LordFelix Skrivet 4 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 Det är olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 5 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2008 Är en lag som inte trätt i kraft än om just detta. Men just nu kan du ta det på ärekränkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 13 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2008 Fattar hur de känns, jag tycker ju inte ens det är skojj att vara I skolkatalogen :o Men som sagt, stäm dom inte, till slut kommer vi bli som u.s.a xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Såhär är det i vår skola Vi har fått skriva på ett papper när vi började skolan att skol ska få/ska inte få publicera bilder på dig på deras hemsida och liknande. Det kanske är så på din skola med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RoadKiller Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 (redigerat) Så lilla Skinnpytte skulle varit helt nöjd med om jag frågat om jag fick ta en bild på dig, vilket du godkänner, å sen klipper jag ut ditt huvud å sätter den på Göran Perssons feta kropp, å publicerat den i skolkatalogen? :) Man får inte göra hur man vill bara för man har ett godkännande för att ta ett fotografi. Redigerat 18 Februari 2008 av RoadKiller Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv. Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område. Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 man MÅSTE väll vara med på skolfotot om man inte är sjuk tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheChosenOne Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Ja, fast man måste inta vara på framsidan av katalogen, vilket det här ämnet handlar om! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Ja, fast man måste inta vara på framsidan av katalogen, vilket det här ämnet handlar om! iofs, rätt sjukt att man är tvingad att nån tar kort på en, men jag har hört att det har nått med att Polisen ska kunna identifiera dig om du inte säger nått själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 man MÅSTE väll vara med på skolfotot om man inte är sjuk tror jag. Nej. Ingen kan tvinga dig att vara med på kort eller lämna ut dina personuppgifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 29 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2008 (redigerat) Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv. Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område. Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en. Vi hade besök av en fotograf i fjol på skolan som jobbar på tidningen här i stan och dom har sagt att man får ta kort på vem som helst på ett allmänt ställe och publicera den i tidningen.Även om den personen som är med på bilden blir förbannad så kan han/hon inte göra något. Han berättade att han hade tagit kort på en kvinna och hon vart förbannad över det och anmälde det men han vart inte straffad för han inte bröt mot något regelbrott, så jag kan ta kort på dig och publicera i tidningen utan att bli anmäld för något om det är på ett allmänt ställe, hade det däremot varit på ett privat område skulle jag vara i en risig position. Jag tror ändå en fotograf vet bättre än vad en liten kille som du vet. Redigerat 29 Februari 2008 av Mazik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cleaned Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv. Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område. Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en. Vi hade besök av en fotograf i fjol på skolan som jobbar på tidningen här i stan och dom har sagt att man får ta kort på vem som helst på ett allmänt ställe och publicera den i tidningen.Även om den personen som är med på bilden blir förbannad så kan han/hon inte göra något. Han berättade att han hade tagit kort på en kvinna och hon vart förbannad över det och anmälde det men han vart inte straffad för han inte bröt mot något regelbrott, så jag kan ta kort på dig och publicera i tidningen utan att bli anmäld för något om det är på ett allmänt ställe, hade det däremot varit på ett privat område skulle jag vara i en risig position. Jag tror ändå en fotograf vet bättre än vad en liten kille som du vet. Lal, min pappa anmälde en tidning för dom hade fotat han & publicerat det i tidningen, och ja tidningen blev anmäld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.