Hoppa till innehåll

Hur Man Tar Bort Filer


Frezze

Rekommendera inlägg

Goddagens! :rolleyes:


Ni har säkert som mig, laddat ner en fil, film, bild eller låt som inte har funkat och sen när ni ska ta bort den så står det att ett annat program använder den filen! :angry:

Men frukta icke! CMD is here!

Tryck upp Start-menyn, klicka på Run/Kör, skriv i CMD.
http://i189.photobucket.com/albums/z117/frezoria/untitled.jpg

Nu ska ni bara leta upp filen! Med hjälp av kommandona "dir" och "cd" så söker ni er fram genom datorn! Låt oss säga att denna fil ligger i en mapp som heter Downloads,
C:\Documents and Settings\Andreas\My Documents\Downloads


http://i189.photobucket.com/albums/z117/frezoria/untitled2.jpg
(Sen letar ni er bara fram till rätt mapp)

Sen väl i Download-mappen, så skriver ni "dir" för att få en lista över filerna, sen skriver ni "del filnamn" (i.e. del "Fronda - Rullar fram") Tips: Räcker med att ni skriver "fron" sen trycker på TABB. ;)

del "Fronda - Rullar Fram"


http://i189.photobucket.com/albums/z117/frezoria/untitled3.jpg

Hoppas att det hjälpte någon! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Uhm.. Finns ett enklare sätt xD CTRL-ALT-Delete vettu ;) Klicka på processorer och sen letar du upp processorn so, du tror kanske använder filen och trycker på avsluta processor..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uhm.. Finns ett enklare sätt xD CTRL-ALT-Delete vettu ;) Klicka på processorer och sen letar du upp processorn so, du tror kanske använder filen och trycker på avsluta processor..

Men! Men vad om filen använder processen "explorer.exe"? Då finns det mer eller mindre inget enklare sätt en detta ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Uhm.. Finns ett enklare sätt xD CTRL-ALT-Delete vettu ;) Klicka på processorer och sen letar du upp processorn so, du tror kanske använder filen och trycker på avsluta processor..

Men! Men vad om filen använder processen "explorer.exe"? Då finns det mer eller mindre inget enklare sätt en detta ;)

 

Explorer.exe är bara till för att visa interfacet på datorn.. Inget farligt om man tar bort den. Man lägger till den i enhetshanteraren sen när man vill ha tillbaka den.. "Ny Aktivitet" vid program.. och skriv "explorer.exe" så är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Explorer.exe är bara till för att visa interfacet på datorn.. Inget farligt om man tar bort den. Man lägger till den i enhetshanteraren sen när man vill ha tillbaka den.. "Ny Aktivitet" vid program.. och skriv "explorer.exe" så är det klart.

Well duh... Men hur tar du bort filen när explorer är avstängt då? :huh: Vet du ett sätt att göra det så är ju det mycket enklare än detta :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Explorer.exe är bara till för att visa interfacet på datorn.. Inget farligt om man tar bort den. Man lägger till den i enhetshanteraren sen när man vill ha tillbaka den.. "Ny Aktivitet" vid program.. och skriv "explorer.exe" så är det klart.

Well duh... Men hur tar du bort filen när explorer är avstängt då? :huh: Vet du ett sätt att göra det så är ju det mycket enklare än detta :lol:

 

........ Nej, det vet jag inte XD Men när man väl har stängt av explorer.exe så stänger den av allt den "jobbar" med. Så alltså borde det gå direkt att ta bort filen efter man har startat explorer.exe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Explorer.exe är bara till för att visa interfacet på datorn.. Inget farligt om man tar bort den. Man lägger till den i enhetshanteraren sen när man vill ha tillbaka den.. "Ny Aktivitet" vid program.. och skriv "explorer.exe" så är det klart.

Well duh... Men hur tar du bort filen när explorer är avstängt då? :huh: Vet du ett sätt att göra det så är ju det mycket enklare än detta :lol:

 

du laddar ner ett annat explorer program =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

........ Nej, det vet jag inte XD Men när man väl har stängt av explorer.exe så stänger den av allt den "jobbar" med. Så alltså borde det gå direkt att ta bort filen efter man har startat explorer.exe.

Men den läser sig ju in i explorer när man försöker ta bort den :rolleyes:

 

Lägg till /F på slutet av "koden", om inte filen vill försvinna...
Ska testa det nästa gång ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så e de ju så att med vissa program som man använder för "fil hämtning" så kan man se det du har nedladdat. Och om man väljer ut en fil, som man vill ta bort men kan inte, så kan man det genom det programet oxå. Så det är för onödigt tycker jag men visst, den kan komma till pass.^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så e de ju så att med vissa program som man använder för "fil hämtning" så kan man se det du har nedladdat. Och om man väljer ut en fil, som man vill ta bort men kan inte, så kan man det genom det programet oxå. Så det är för onödigt tycker jag men visst, den kan komma till pass.^^

Funkar inte alltid med Limewire och DC++, men oftast med torrent...

Jag var hög på socker när jag skrev guiden... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...