jävligt vad folk gör för att vara elaka, det går tillochmed runt ett kedjebrev på email och messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Men tro inte på allt du läser.. Läs boken själv o skit i allt annat.

Tyvärr har jag kollat med kompisar som har bekräftat att det stämmer (De är iaf schysta nog att inte berätta för mig vad som händer i boken).

Och det går inte att undkomma texten, den dyker upp i filmen på nätet! I e-böcker och forumssignaturer! På msn och email!

(Behöver jag fortsätta?)

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoliers kommer alltid att cilkulera runt på internet, det enda man kan göra åt det är att försöka undvika dem så gott som det går.

 

Själv ansåg jag efter att läst nästan alla Harry Potter böcker att den sista inte var värd att läsa så jag spoilade för mig själv igenom att läsa de sista sidorna i en affär där de sålde boken. Men det är ju fräckt att spoila för personer som inte vill veta vad som händer det är ju en sam om någon har frågat vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoliers kommer alltid att cilkulera runt på internet, det enda man kan göra åt det är att försöka undvika dem så gott som det går.

 

Själv ansåg jag efter att läst nästan alla Harry Potter böcker att den sista inte var värd att läsa så jag spoilade för mig själv igenom att läsa de sista sidorna i en affär där de sålde boken. Men det är ju fräckt att spoila för personer som inte vill veta vad som händer det är ju en sam om någon har frågat vad som händer.

gjorde det samma. o frågade en vän. men håller ändå med det är fräckt att förstöra för andra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Ja, då känns det ju som att allt läsande är bortkastad(Inte bara den 7:e boken utan alla). All spänning liksom försvunnen och det är ju just spänningen som gör att man vill läsa Harry Potter.

Precis...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...