Hoppa till innehåll

Xbox 360 Vs Playstation 3


Dalman
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Denieru

Grafiken beror på mjukvaran till en viss del, men hårdvaran måste klara av att köra det också. Vissa spelutvecklare väljer kanske att fokusera på spelkänslan framför grafiken, eller kanske inte har tillräckligt duktiga/hängivna anställda som kan få ut max av hårdvaran.

Och att du InTech säger att 360 varit ute i tre år längre och att ps3 kommer äga ****** ur 360 om några år;

man brukar säga att det tar ett år innan dom spelmakarna lärt sig programvaran och dom har jobbat med ps3 innan det kom ut. PS3 kom väll ut i mars om jag inte minns fel...

och som jag sa förut. jämför spelen som kommer ut till ps3 nu med dom som kom ut till 360 1 år efter release så kan du inte skylla på något längre...( ja PS3 kom ut i november i NTCS länderna så spelutvecklarana har haft programvaran länge)

För det tredje, eller någe... kanske fjärde... hur fasen kan 360 varit ute 2-3 år längre än ps3 när 360 kom ut november 2005 och PS3 kom ut i november 2006? :o

Ta reda på fakta innan du sölar ner forumet med biff strågan0ff

 

 

****** = valfritt fult ord

Mycket bra sagt, där satte du verkligen honom på plats.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo jag tycker att grafiken är väldigt viktig med, men jag tycker inte att PS3 har något spel med bättre grafik än 360. Och personligen tycker jag inte om Wii sports heller :P

ser fram emot Battlefield: Bad Company på tal om att förstöra saker... efter dom nya filmerna på gametrailers.com så dräglar jag som en brunstig åsna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grafiken beror på mjukvaran till en viss del, men hårdvaran måste klara av att köra det också. Vissa spelutvecklare väljer kanske att fokusera på spelkänslan framför grafiken, eller kanske inte har tillräckligt duktiga/hängivna anställda som kan få ut max av hårdvaran.

Och att du InTech säger att 360 varit ute i tre år längre och att ps3 kommer äga ****** ur 360 om några år;

man brukar säga att det tar ett år innan dom spelmakarna lärt sig programvaran och dom har jobbat med ps3 innan det kom ut. PS3 kom väll ut i mars om jag inte minns fel...

och som jag sa förut. jämför spelen som kommer ut till ps3 nu med dom som kom ut till 360 1 år efter release så kan du inte skylla på något längre...( ja PS3 kom ut i november i NTCS länderna så spelutvecklarana har haft programvaran länge)

För det tredje, eller någe... kanske fjärde... hur fasen kan 360 varit ute 2-3 år längre än ps3 när 360 kom ut november 2005 och PS3 kom ut i november 2006? :o

Ta reda på fakta innan du sölar ner forumet med biff strågan0ff

 

 

****** = valfritt fult ord

Mycket bra sagt, där satte du verkligen honom på plats.

 

 

ps3 kom ut 2007 här i europa, Och ps3 har mycket bättre spelkänsla, och kommer få mycket bättre grafik än 360 om ett tag, Det vet ni ju själv, Så ta reda på riktig fakta innan du sölar ner forumet med ditt fanboy-prat.

 

 

 

Pavileion eller vad du nu heter... Crysis kommer väl bara ut till pc?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Grafiken beror på mjukvaran till en viss del, men hårdvaran måste klara av att köra det också. Vissa spelutvecklare väljer kanske att fokusera på spelkänslan framför grafiken, eller kanske inte har tillräckligt duktiga/hängivna anställda som kan få ut max av hårdvaran.

Och att du InTech säger att 360 varit ute i tre år längre och att ps3 kommer äga ****** ur 360 om några år;

man brukar säga att det tar ett år innan dom spelmakarna lärt sig programvaran och dom har jobbat med ps3 innan det kom ut. PS3 kom väll ut i mars om jag inte minns fel...

och som jag sa förut. jämför spelen som kommer ut till ps3 nu med dom som kom ut till 360 1 år efter release så kan du inte skylla på något längre...( ja PS3 kom ut i november i NTCS länderna så spelutvecklarana har haft programvaran länge)

För det tredje, eller någe... kanske fjärde... hur fasen kan 360 varit ute 2-3 år längre än ps3 när 360 kom ut november 2005 och PS3 kom ut i november 2006? :o

Ta reda på fakta innan du sölar ner forumet med biff strågan0ff

 

 

****** = valfritt fult ord

Mycket bra sagt, där satte du verkligen honom på plats.

