Hoppa till innehåll

Fråga

MilliamFh

Rekommendera inlägg

vissa spel måste man klara innan man kan fuska.....varför de gör fusk till spel vet jag inte men det är väl för att ibland är det kul....

Spelskaparna gör fusken för att kunna testa buggar och sådant.

testa buggar varför tror du de.... man behöver väl inte skapa fusk för att testa buggar....nä tror inte att det är anledningen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vissa spel måste man klara innan man kan fuska.....varför de gör fusk till spel vet jag inte men det är väl för att ibland är det kul....

testa buggar varför tror du de.... man behöver väl inte skapa fusk för att testa buggar....nä tror inte att det är anledningen

Har du någonsin kört Heroes V eller Diablo: Hellfire?

Det går visserligen inte att använda fusken om man inte andrär på en inställningsfil manuellt.

I Heroes V kan man använda debug mode. Då har man en ruta högst upp där man skriver in kommandon för att ändra speldatan.

I Diablo: Hellfire är det väl kanske inte fusk, men man kan få fram lite extra quests och testkaraktärer.

Jag säger att VISSA spel har det för debug mode. De flesta har det dock för att göra spelet roligare för de lata.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Det är visst för att testa buggar, vi säger att man skriver in ett fusk för att komma till level 7 så kommer man dit på en gång, då slipper skaparna att spela hela spelet för att testa om det finns en bugg på level 7.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst JohanFoppa

vem är det som gör fusk till spel om jag skulle gjort ett spel skulle jag inte vilja att någon fuskar när dom kör..

är det dom som gör spelet? :huh:

jag eller någon annan?

för det finns ju fusk till 90% av alla spel i värden ;)

har sätt många dumma trådar i mitt liv men det här tog priset, spel som typ age of mythology och warcraft 3 gör ju skaparna fusk själva i, men på typ WoW så kan man ju använda hacks och det är olagligt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är visst för att testa buggar, vi säger att man skriver in ett fusk för att komma till level 7 så kommer man dit på en gång, då slipper skaparna att spela hela spelet för att testa om det finns en bugg på level 7.

jaha varför tar dom inte bor fusket sen....dessutom kan spelskaparna testa buggar på spelen utan att dom behöver spela dom. som nån skrev tidigare så är det nog för att göra spelet roligare för latmaskar och n00bs.

Redigerat av Reaper01
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...