Hoppa till innehåll

Gör En Egen Hemsida Men Behöver Hjälp

Rekommendera inlägg

jag gör en egen hemsida med programet intellyweb... är det några fler som andvänder det?

i alla fall så kan inte jag lägga upp sidan på internet. lösernordet och användarnamnet är fel när ska göra det. jag letade och letade för att kolla om det fanns något fönster där det stod det, men nej. sen kollade jag på hjälp saken, där stod det att man kunde gå in på funkoner och sedan något annat. det fanns inte där. sen tog jag bort programet och laddade ner et igen för att kolla om man kunde skriva ner användar... och lösenor... då kunde man skriva ner använd... men inte lösen... vad ska jag göra?

100 fm om ni svarar och det funkar!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FTP är ett protokoll. Används för att skicka och ta emot filer.

FlashFXP eller TotalCommander är väl två program som funkar bra om man ska ansluta till FTP. Finns självfallet mängder med fler program som går att köra men den listan skulle bli lite väl lång för att skrivas här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FTP är ett protokoll. Används för att skicka och ta emot filer.

FlashFXP eller TotalCommander är väl två program som funkar bra om man ska ansluta till FTP. Finns självfallet mängder med fler program som går att köra men den listan skulle bli lite väl lång för att skrivas här.

Men andra ord så läger man över filer via ftp program tex FileZilla tanka det sen e det bara skriva i host, användarnamn, lösenord sen så port vanligt vis "21" sen dra över filer:)

obs epaaj tänk att han e p11 XD

Redigerat av Cinze88
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch, orkar inte skriva överdetaljerat alla gånger. Känns bara dumt. Undrar han hur han ska göra så frågar han väl igen i alla fall. Min bror är 11 och han skulle nog kunna klara av det där om han fick testa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du loggar in på ftp-servern med de uppfigter du har fått. Sen bör du få upp en lista på filer. Sen ska det bara vara att kopiera över det du vill ha på servern.

Ladda hem och ändra och sen ladda upp igen funkar fint. Vanliga explorer.exe funkar även i Windows för FTP. Inte lika bra på långa vägar. Men det funkar i alla fall. Bara att skriva in i stil med det här i adressfältet: ftp://user:password@adressen:porten

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...