Katt Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 (redigerat) Jag har en Logitech RX600, och problemet är att när jag trycker ner vänster musknapp, ibland, så gnisslar det! Vad ska jag göra? Jag stör mig så mkt på det ljudet! #2000!! Redigerat 19 September 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Ehm, tror du man kan smörja musen? =/ Använda nåt fett, exempelvis olja, i den kanske. Vågar man kan man kanske skruva upp den och kolla om man ser nåt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Asså, det är en fjäder som gnisslar, det går nog inte att smörja den, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Jag har faktiskt ingen aning =/ Har aldrig haft problem med möss på det sättet vad jag kan minnas. Byta fjäder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Det var tydligen inte fjädern som gnisslade (och så hadde jag bort den bara för det!). Det är nått i överhöljet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Är det en dyr eller billig mus? Kanske du skulle överväga att köpa en ny fin en om ljudet stör. Eller om den nu inte funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Plocka isär den, rengör, sätt ihop. Möss är mer eller mindre ett 4-10bitars pussel i 3d utförande;D inga problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 20 September 2007 Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 Eller så köpr du en ny bara :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 September 2007 Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 (redigerat) Sitter förmodligen skruvar under glidplattorna på undersidan och/eller under batteriluckan om du har någon sådan. Smörj, använd matolja, funkar finfint. Redigerat 20 September 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 Asså, det är själva plasten som gnisslar... :S Men jag gjorde som Ozoon sa, och skruva sönder den och sen skruva ihop den igen, men nu skrammlar den ist, pga fjäderna som jag tappade bort... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.