Hoppa till innehåll

Utomjordingar


Gäst Destiny

Rekommendera inlägg

Läs inlägget ovan

Du menar till teorierna, funderingarna och idéerna, INGET ÄR BEVISAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du säger själv att ingen vet hur det igentligen fungerar, ändå envisas du med att dra fram teorier som bygger på jordens fysiska lagar, de är alltså inte anpassade till rymdens outforskade lagar om fysik. Sen det faktum att man idagens läge inte har ett material som kan åka in i ett svart hål och sedan ut igen, det existerar inte för oss människor. Sen diskuterade du tidiagre vita hål och svart, det är en helst anna sak, det fanns ingenting som styrkte dina tidigre utalande om vita hål i din senaste länk. Att du hoppar mellan olika teorier verkar enligt mig som om du är osäker på vad du igentligen tror. Sen säger jag detta igen, bara för att en forskare säger något är det inte sant, helst om bara en säger det. Pluss, detta är endast teorier du har dragit fram!! inget av detta kan på nogåt sätt bevisas, vilket också ökar chansen enormt för att teorin inte stämmer, det kan mer eller mindre vara en vild gissning.

 

Ps. att du använder en fysikers idéer är bra, fast du kanske ska hitta någon som är lite nyare, och som har till gång till saker som moderna teleskop, din källa föddes 18 juli 1853 dog 4 februari 1928. Om man inte vet något om rymden idag (säer till och med du) så hur mycket visste man långt innan man fick upp hubble telescope. Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Mindtwistah

Som ni vill. Jag ger mig. Orkar inte argumentera om detta med er längre, när det ändå inte handlar ett dugg om trådens handling.

 

Vill bara nämna en sista sak innan jag slutar prata om Maskhål, vita hål och tidsförvrängningar.

Soad ville att jag skulle nämna en modern sak. Såg för någon månad sedan i Illustrerad Vetenskap att tiden går snabbare på Mars. Och då menar jag inte tiden det tar för Mars att rotera ett varv utan tidsförvrängning. Kommer inte ihåg mycket mer än att det handlade om att Jorden roterar runt solen snabbare än Mars och att Jordens tyngdkraft är starkare än Mars.

Jag tror att detta var med i ett nummer från år 2007 eller kanske 2006. Är inte helt säker på vilket utav dem, men tippar på 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det man inte vet har man ingen aning om. Uppenbarligen så finns det någon annan slags varelse där ute.

Det finns inget bevis som stryker under detta men i all oändlighet som finns där ute måste det finnas något

annat liv. Jag tror starkt på att det finns utomjordingar i Area 51 och vrakdelar där. Skulle fallet vara så

lär vi endå aldrig få reda på sanningen eftersom att det adrig kommer att avslöjas för allmänheten för än

några hundra år framåt. Kanske.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ni vill. Jag ger mig. Orkar inte argumentera om detta med er längre, när det ändå inte handlar ett dugg om trådens handling.

 

Vill bara nämna en sista sak innan jag slutar prata om Maskhål, vita hål och tidsförvrängningar.

Soad ville att jag skulle nämna en modern sak. Såg för någon månad sedan i Illustrerad Vetenskap att tiden går snabbare på Mars. Och då menar jag inte tiden det tar för Mars att rotera ett varv utan tidsförvrängning. Kommer inte ihåg mycket mer än att det handlade om att Jorden roterar runt solen snabbare än Mars och att Jordens tyngdkraft är starkare än Mars.

Jag tror att detta var med i ett nummer från år 2007 eller kanske 2006. Är inte helt säker på vilket utav dem, men tippar på 2007.

Du har en poäng, men jag uppskatar också att du skaffade fram lite fakta som faktiskt kan styrka din teori. Att tiden uppför sig olika är för mig en möjlighet, helst efter som vi har "uppfunnit" tiden på ett sett (eller iaf hur vi räknar den). Därimot tror jag fortfarande inte på vita hål, efter som det inte finns några bevis som helst för att de ska finnas.

 

Ps. Lite ironiska att du inte orkar diskutera i ett forum som heter debatt :P Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Som ni vill. Jag ger mig. Orkar inte argumentera om detta med er längre, när det ändå inte handlar ett dugg om trådens handling.

 

Vill bara nämna en sista sak innan jag slutar prata om Maskhål, vita hål och tidsförvrängningar.

Soad ville att jag skulle nämna en modern sak. Såg för någon månad sedan i Illustrerad Vetenskap att tiden går snabbare på Mars. Och då menar jag inte tiden det tar för Mars att rotera ett varv utan tidsförvrängning. Kommer inte ihåg mycket mer än att det handlade om att Jorden roterar runt solen snabbare än Mars och att Jordens tyngdkraft är starkare än Mars.

