27Caramele Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 jag gör en egen hemsida med programet intellyweb... är det några fler som andvänder det? i alla fall så kan inte jag lägga upp sidan på internet. lösernordet och användarnamnet är fel när ska göra det. jag letade och letade för att kolla om det fanns något fönster där det stod det, men nej. sen kollade jag på hjälp saken, där stod det att man kunde gå in på funkoner och sedan något annat. det fanns inte där. sen tog jag bort programet och laddade ner et igen för att kolla om man kunde skriva ner användar... och lösenor... då kunde man skriva ner använd... men inte lösen... vad ska jag göra? 100 fm om ni svarar och det funkar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Du måste ha FTP utrymme att ladda upp sidan på. Här får du 200mb gratis: www.php0h.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
27Caramele Skrivet 26 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 vad e ftp? jag försöka. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 vad e ftp? jag försöka. :) File transfer protocol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 googla lite =) Det kommer att hjälpa ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
27Caramele Skrivet 27 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Du måste ha FTP utrymme att ladda upp sidan på. Här får du 200mb gratis: www.php0h.comdet går inte att ladda ner det där ftp på den sidan. hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 man lägger väl din sida på den servern om jag inte har rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 FTP är ett protokoll. Används för att skicka och ta emot filer. FlashFXP eller TotalCommander är väl två program som funkar bra om man ska ansluta till FTP. Finns självfallet mängder med fler program som går att köra men den listan skulle bli lite väl lång för att skrivas här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cinze88 Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 (redigerat) FTP är ett protokoll. Används för att skicka och ta emot filer. FlashFXP eller TotalCommander är väl två program som funkar bra om man ska ansluta till FTP. Finns självfallet mängder med fler program som går att köra men den listan skulle bli lite väl lång för att skrivas här. Men andra ord så läger man över filer via ftp program tex FileZilla tanka det sen e det bara skriva i host, användarnamn, lösenord sen så port vanligt vis "21" sen dra över filer:)obs epaaj tänk att han e p11 XD Redigerat 27 Juli 2007 av Cinze88 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Äsch, orkar inte skriva överdetaljerat alla gånger. Känns bara dumt. Undrar han hur han ska göra så frågar han väl igen i alla fall. Min bror är 11 och han skulle nog kunna klara av det där om han fick testa lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
27Caramele Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 oki, nu har jag lyckats ladda ner det där programet och vad gör jag då det går fortfarande inte att ladda upp sida. det där programet "ftp" så ska man ju typ göra något med men vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Du loggar in på ftp-servern med de uppfigter du har fått. Sen bör du få upp en lista på filer. Sen ska det bara vara att kopiera över det du vill ha på servern. Ladda hem och ändra och sen ladda upp igen funkar fint. Vanliga explorer.exe funkar även i Windows för FTP. Inte lika bra på långa vägar. Men det funkar i alla fall. Bara att skriva in i stil med det här i adressfältet: ftp://user:password@adressen:porten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.