NachoCrack Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Har en ny laptop med vista vill nu avinstallera vista för att få in xp. Citera
admin Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Bara lägga in en XP skiva och boota från den och installera. Ev. får du gå in i bios och välja att datorn skall boota från skivan först. Citera
Showtime Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 (redigerat) Har en ny laptop med vista vill nu avinstallera vista för att få in xp.Stoppa in Windows XP-cdn i datorn. Starta om datorn med CDn i, har du rätt inställningar i BiOS så ska det stå: "Tryck på valfri tangent för att starta med CD-skivan..." (Valfri får du komma på själv var den är). :P Då börjar installationen och det står "Datorns maskinvarukonfiguration kontrolleras" och sen kommer ett blått gränssnitt. Där kan du välja att formatera hårddisken. (Markera partition C:\ sedan klicka på ENTER och välj FORMATERA MED NTFS). Välj snabb om du vill att det ska gå fort. Sedan börjar installationen. Sen startar datorn om (Du ska INTE trycka för att starta med cD-skivan) så börjar den grafiska delen av installationen. När det sedan kommer upp rutor, tryck bara Nästa. När du kommer till serienummerdelen, skriv in koden du fick med ditt ex av Windows XP annars, skriv: *censur* (Jag kan den i huvet för jag installerade om min dator hur ofta som helst förr). (Det här är det enklaste sättet). Redigerat 1 Oktober 2007 av epaaj Citera
NachoCrack Skrivet 1 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Ja men då återstår bara ett litet litet problem... jag hittar inte in till Bios vet hur man gör med Xp men vista verkar vara annorlunda.. el beror det på datorn?? har en Acer Aspire 3680 Citera
Fality Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Du ska trycka på en knapp när medans datorn startar. Prova med: Delete, F1, F2, F10, Googla fler. Sen tror jag att datorer från Elgiganten har låst BIOS. Citera
Katt Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Ibland så står det på en skärm vad man ska trycka, fast den visas i ca en halv sekund... Om Elgiganten har låst BIOSet, så borde det kommer upp en rutan där de frågar om ett lösenord, eller nått... Citera
Fality Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Skrivet 1 Oktober 2007 Vet inte om detta gäller Nacho, men läs inledningen på http://www.vietzon.com/red/?p=92 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.