WASD Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 När jag startar min dator så regarerar inte skärmen, skärmens knapp lyser oranget vilket betyder att den inte har hittat datorn. När jag drar ut grafikkortet (lol) och sätter skärmen i moderkortet så händer samma sak. Datorn låter inte som om den arbetar heller när man startar den, har provat skärmen på en annan dator så det är inget fel på skärmen. Datorn är 6 år gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 kanske dags för en ny? eller lämna in den hos en reparatör först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 jag har en 2 år gammal & en knappt en månad gammal bärbar som funkar fint men jag vill att min 6 år gammla ska funka också^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joinapolarn Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 Jag tycker du ska lämna in den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 Jag tycker du ska lämna in den jag är lite osäker på om garantin är kvar & jag vill inte betala nått för att laga den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 Testa skärmen i annan dator för att se att den inte är trasig eller testa med annan skärm. Piper det nåt konstigt om datorn när du startar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 Samma sak hände mig förra veckan och jag vart tvungen att skaffa nytt grafikkort. ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 Kolla om kabeln för skärmen är rätt insatt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 Ja den är rätt insatt & jag har provat skärmen i en annan dator så det kan va grafikkortet då? Och det piper inget konstigt det är bara i början datorn säger typ "knrrr" ett par gånger sedan hör man bara fläkten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 Har du ett annat grafikkort att testa så vore det bra. Kolla annars så det du har verkligen sitter i ordentligt. Testa ta ur det och sen sätta tillbaka det igen. Kanske ligger massa damm på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 Damm kan faktiskt vara skurken som epaaj säger, spec om du aldrig har blåst ur/dammsugit en dator som är 6 år gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 jag har dammat den en gång men nu gjorde jag det igen noggrannare & det funkar fortfarande inte jag kan ha satt grafikkortet fel men jag är rätt säker på att jag inte gjort den jag vill inte ta grafikkortet ur min andra dator men min kompis har ett som jag kanske kan få låna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.