Gäst Denieru Skrivet 11 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2007 Jo, om jag postar en länk där du kan ladda ner en film så går det under §1.3, men om jag postar en länk till youtube där man kan kolla på samma film direkt så verkar man inte få en varning. Kan någon förklara detta för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2007 Om man länkar till en annan sida än Youtube.com så kan det tolkas som olaglig nedladdning. För man vet ju inte om det är olagligt att ladda ner från den sidan (; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 11 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2007 Det är inte olagligt att kolla på filmer på nätet, och då laddar man inte ner heller! Men om du postar en länk till en sida där du kan ladda ner något lagligt, så ska du inte få någon varning, men då ska su helst skriva "(lagligt)" eller nåt sånt typ! men om du skriver det och de inte är lagligt så kan du kanske bli polisanmäld! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SwedenRockz Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Skaffa dig ett liv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Skaffa dig ett liv!Vad har du för rätt att säga så till honom? Ursäkta att jag blir lite offtopic, men man blir ju lätt frustrerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Herregud, jag börjar bli riktigt trött med alla dessa trådar, kolla på fliken "regler". Saker du skall göra: Fråga ALLTID en moderator om du är osäker på någon regel. LÄS alltid de klistrade eller viktiga trådarna längst upp i forumen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Jag är inte osäker på det här, jag vet ju hur moderatorerna gör. Men jag vill veta vad medlemmarna tycker och tänker. Luxaxix: Jaså, men det låter väldigt konstigt. Lägger jag upp doom på piratebay och länkar till det så går det under §1.3, men om jag lägger upp doom på Youtube vilket borde vara lika olagligt så bryr sig ingen. Eftersom att YouTube raderar copyrightskyddat material p.g.a att det bryter mot lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Jag är inte osäker på det här, jag vet ju hur moderatorerna gör. Men jag vill veta vad medlemmarna tycker och tänker. Luxaxix: Jaså, men det låter väldigt konstigt. Lägger jag upp doom på piratebay och länkar till det så går det under §1.3, men om jag lägger upp doom på Youtube vilket borde vara lika olagligt så bryr sig ingen. Eftersom att YouTube raderar copyrightskyddat material p.g.a att det bryter mot lagen. Dock misslyckas de grovt. ;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 12 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2007 Jag är inte osäker på det här, jag vet ju hur moderatorerna gör. Men jag vill veta vad medlemmarna tycker och tänker. Luxaxix: Jaså, men det låter väldigt konstigt. Lägger jag upp doom på piratebay och länkar till det så går det under §1.3, men om jag lägger upp doom på Youtube vilket borde vara lika olagligt så bryr sig ingen. Eftersom att YouTube raderar copyrightskyddat material p.g.a att det bryter mot lagen. Dock misslyckas de grovt. ;-) Vilket vi vet, men det har inget med tråden att göra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 13 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 Men på YouTube så laddar man väl inte ner filer eller?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 13 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 Men på YouTube så laddar man väl inte ner filer eller??Nej, men man kan ändå kolla på dem och det är olagligt. Och man kan också ladda ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 13 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 Det är inte olagligt att kolla på filmer på nätet, och då laddar man inte ner heller! Men om du postar en länk till en sida där du kan ladda ner något lagligt, så ska du inte få någon varning, men då ska su helst skriva "(lagligt)" eller nåt sånt typ! men om du skriver det och de inte är lagligt så kan du kanske bli polisanmäld! Jo, det är olagligt. Att ladda ned är inte olagligt i sig. Det är det man laddar ned som är olagligt. Olaglig nedladdning är mer eller mindre bara ett annat ord för brott mot kopieringsrättsskyddslagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.