 

 

ps3 kom ut 2007 här i europa, Och ps3 har mycket bättre spelkänsla, och kommer få mycket bättre grafik än 360 om ett tag, Det vet ni ju själv, Så ta reda på riktig fakta innan du sölar ner forumet med ditt fanboy-prat.

 

 

 

Pavileion eller vad du nu heter... Crysis kommer väl bara ut till pc?

 

Jaså så jag är en fanboy nu också? Fy på dig InTech med dina idiotiska anklagelser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sa inte det till dig.

Och jag vill gärna ha svar på vilka saker snes äger ps3 :S?

Nej, du hade inget svar ja, därför äger ps3 snes.

 

Ps3 klarar faktiskt det högaste upplöseningen, medans 360 klarar den näst-högsta upplöseningen..

 

jag citerade lagge!

Redigerat av InTech
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Jag sa inte det till dig.

Och jag vill gärna ha svar på vilka saker snes äger ps3 :S?

Nej, du hade inget svar ja, därför äger ps3 snes.

 

Ps3 klarar faktiskt det högaste upplöseningen, medans 360 klarar den näst-högsta upplöseningen..

Du citerade mig, då måste du har skrivit det till mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vafan InTech du säger ju att det äår spelen som spelar någon roll för hur bra grafiken är, och det stämmer till viss del, men när du säger att 360 varit ute i tre år mer än ps3 så är du ute och cyklar, det var precis ett år mellan releaserna i ntcs länderna och det är då spelen börjar komma. gämmför nuvarande ps3 spel med 360 spelen för ett år sedan så ser du ingen skillnad. och man med den nya uppdateringen så kan man köra 1080p på 360 också. Och nu ett år efter release har spelmakarna lärt sig systemen, så nu kommer du inte precis se så drastiska grafik-skillnader som för ett år sedan.

och när du säger att ps3 har bättre spelkänsla, kan du utveckla det lite?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror nog inte att alla bör hänga upp sig på grafiken på ett spel. Hur kul skulle det vara med snygg grafik men ingen som helst spelkänsla osv. Visserligen ger ju bra grafik väldigt mycket till spelglädjen, men det är ju det totala som är det bästa. Att säga PS3 äger SNES går inte alls att säga då, för det första så är snes väldigt gamalt gemfört med PS3 och för det andra så finns det säkert spel till SNES som är tusen gånger roligare än en del PS3 spel. Så allt hänger inte på grafik i slutändan utan helheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg håller precis med dig filiandor, men jag håller inte med InTech :o

 

för att citera ovan nämda pokemon:

"PS3 ÄGGErrr ballarna av eks-boks!!!!11!1!1!!!!111111111221!!

alla vet det för om hundra år är ps3 superduper coo00lll11!!!!!1

Jag skriver så mycke !!11!!11!!! för att försvara att jag la ner dubblelt med caSH på en likvärdig konsollon!!!111!!!!11 MAJS aahhrrgg!!!" /slut citat

:thanks:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ummm om nån nu räknar med att ps3 kommer äga skiten ur 360 om nåra år så är ni fel ute, visst, i teorin så har ps3 bättre prestanda, men de flesta spelutvecklarna säger att de är ganska jämna. man kan ju hoppas (jag hoppas) att utveklarna lär sig pressa fram allt ur den, men problemet är minneshanteringen som kan ställa till det (att den inte har tillräckligt med grafikminne så att det kan bli så mkt snyggare).

men jag hejjar på PS3 :medieval:

P.S Självklar beror det lite på mjukvaran hur snyggt ett spel blir (annars hade väl alla spel vart lika snygga :huh: ) men för att det överhuvudtaget skulle gå att spela beror på hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...