Hoppa till innehåll

Utomjordingar


Gäst Destiny

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

fast om man tex tar ett ljusår, vilket betyder att om man åker med ljusets hastighet så tar det ett år att ta sej den sträckan lol!

 

Du förstår inte vad jag menar..

Låt mig förklara: Ju närmare ljusets hastighet du rör dig, destå snabbare går tiden. Ett exempel:

Ett rymdskepp ska på en resa som igentligen tar 10.000 år. Rymdskeppet färdas i, låt oss säga, 99% av ljusets hastighet (Eftersom det är fysiskt omöjligt att nå ljusets hastihget (Tror man))

För någon observatör, som tittar på skeppets resa, så går 10.000 år innan skeppet nått sitt mål. Alltså den tiden som det ska ta. Men för dem innuti skeppet, som färdas i 99% av ljusets hastighet, så tar resan bara ca 15 år. Detta är eftersom ju närmare ljusets hastighet du kommer, destå långsammare går tiden för dig som närmar dig ljusets hastighet

 

alltså jag vet inte vilka forskare du har hört talas om, för ett svart hål är en stjärna som har fått slut på "bränsle" och ramlar ihop, då blir massa koncentrerad på liten yta och densiteten blir så hög att gravitationen blir enorm. allt som kommer i närheten dras in i "hålet" ( som alltså inte är ett hål) smälts samman med det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_hål

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

alltså: om du står och tittar på när ett sånt rymdskepp kommer åkande mot din planet så kommer först några astronauter fram efter 15 år, och sen efter 100 år samma astronauter en gång till, lol

 

 

"Notera att kopplingen mellan svart hål och eventuellt vitt hål av flera anledningar inte är ett maskhål."

 

"Tunnlar bildas troligtvis inte från svarta hål och skulle de bildas, så är de ändå mycket instabila med cauchyyta."

 

och som sagt, man vet vad ett svart hål är...(inte ett maskhål)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså jag vet inte vilka forskare du har hört talas om, för ett svart hål är en stjärna som har fått slut på "bränsle" och ramlar ihop, då blir massa koncentrerad på liten yta och densiteten blir så hög att gravitationen blir enorm. allt som kommer i närheten dras in i "hålet" ( som alltså inte är ett hål) smälts samman med det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_hål

 

Mindwistah: Allt du hitils har sagt är saker som forksare har spekulerat i...det finns ingen fakta som kan styrka det, ingen vet va ett svart hål igentligen är (om ens det är mer än en stjärna som har kolapsat).

 

Sen talart ju din länk mer imot dig än för dig, till och börja me det lövet_91 nämdeoch så stog ju det här också där:

 

"Ett vitt hål är en spekulation "

"Färder genom singulariteten i svarta hål skulle omöjliggöras av elektromagnetiskt bombardemang och accelereras till enorma energier."

"Något vitt hål har inte upptäckts."

 

Man vet inte ens om det finns vita hål!! Alltså är det som att säga, du man kanske ska köra bilar på något som finns i rymnden (för att vi håller på få slut på fosila bränslen) vi måste bara leta igenom rymden, resa sträckor som vi inte klarar och sen så måste det ju finns något bränsle som vi kan använd (vilket vi inte vet).

 

Att säga atten forskare jhar sagt så räcker inte, det avslöjas med jämna mellan rum att kända och väl sedda forskare har ljugit, eller mixtrat me svaren för att få det resultat det vill ha.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Mindwistah: Allt du hitils har sagt är saker som forksare har spekulerat i...det finns ingen fakta som kan styrka det, ingen vet va ett svart hål igentligen är (om ens det är mer än en stjärna som har kolapsat).

 

Sen talart ju din länk mer imot dig än för dig, till och börja me det lövet_91 nämdeoch så stog ju det här också där:

 

"Ett vitt hål är en spekulation "

"Färder genom singulariteten i svarta hål skulle omöjliggöras av elektromagnetiskt bombardemang och accelereras till enorma energier."

"Något vitt hål har inte upptäckts."

 

Man vet inte ens om det finns vita hål!! Alltså är det som att säga, du man kanske ska köra bilar på något som finns i rymnden (för att vi håller på få slut på fosila bränslen) vi måste bara leta igenom rymden, resa sträckor som vi inte klarar och sen så måste det ju finns något bränsle som vi kan använd (vilket vi inte vet).

 

Att säga atten forskare jhar sagt så räcker inte, det avslöjas med jämna mellan rum att kända och väl sedda forskare har ljugit, eller mixtrat me svaren för att få det resultat det vill ha.

 

Soad_token

 

Jag har aldrig sagt att det är fakta. Jag sa till och med att vi knappt vet 0.001 av universums fysik. Allt vi vet om universum är faktiskt teorier. Så det kanske finns en massa slags "hål" eller andra naturligt förekommande transporteringsmetoder men vi vet inte om dem eftersom vi inte vet ett piss om universum. Vi har knappt börjat utforskat vårt eget solsystem.

 

alltså: om du står och tittar på när ett sånt rymdskepp kommer åkande mot din planet så kommer först några astronauter fram efter 15 år, och sen efter 100 år samma astronauter en gång till, lol

Nej, du förstår inte. Man kan säga att det bildas en "tidsbubbla" runt rymdskeppet där tiden går långsammare. Det är igentligen inte någon bubbla men det blir enklare att förstå om man förklarar det så.

