Fillifjonkan Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Hej hej Min gamla dator är seg och helt skum. Så jag skulle behöva hjälp med att omfortmatera (ominstallera) datorn. Jag har en Windows XP skiva. Berätta gärna hur man gör, för jag kommer inte ihåg. Datorn är av märket Philips Network! Skulle vara tacksam för hjälp! Ger fuska mynt till den som gör så att jag kan omformatera. //Filip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Om det är seg.. Så köp en löstagbar hårdisk och lägg allt där du vill ha kvar. Ta bort allt onödiga demospel. Och andra spel med. Ta bort all text och så. Om den inte är seg så behöver du inte göra det. Men annars om den ändå är seg så kan väl ja hjälpa dej med det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 (redigerat) Sen startar du om med XP-skivan i, och trycker på [R]... Föressten, du behöver inte trycka på [R], om du vill ominstallera Windows, behöver du bara starta om med XP i och följa instuktionerna, då formateras disken om först och sen installeras allting pånyttt... Redigerat 19 Augusti 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2007 (redigerat) Sen startar du om med XP-skivan i, och trycker på [R]... Föressten, du behöver inte trycka på [R], om du vill ominstallera Windows, behöver du bara starta om med XP i och följa instuktionerna, då formateras disken om först och sen installeras allting pånyttt... Måste man inte ändra i prioriterings inställningarna i BIOS först? :huh: Jag måste göra det, annars körs inte min Recovery skiva när datorn startar. Redigerat 20 Augusti 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2007 Det beror på, som standard ska man inte behöva göra något för att den ska boota från cd automatiskt, men på vissa datorer får du hålla utkik efter "Press X to boot from cd" (fast det står något annat istället för X). I vissa fall får du dock gå in i BIOS och ändra bootinställningarna som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2007 Att trycka på Escape eller kanske F8 när datorn startar upp BIOS kan göra att man får en lista för att välja vad man vill boota från. Då behöver man inte in i BIOS och ändra permanent bara för att man vill boota en gång från CD. Men annars är det väl ändå bäst att ändra i BIOS. Skadar aldrig och kan vara smidigt att ha om man tror sig behöva boota flera skivor i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 22 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2007 Skriv : cd del c: *.* y i din Autoexec.bat i c:/ disken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 22 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2007 Skriv : cd del c: *.* y i din Autoexec.bat i c:/ disken. lol Nog för att det där säkert hjälper till att rensa hårddisken på ganska många filer, men det är inget att rekommendera. En ren formatering är mycket effektivare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.