Kai Skrivet 16 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2007 Okay okay! Nu är jag här igen, bah. Fixade en USB/Flash Stick som Asus sa och satte in alla filer. Sen när jag startar om och ska starta från USBn så kommer "Ta bort flyttbara diskar, tryck valfri tangent för starta om." Finns det inte nån chans att komma in i DOS?? Och skriva etc E: cd 2.03 BT.EXE -C CNFG /W B4 2D Försökt att ändra mina Bios inställningar så den ska Boota från USBn men samma meddelande kommer upp, om och om igen.. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2007 Gör en startdiskett iställlet och sätt in alla filer på en annan diskett. Om nu du har någon diskettenhet och filerna inte är för stora... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2007 Gör en startdiskett iställlet och sätt in alla filer på en annan diskett. Om nu du har någon diskettenhet och filerna inte är för stora... Jag vill oxå ha svar på detta eftersom jag inte har en diskettenhet. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 16 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2007 Ladda ner http://tinyempire.com/notes/files/ntldrusb-winnt.zip och lägg in filerna command.com; IO.SYS; MSDOS.SYS; autoexec.bat; boot.ini; NTDETECT.COM och NTLDR i USB:n. Det borde kanske funka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 16 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2007 Ladda ner http://tinyempire.com/notes/files/ntldrusb-winnt.zip och lägg in filerna command.com; IO.SYS; MSDOS.SYS; autoexec.bat; boot.ini; NTDETECT.COM och NTLDR i USB:n. Det borde kanske funka...Nja readme säger ju"This is the usb version for use on winnt installation for fix of "ntldr is missing" error message on NT4, 2000, or upgrades from them." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2007 Men jag tror att man kan använda till att få fram ett dosfönster, oxå... Filen innehåller nämligen samma filer som man använder sig av för att få fram ett dosfönster i Windows... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.