WASD Skrivet 25 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 Nu är det så att min dator gick sönder för 2 månader sen & jag har kommit fram till att det är hårdisken som är paj. Jag undrar om det finns ett program som lagar en chrashad hårddisk, när jag googlade kom det bra fram data recovery program men jag bryr mig inte om filerna som fanns på den. Det är bra om det är ett sånt boot program som startar när datorn startar som man kan reparera ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 Såvida det är själva hårddisken som är trasig och inte bara informationen som ligger på den finns det nog inte så mycket att göra. Låter den konstigt eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 nej den låter helt normalt, när jag ska formatera den så börjar den hacka lite men när jag körde ubuntu live så lät den helt normalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 25 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 (redigerat) Ett program kan inte reparera ett tekniskt fel i hårddisken.. Bara att köpa ett nytt, om du nu inte vill ha filerna. Det du förövrigt säger om att den kan köra ubuntu live - då låter det inte som om det skulle vara fel på själva hårddisken, utan att infon på den har blitt fucked up Redigerat 25 Augusti 2007 av Poison Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 ok jag skulle säkert kunna köra ubuntu live på den nu när jag tatt ut hårddisken men dom billigaste jag hittar på nätet är 80gb för ~400kr så jag ska nog få/låna en gammal hårddisk från en kompis. för det räcker med typ 10gb utrymme på den ska mest surfa, hittade också en typ 7.4gb på blocket för 50kr men jag vill inte ha en begagnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 25 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 Ubuntu Live-CD rör inte hårddisken överhuvudtaget. Sämste sättet att testa om hårddisken är slut. För att testa om hårddisken funkar kan du testa att installera Windows, Ubuntu eller något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2007 Jo tänkte det men när jag ska installera så fastnar den på steg 4 av 7 där man ska välja "partition" typ & när jag använder gamla windows XP skivan så fastnar den på 0% när jag ska formatera. Men om jag startar datorn utan nån skiva så står det "ta bort flyttbara diskar men jag har inga "flyttbara diskar" :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.