shoobes Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 (redigerat) Om det står Quad core 2.4 ska man tänka 4 gånger 2.4 elr vad då? För dual är ju två kärnig och då ska man tänka gånger två på vad det står. emm vad e klocka elr överklocka sín prossesor? läser lite här och var att dom har gjort det från 1.8 till 3.2 och sånt Redigerat 1 Oktober 2007 av shoobes Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Quad är 4-kärnig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Man kan tyvärr inte räkna så. *2 när det är duo och *4 när det är quad. Jag har förstått varför och man förstår det när man har lärt sig lite mer om processorer... Om vi säger att vi har en vanlig och en duo processor på 3GHz vardera. Den vanliga jobbar endast med ett program i taget. Fast det sker så snabbt att det inte märks om man skulle köra flera program sammtidigt. Duo processorn kan jobba med två program sammtidigt. Den kan även jobba med flera saker sammtidigt inom ett program, om programet är programerat för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobes Skrivet 1 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 Okej... Det var bara för på denna dator har jag duo och om man kollar systeminfomartionen så står det att jag har två prossesorer jag har fattat att det är kärnorna men det står att det är 2.13 på båda alltså 4.26 men det är allt så fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 Ja. Jag vet inte om man ens kan göra så om man skulle ha två processorer istället för två kärnor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 Man kan inte bara lägga ihop kärnornas prestanda eftersom alla program inte kan utnyttja båda i alla fall. Men för de program som kan det är det nästan som en ensam processor som är dubbelt så snabb. Vet inte exakt hur bra det blir, men det känns i alla fall om man jämför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.