Hoppa till innehåll

Kretsyp På Moderkort


ELF

Rekommendera inlägg

Eftersom det verkar vara en krets från nVidia tvivlar jag på att Crossfire funkar. SLI låter mer troligt och det kräver två grafikkort från nVidia. Men jag vet inte om man har så stor nytta av dubbla grafikkort egentligen. Man tjänar inte så mycket på det. Har man gott om pengar kan det vara idé, men annars är det bättre att bara byta grafikkort när det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter bra. Själv sitter man på ett moderkort som endast har stöd för Crossfire och jag gillar inte ens ATI XD

Möjligt att den åsikten ändras i framtiden, men just nu håller jag fast vid det. Planerar inte att använda varken Crossfire eller SLI så det är strunt samma för mig, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Me <3 ATi, eller ja, hyffsast iaf. var bättre än geforce-korten när jag köpte, men nu när jag sitter 50% på linux hade det inte gjort nåt med ett nvidia kort (dåligt stöd för ati-kort. kort sagt).

Sen håller jag med dig, SLI och crossfire är väl inget man använder om man inte har en plånbok som bara längtar efter att bli tunnare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här. Sitter i linux och har hört att nvidia är bättre då. Dock ska ATI släppa sina drivrutiner öppna så vem som helst kan ändra i koden. Det gör förhoppningsvis att ATI funkar bättre i Linux. Därför jag skrev att jag kanske kommer ändra min åsikt angående ATI i framtiden =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...