Jag tror att detta var med i ett nummer från år 2007 eller kanske 2006. Är inte helt säker på vilket utav dem, men tippar på 2007.

Du har en poäng, men jag uppskatar också att du skaffade fram lite fakta som faktiskt kan styrka din teori. Att tiden uppför sig olika är för mig en möjlighet, helst efter som vi har "uppfunnit" tiden på ett sett (eller iaf hur vi räknar den). Därimot tror jag fortfarande inte på vita hål, efter som det inte finns några bevis som helst för att de ska finnas.

 

Ps. Lite ironiska att du inte orkar diskutera i ett forum som heter debatt :P Ds.

 

Soad_token

 

I första tråden där jag nämner vita hål så säger jag att det är teori och om den existerar så kan man använda den för att åka någonstans. Sedan började ni tjata på mig om att man bara blir ett svart hål när man sugs in och jag länkade till wikipedia för att visa er teorin om att man kan komma ut i ett vitt hål. Sedan började ni att tjata på mig om att tiden är samma hela tiden och det inte finns något så kallat "tidsförvrängning" eftersom jag nämde att tiden går mycket långsammare i ett maskhål eftersom i maskhål så åker man rejält snabbt/kanske tillochmed snabbare i ljuset om insidan av ett maskhål är en alternativ dimension där våra fysiklagar inte gäller.

Sedan började vi tjata om det ännu mera, lövet trodde inte på det och förstod inte direkt vad jag snackade om så jag förklarade lite mera och la fram lite grejer som styrker teorin och till sist så hittade jag en sida om tidsförvrängning på wikipedia som jag länkade till här. Så det har i princip gått från ämne till ämne, och nu pratade vi om tidsförvrängning och inte vita hål :P För jag har redan sagt att jag inte visste om det verkligen fanns det utan att det bara var en teori som om den var sann skulle kunna vara vår genväg till annat liv på andra planeter.

 

Att jag inte orkar diskutera är för att vad jag än säger så tjatar ni på mig och fortsätter att prata om det (Om vita hål existerar, om tidsförvrängning existerar) när tråden handlar om utomjordingar och ni säger att såna matematiska formler är för avancerade för mig och att jag inte borde nämna sånt.

Så om vi ska tjata på varandra borde det handla om vare sig utomjordingar existerar eller inte och om dem har blivit mer avancerade än oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I första tråden där jag nämner vita hål så säger jag att det är teori och om den existerar så kan man använda den för att åka någonstans. Sedan började ni tjata på mig om att man bara blir ett svart hål när man sugs in och jag länkade till wikipedia för att visa er teorin om att man kan komma ut i ett vitt hål. Sedan började ni att tjata på mig om att tiden är samma hela tiden och det inte finns något så kallat "tidsförvrängning" eftersom jag nämde att tiden går mycket långsammare i ett maskhål eftersom i maskhål så åker man rejält snabbt/kanske tillochmed snabbare i ljuset om insidan av ett maskhål är en alternativ dimension där våra fysiklagar inte gäller.

Sedan började vi tjata om det ännu mera, lövet trodde inte på det och förstod inte direkt vad jag snackade om så jag förklarade lite mera och la fram lite grejer som styrker teorin och till sist så hittade jag en sida om tidsförvrängning på wikipedia som jag länkade till här. Så det har i princip gått från ämne till ämne, och nu pratade vi om tidsförvrängning och inte vita hål tongue.gif För jag har redan sagt att jag inte visste om det verkligen fanns det utan att det bara var en teori som om den var sann skulle kunna vara vår genväg till annat liv på andra planeter.

 

Att jag inte orkar diskutera är för att vad jag än säger så tjatar ni på mig och fortsätter att prata om det (Om vita hål existerar, om tidsförvrängning existerar) när tråden handlar om utomjordingar och ni säger att såna matematiska formler är för avancerade för mig och att jag inte borde nämna sånt.

Så om vi ska tjata på varandra borde det handla om vare sig utomjordingar existerar eller inte och om dem har blivit mer avancerade än oss.

 

rätt!, när jag tänker pådet har jag förresten inte sagt min åsikt om utomjordingar. jag är övertygad om att det finns utomjordingar dock väldigt långt bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I första tråden där jag nämner vita hål så säger jag att det är teori och om den existerar så kan man använda den för att åka någonstans. Sedan började ni tjata på mig om att man bara blir ett svart hål när man sugs in och jag länkade till wikipedia för att visa er teorin om att man kan komma ut i ett vitt hål. Sedan började ni att tjata på mig om att tiden är samma hela tiden och det inte finns något så kallat "tidsförvrängning" eftersom jag nämde att tiden går mycket långsammare i ett maskhål eftersom i maskhål så åker man rejält snabbt/kanske tillochmed snabbare i ljuset om insidan av ett maskhål är en alternativ dimension där våra fysiklagar inte gäller.

