Hoppa till innehåll

Ang. Virusprogram


Hammmar
 Dela

Rekommendera inlägg

Får ständigt meddelande att Systemet är infekterat typ och Iexplorer öppnas automatiskt. Man länkas vidare till Denna Hemsida och jag undrar om detta går att lita på eller är det "viruset" som länkar mig hit lr typ Windows ?

 

"Security toolbar" har oxå autoinstallerats och jag har problem med att avinstallera det.

 

 

 

alert.bmp

Redigerat av Bjornfarsan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du får upp det hela tiden, så är det säkert ett virus. Kolla noga på Lägg Till / Ta bort program efter det toolbarprogrammet. Om du inte hittar det, så prova med att högerklicka på toolbaren, den bör finnas ett Uninstallalternativ nånstans... Om du inte har nått bra Antiviusprogram, så skaffa AVG-Free meddetsamma. Det finns att ladda ner här >: http://free.grisoft.com/doc/28415/lng/us/tpl/v5
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är definitivt ett virus/reklam för ett antivirus program.

För om det uppför sig som det gör så är det inte ett vanligt meddelande.

 

Jag har haft ett liknade virus fast reklam för ett annat antivirus program.

Om du har möjlighet att hitta filerna som skapar problemet, skicka dom till Panda eller vad du nu har för antivirus program...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte tanka ner saker som påminner om detta: http://drivecleaner.com/

Det är ett virus som marknadsförs under många olika namn på internet. De vill sedan att du betalar för att registrera det.

Du har nog laddat ner en kusin till detta program. :)

 

PS. Du hade fått svar snabbare om du sökte efter www.virusprotectpro.com på google :yucky:

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag "gick på" ett sånt där en gång, blev så less då ingenting funkade, så jag tankade nåt antispywaresheriff lr nåt sånt, och det blev inte direkt bra. Blev å andra sidan inte sämre än det var innan heller, men jag skulle ändå formatera så...

 

men som katt sa, fixa AVG, sen fixar du Adaware och spybot också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...