Innuti tidsbubblan går tiden långsammare ju närmare ljusets hastighet man når. Men det dyker inte upp flera alternativa dig vid resmålet, utan det kommer bara upp en "dig". Och för dig känns det som du har åkt i skeppet i 15 år men om man är utanför "tidsbubblan" så har det igentligen gått 10.000 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det finns utomjordingar... Dom är nog som människor, fasst på andra planeter.

 

Ja, lååååååångt härifrån. Som ingen har hittat. Tänk er Pluto, Fasst mkt, mkt, mkt längre härifrån.

 

Pluto?! Den ligger ju i vårat solsystem! Det är riktigt nära. Jag tror inte att vi ens kommer hitta liv i våran galax. Om du vill diskutera detta bör du nog skaffa dig lite mer baskunskaper, inte så att jag säger att du inte ska diskutera, utan det är bara ett vänligt förslag.

 

Sen kan det tillägas att hitta liv i våran galax är nog inte särskilt troligt. Jag tror att det finns utanför våran galax, men jag tror inte att vi kommer kunna komunicera (eller få reda på om de verkligen finns) någonsin.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du förstår inte. Man kan säga att det bildas en "tidsbubbla" runt rymdskeppet där tiden går långsammare. Det är igentligen inte någon bubbla men det blir enklare att förstå om man förklarar det så.

Innuti tidsbubblan går tiden långsammare ju närmare ljusets hastighet man når. Men det dyker inte upp flera alternativa dig vid resmålet, utan det kommer bara upp en "dig". Och för dig känns det som du har åkt i skeppet i 15 år men om man är utanför "tidsbubblan" så har det igentligen gått 10.000 år.

 

har du sett det där i en kalle anka-serie? för det är så orealistiskt och mot fysikens lagar som det kan bli

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Sen kan det tillägas att hitta liv i våran galax är nog inte särskilt troligt. Jag tror att det finns utanför våran galax, men jag tror inte att vi kommer kunna komunicera (eller få reda på om de verkligen finns) någonsin.

 

Soad_token

 

Varför skulle liv i vår galax inte vara troligt? Det finns flera miljarder stjärnor i vår galax, och flera triljarder planeter. Jag tror att det finns ganska mycket liv faktiskt. Det mesta troligen inte något vi kan kommunicera med, men några kanske det finns.

 

Men jag tycker dock att våra försök att kommunicera med andra planeter genom att skicka ut radiosignaler i rymden är idiotiskt. Det kanske finns miljardtals olika signaler och strålningar som man kan kommunicera genom och ifall det finns intelligent liv i universum så har dem utvecklats helt olikt vad vi har och deras teknologi och kommunikationssystem år troligen också helt annorlunda.

 

Nej, du förstår inte. Man kan säga att det bildas en "tidsbubbla" runt rymdskeppet där tiden går långsammare. Det är igentligen inte någon bubbla men det blir enklare att förstå om man förklarar det så.

Innuti tidsbubblan går tiden långsammare ju närmare ljusets hastighet man når. Men det dyker inte upp flera alternativa dig vid resmålet, utan det kommer bara upp en "dig". Och för dig känns det som du har åkt i skeppet i 15 år men om man är utanför "tidsbubblan" så har det igentligen gått 10.000 år.

har du sett det där i en kalle anka-serie? för det är så orealistiskt och mot fysikens lagar som det kan bli

 

Det är faktiskt en del av relativitetsteorin och Lorentztransformationen.. Ifall du tycker att det inte stämmer och är orealistiskt, säg det till nästan alla vetenskapsmän på jorden.

 

Lite mer info om det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidsdilatation

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sagt att det är fakta. Jag sa till och med att vi knappt vet 0.001 av universums fysik. Allt vi vet om universum är faktiskt teorier. Så det kanske finns en massa slags "hål" eller andra naturligt förekommande transporteringsmetoder men vi vet inte om dem eftersom vi inte vet ett piss om universum. Vi har knappt börjat utforskat vårt eget solsystem.

 

alltså: om du står och tittar på när ett sånt rymdskepp kommer åkande mot din planet så kommer först några astronauter fram efter 15 år, och sen efter 100 år samma astronauter en gång till, lol

Nej, du förstår inte. Man kan säga att det bildas en "tidsbubbla" runt rymdskeppet där tiden går långsammare. Det är igentligen inte någon bubbla men det blir enklare att förstå om man förklarar det så.

Innuti tidsbubblan går tiden långsammare ju närmare ljusets hastighet man når. Men det dyker inte upp flera alternativa dig vid resmålet, utan det kommer bara upp en "dig". Och för dig känns det som du har åkt i skeppet i 15 år men om man är utanför "tidsbubblan" så har det igentligen gått 10.000 år.

 

Enligt vem sker detta, nyss hade vi inte utforskat något om universum, eller dess fysiska lagar. Att du ändå har en idé om rymdresor är ju absurt, det är din fantasi, du dagdrömmer grabben.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är faktiskt en del av relativitetsteorin och Lorentztransformationen.. Ifall du tycker att det inte stämmer och är orealistiskt, säg det till nästan alla vetenskapsmän på jorden.

 

Lite mer info om det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidsdilatation

 

du kanske ska läsa lite matematik och fysik innan du häver ur dej avancerade formler som du inte förstår...

 

som sagt det är teorier som kanske fungerar på teoretiskt plan, men inte i praktiken, enligt mej

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...