Hoppa till innehåll

Laga Chrashad Hårddisk


WASD

Rekommendera inlägg

Nu är det så att min dator gick sönder för 2 månader sen & jag har kommit fram till att det är hårdisken som är paj.

 

Jag undrar om det finns ett program som lagar en chrashad hårddisk, när jag googlade kom det bra fram data recovery program men jag bryr mig inte om filerna som fanns på den.

 

Det är bra om det är ett sånt boot program som startar när datorn startar som man kan reparera ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett program kan inte reparera ett tekniskt fel i hårddisken..

Bara att köpa ett nytt, om du nu inte vill ha filerna.

 

Det du förövrigt säger om att den kan köra ubuntu live - då låter det inte som om det skulle vara fel på själva hårddisken, utan att infon på den har blitt fucked up

Redigerat av Poison
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok jag skulle säkert kunna köra ubuntu live på den nu när jag tatt ut hårddisken men dom billigaste jag hittar på nätet är 80gb för ~400kr så jag ska nog få/låna en gammal hårddisk från en kompis. för det räcker med typ 10gb utrymme på den ska mest surfa, hittade också en typ 7.4gb på blocket för 50kr men jag vill inte ha en begagnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo tänkte det men när jag ska installera så fastnar den på steg 4 av 7 där man ska välja "partition" typ & när jag använder gamla windows XP skivan så fastnar den på 0% när jag ska formatera.

 

Men om jag startar datorn utan nån skiva så står det "ta bort flyttbara diskar men jag har inga "flyttbara diskar" :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...