ELF Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 Om ett moderkort kretstyp: NVIDIA nForce 650i SLI Kan man då använda ett ATI grafikkort eller måste det vara Nvidia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 (redigerat) Det ska väl gå bra med ett ATI oxå, bara moderkortet uppfyller kraven som grafikkortet ställer. Det beror helt på vilken grafikkort du vill ha. Redigerat 17 September 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 September 2007 ok, tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 18 September 2007 Rapport Dela Skrivet 18 September 2007 Dock bör du kolla om moderkortet stöder crossfire, om du hade tänkt köra det. men i övrigt så funkar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 18 September 2007 Rapport Dela Skrivet 18 September 2007 Eftersom det verkar vara en krets från nVidia tvivlar jag på att Crossfire funkar. SLI låter mer troligt och det kräver två grafikkort från nVidia. Men jag vet inte om man har så stor nytta av dubbla grafikkort egentligen. Man tjänar inte så mycket på det. Har man gott om pengar kan det vara idé, men annars är det bättre att bara byta grafikkort när det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 epaaj> läste på nån sida förut att nvidias kretsar skulle börja stödja crossfire, däremot vet jag inte vilka/från när, därför kan man ju kolla upp det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Det låter bra. Själv sitter man på ett moderkort som endast har stöd för Crossfire och jag gillar inte ens ATI XD Möjligt att den åsikten ändras i framtiden, men just nu håller jag fast vid det. Planerar inte att använda varken Crossfire eller SLI så det är strunt samma för mig, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Me <3 ATi, eller ja, hyffsast iaf. var bättre än geforce-korten när jag köpte, men nu när jag sitter 50% på linux hade det inte gjort nåt med ett nvidia kort (dåligt stöd för ati-kort. kort sagt). Sen håller jag med dig, SLI och crossfire är väl inget man använder om man inte har en plånbok som bara längtar efter att bli tunnare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Samma här. Sitter i linux och har hört att nvidia är bättre då. Dock ska ATI släppa sina drivrutiner öppna så vem som helst kan ändra i koden. Det gör förhoppningsvis att ATI funkar bättre i Linux. Därför jag skrev att jag kanske kommer ändra min åsikt angående ATI i framtiden =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.