Mezox Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 När man har folkval så vill man veta vad folket tycker, visst? Om man nu inte låter den yngre gruppen rösta så stänger man ut en del och då har man bara de lite äldres åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 När man har folkval så vill man veta vad folket tycker, visst? Om man nu inte låter den yngre gruppen rösta så stänger man ut en del och då har man bara de lite äldres åsikter. När 7-åringarna vill vara uppe hur sent som helst och äta en massa godis och få allt de vill ha, ska de få det då? Är man ung fattar man inte alltid vad som är för ens eget bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 7 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2008 Bryr mig faktiskt inte eftersom att jag ändå aldrig kommer att rösta... Varför ska du aldrig rösta? Det är väldigt viktigt att göra så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 7 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2008 Jag skall rösta när jag är 18 och åldersgränsen är bra man tar säkert dumma beslut när man är yngre :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Om man fick rösta när man var 16 år skulle alla snorungar rösta på piraterna och om dom nu kommer in i regeringen och det uppstår ett alvarligt problem vad f*n ska dom tomtarna göra då? Dom är för f*n bara ett gäng töntar och datanördar. ALLT skulle gå åt hellvete, och inte med det så är USA redan förbannad på Sverige för att vi inte direkt bryr oss så mycket om piratkopiering. Vi ska skita i vad U.S.A tycker, de idiotj*vlarna ska inte styra vårat land. Jag skiter fullständigt i USA jag med men du får nog tänka om ifall Sverige ska vara ett riktigt land och inte något tv spel som du kan ladda om en fil så fort något går snett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuckaloco Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 Forskare har studerat hjärna och hjärnaaktivitet på ungdomar och äldre. Man har då fått fram att den del av hjärnan som "säger" vad som är rätt och fel och som styr vilka beslut man fattar inte är fullt utvecklad tills man är ca 25 år gammal. En åldergräns på att få rösta borde alltså enligt mig inte vara 18år utan tidigast 20, helst 22-23år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 31 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2008 Om man fick rösta när man var 16 år skulle alla snorungar rösta på piraterna och om dom nu kommer in i regeringen och det uppstår ett alvarligt problem vad f*n ska dom tomtarna göra då? Dom är för f*n bara ett gäng töntar och datanördar. ALLT skulle gå åt hellvete, och inte med det så är USA redan förbannad på Sverige för att vi inte direkt bryr oss så mycket om piratkopiering. Vi ska skita i vad U.S.A tycker, de idiotj*vlarna ska inte styra vårat land. Jag skiter fullständigt i USA jag med men du får nog tänka om ifall Sverige ska vara ett riktigt land och inte något tv spel som du kan ladda om en fil så fort något går snett. Sverige är nog korrupt som det är. Åt h*lvete med AmeriKKKa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 i finland är det 18, det tycker jag att är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.