Hoppa till innehåll

Ny Procesor?


SlimShady
 Dela

Rekommendera inlägg

Du kan t ex inte köpa 2 Intel C2D E6400 och sätta bredvid varandra, det går inte. Dock finns det processorer med olika antal kärnor (de senaste i affären är med fyra kärnor). I dag räcker det med två, för de flesta spelen stödjer inte mer, och då märks ingen större prestanda ökning.

 

En annan avgörande sak vid ditt köp av processorn är vad du har för moderkort. Om du har ett litet äldre moderkort så har det antagligen inte "stöd" för de senare modellerna av Intel (och AMD). Jag fick själv köpa nytt moderkort, ram-minnen och sedan den nya processorn. Som sagt, titta upp vad du har för moderkort innan köpet. Det är helt avgörande.

Redigerat av woicer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan t ex inte köpa 2 Intel C2D E6400 och sätta bredvid varandra, det går inte.

 

jo det gör det faktiskt, intels v8 plattform kan ha 2 st quad processorer. inte för att det är ett alternativ att ha hemma men iaf^^

 

Okej, tack för tillägget. Har inte uppdaterat mig inom datorvärlden på ett bra tag. Men jag antar att det blir rätt dyrt för en vanlig datoranvändare, och dessutom känns det rätt meningslöst med så mycket överflödig kraft.

Räcker nog med en C2D för trådskaparen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...