Sedan började vi tjata om det ännu mera, lövet trodde inte på det och förstod inte direkt vad jag snackade om så jag förklarade lite mera och la fram lite grejer som styrker teorin och till sist så hittade jag en sida om tidsförvrängning på wikipedia som jag länkade till här. Så det har i princip gått från ämne till ämne, och nu pratade vi om tidsförvrängning och inte vita hål :P För jag har redan sagt att jag inte visste om det verkligen fanns det utan att det bara var en teori som om den var sann skulle kunna vara vår genväg till annat liv på andra planeter.

 

Att jag inte orkar diskutera är för att vad jag än säger så tjatar ni på mig och fortsätter att prata om det (Om vita hål existerar, om tidsförvrängning existerar) när tråden handlar om utomjordingar och ni säger att såna matematiska formler är för avancerade för mig och att jag inte borde nämna sånt.

Så om vi ska tjata på varandra borde det handla om vare sig utomjordingar existerar eller inte och om dem har blivit mer avancerade än oss.

En teori bygger men har inte blivit bevisa, en idé är bara en idé. Vit hål är bara en idé, det finns inget som stödjer att det skulle existera.

 

Utomjordingar, som jag har sagt tidgare så tror jag på utomjordingar, dock tror jag inte vi kommer kunna få kontakt me dem eller om ens utomjordingaran skulle kunna komunicera.

Och till er som inte tror på utomjordningar, det gjorde jag inte heller tills jag såg denna film:

 

 

Ser man den här filmen börjar man förstå hur stort universum är och tanken att vi skulle vara enda livet blir ganska absurd.

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Om man nu räknar med att universum är oändligt stort, då finns det oändligt många planeter med liv på. Jag tror att det är mycket möjligt att finna liv någon annan stans, fast dock inte så utvecklat som på jorden. Ungefär som amöbor, bakterier m.m.

 

Sen man ju diskutera hur liv definieras. Det som vi kallar liv är av materia, men så kanske inte fallet är någon annan stans. Det kanske inte lever på en planet, kanske inte tänker etc. Möjligheterna är många, och jag tror bara att vi accepterar liv i våran form som "liv".

 

 

Allt det här med liv verkar kanske troligt, men jag är som sagt kristen och det känns emot min religion att det finns så jag tror det inte. Men ingen har rätt att säga "de finns", många religiösa kan ta illa upp.

 

Varför skulle det vara "syndigt" att tro på annat liv på andra planeter?

 

För att Gud enligt bibeln endast skapade vår planet med liv. Står inget annat om en annan planet.

 

Det står inget i bibeln om en dryg moderator som heter xade på en okänd fuskasida heller.

HAHA f*n jag kommer bli avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man nu räknar med att universum är oändligt stort, då finns det oändligt många planeter med liv på. Jag tror att det är mycket möjligt att finna liv någon annan stans, fast dock inte så utvecklat som på jorden. Ungefär som amöbor, bakterier m.m.

 

Sen man ju diskutera hur liv definieras. Det som vi kallar liv är av materia, men så kanske inte fallet är någon annan stans. Det kanske inte lever på en planet, kanske inte tänker etc. Möjligheterna är många, och jag tror bara att vi accepterar liv i våran form som "liv".

 

 

Allt det här med liv verkar kanske troligt, men jag är som sagt kristen och det känns emot min religion att det finns så jag tror det inte. Men ingen har rätt att säga "de finns", många religiösa kan ta illa upp.

 

Varför skulle det vara "syndigt" att tro på annat liv på andra planeter?

 

För att Gud enligt bibeln endast skapade vår planet med liv. Står inget annat om en annan planet.

 

Och bibeln är ju så grymt sann.. enligt den ska ju Jorden vara platt och Solen circulera runt oss.. *host*

 

liv har uppstått här, det finns andra planeter med vatten och hyffsat klimat.. så liv kan mycket väl ha utvecklats nån annanstans..

 

för övrigt, du säger att folk inte har rätt att säga att utomjordingar inte finns, hur har ni då rätt att säga emot det? om man bortser att vetenskapen har logiken så har ingen sida nåra direkta bevis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Det kanske stod det i den gamla "versionen" av bibeln, som kom ut 300 efter kristus.

 

Men det var iallafall inte bibeln som gav upphov till teorierna om att jorden är platt, man trodde det tiotusentals år innan år 0.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...