DiRtY Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 hej. nu är det så att jag och några polare hade tänkt att lana. men jag undrar några saker först. 1. om man lanar behöver men en router elelr kan man bara ta en switch? 2. måste man koppla in nätverket i switchen/routern om man ska lana? 3. vad är det för skilnad på korsad och rak kabel? 4. vilken kabel ska man använda om man lanar? mycket mycket tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 när jag lanade med mina kompisar tog vi en vanlig router & använde vanliga nätverk sladdar jag tror inte men behöver vara uppkopplad till internet för att lana te.x cs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 Om du har Router eller Switch tror jag inte spelar någon roll... Jag vet inte riktigt om man behöver koppla in nätverket, men jag vet inte riktigt. Men när jag skulle lana med några polare så körde vi med router, men det så funkade det inte utan att vi hade nätverket inkopplat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 ok tusen tack men vad är det för skilnad på switch och router da? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 En switch kan liknas med en usbhub. Du måste alltid ha en router som delar ut ipadresser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 ok tusen tack för alal svar men undrar 1 sak fortfarande om man ska köra på lan bara inte på internet räcker det med en switch då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 14 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2007 switch räcker bra för att lana med, men ni kommer kanske ångra att ni inte har internet sen, det är faktiskt bra, om ni har olika versioner av spel osv. vilken kabel ni har spelar ingen större roll, switchen känner av om den är rak lr korsad och fixar det själv. Om du inte har en tokgammal >_> Går inte in på skillnaden så hårt, antagligen förstår du inget ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 14 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2007 ok som jag har fattat det så behöver man bara en switch om man ska lana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.