Hoppa till innehåll

Konstiga Regler...

Gäst Denieru

Rekommendera inlägg

Gäst Denieru

Jo, om jag postar en länk där du kan ladda ner en film så går det under §1.3, men om jag postar en länk till youtube där man kan kolla på samma film direkt så verkar man inte få en varning. Kan någon förklara detta för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte olagligt att kolla på filmer på nätet, och då laddar man inte ner heller!

Men om du postar en länk till en sida där du kan ladda ner något lagligt, så ska du inte få någon varning, men då ska su helst skriva "(lagligt)" eller nåt sånt typ! men om du skriver det och de inte är lagligt så kan du kanske bli polisanmäld!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Jag är inte osäker på det här, jag vet ju hur moderatorerna gör. Men jag vill veta vad medlemmarna tycker och tänker.

Luxaxix: Jaså, men det låter väldigt konstigt. Lägger jag upp doom på piratebay och länkar till det så går det under §1.3, men om jag lägger upp doom på Youtube vilket borde vara lika olagligt så bryr sig ingen. Eftersom att YouTube raderar copyrightskyddat material p.g.a att det bryter mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte osäker på det här, jag vet ju hur moderatorerna gör. Men jag vill veta vad medlemmarna tycker och tänker.

Luxaxix: Jaså, men det låter väldigt konstigt. Lägger jag upp doom på piratebay och länkar till det så går det under §1.3, men om jag lägger upp doom på Youtube vilket borde vara lika olagligt så bryr sig ingen. Eftersom att YouTube raderar copyrightskyddat material p.g.a att det bryter mot lagen.

Dock misslyckas de grovt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Dock misslyckas de grovt. ;-)

Vilket vi vet, men det har inget med tråden att göra..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte olagligt att kolla på filmer på nätet, och då laddar man inte ner heller!

Men om du postar en länk till en sida där du kan ladda ner något lagligt, så ska du inte få någon varning, men då ska su helst skriva "(lagligt)" eller nåt sånt typ! men om du skriver det och de inte är lagligt så kan du kanske bli polisanmäld!

Jo, det är olagligt. Att ladda ned är inte olagligt i sig. Det är det man laddar ned som är olagligt. Olaglig nedladdning är mer eller mindre bara ett annat ord för brott mot kopieringsrättsskyddslagen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...