Thunder Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Skrivet 31 Juli 2007 (redigerat) Hej! Jag behöver en gratis host som php kod funkar på. Just nu använder jag freehostia men den buggar sig så ibland kan man inte logga in å ändra hemsidan och ibland går det inte ens att besöka sidan man har gjort. Så vart kan jag hitta en som funkar bra? Oj glömde java script ska hällst funka också men inget nödvändigt. Redigerat 31 Juli 2007 av Thunder Citera
Gäst 48893 Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Skrivet 31 Juli 2007 (redigerat) newsit.es 20gb utrymme 300gb bandbredd stöder php stöder .htaccsess om man betalar för det med deras motsvarighet till fuskamynt i deras forum INGEN REKLAM! :D stöder INTE CGI, och det suger uppladdning via ftpprogram eller webbläsaren. läs mer där själv använder och rekommenderar jag den här hosten. Redigerat 31 Juli 2007 av 48893 Citera
mashemoto Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 till min hemsida som jag hade förut använde jag passagen men jag tror att det kommer "lite" reklam på sidan då. Citera
Thunder Skrivet 1 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 newsit.es 20gb utrymme 300gb bandbredd stöder php stöder .htaccsess om man betalar för det med deras motsvarighet till fuskamynt i deras forum INGEN REKLAM! :D stöder INTE CGI, och det suger uppladdning via ftpprogram eller webbläsaren. läs mer där själv använder och rekommenderar jag den här hosten. den funkade bra men när man gör en sida så blir det bara text hur gör man så html funkar? Citera
Gäst 48893 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) Då är det inte fel på hosten, utan själva koden. Det finns jättemånga html tutorials. JavaScript.nu (finns html också) EchoEcho.com (tutorials > html) Prova öppna html filen som du har på datorn, så ser du att den är likadan. Byt namnet på filen till index.html, då blir den förstasidan när man går in på addressen. Redigerat 1 Augusti 2007 av 48893 Citera
Thunder Skrivet 1 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 koden funkar 100% Och php koden funkar inte om jag har .html måste ha .php Måste jag ha php koden på en sida och html koden på en annan?... Det funkar å blanda på freehostia och det är samma kod Citera
Gäst Destiny Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se. Redigerat 1 Augusti 2007 av Destiny Citera
Thunder Skrivet 1 Augusti 2007 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) det är ju det jag har gjort jag fortsätter med freehostia Jag har ju gjort det den heter index.php och när jag går in på den så är det: mittnamn.newsit.es/index.php nej, jag måste byta nu kan jag inte ändra igen någon som har en annan gratis host? Redigerat 1 Augusti 2007 av Thunder Citera
Gäst 48893 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se. FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!! om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_< Redigerat 1 Augusti 2007 av 48893 Citera
Shaitan Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se. FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!! om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_< FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!Haha. Vad kul att säga emot. Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga). Redigerat 1 Augusti 2007 av Shaitan Citera
garkan Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Skrivet 2 Augusti 2007 Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se. FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!! om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_< FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!Haha. Vad kul att säga emot. Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga). frac.dk är ganska bra Citera
Gäst 48893 Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Skrivet 2 Augusti 2007 Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se. FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!! om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_< FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!Haha. Vad kul att säga emot. Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga). Men på newsit.es är det så, och det vet jag för att jag har en egen sida där. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.