Hoppa till innehåll

En Bild På Mig


stewie
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...
Gäst Justfiwi

Såhär är det i vår skola

 

Vi har fått skriva på ett papper när vi började skolan att skol ska få/ska inte få publicera bilder på dig på deras hemsida och liknande.

Det kanske är så på din skola med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så lilla Skinnpytte skulle varit helt nöjd med om jag frågat om jag fick ta en bild på dig, vilket du godkänner, å sen klipper jag ut ditt huvud å sätter den på Göran Perssons feta kropp, å publicerat den i skolkatalogen? :) Man får inte göra hur man vill bara för man har ett godkännande för att ta ett fotografi.

Redigerat av RoadKiller
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv.

Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område.

Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv.

Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område.

Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en.

 

Vi hade besök av en fotograf i fjol på skolan som jobbar på tidningen här i stan och dom har sagt att man får ta kort på vem som helst på ett allmänt ställe och publicera den i tidningen.

Även om den personen som är med på bilden blir förbannad så kan han/hon inte göra något.

 

Han berättade att han hade tagit kort på en kvinna och hon vart förbannad över det och anmälde det men han vart inte straffad för han inte bröt mot något regelbrott, så jag kan ta kort på dig och publicera i tidningen utan att bli anmäld för något om det är på ett allmänt ställe, hade det däremot varit på ett privat område skulle jag vara i en risig position.

 

Jag tror ändå en fotograf vet bättre än vad en liten kille som du vet.

Redigerat av Mazik
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gick med på att hon tog ett kort på dig, då får du skylla dig själv.

Jag kan ta kort på vem som helst som befinner sig på ett allmännt ställe. Man jag får inte ta kort på dig då du befinner dig på ett privat område.

 

Vi snackade om att publicera bilderna i en tidning/katalog eller liknande, inte att ta bilder för att sedan sitta och stirra på dem medan dregel sprutar ut ur munnen på en.

 

Vi hade besök av en fotograf i fjol på skolan som jobbar på tidningen här i stan och dom har sagt att man får ta kort på vem som helst på ett allmänt ställe och publicera den i tidningen.

Även om den personen som är med på bilden blir förbannad så kan han/hon inte göra något.

 

Han berättade att han hade tagit kort på en kvinna och hon vart förbannad över det och anmälde det men han vart inte straffad för han inte bröt mot något regelbrott, så jag kan ta kort på dig och publicera i tidningen utan att bli anmäld för något om det är på ett allmänt ställe, hade det däremot varit på ett privat område skulle jag vara i en risig position.

 

Jag tror ändå en fotograf vet bättre än vad en liten kille som du vet.

 

Lal, min pappa anmälde en tidning för dom hade fotat han & publicerat det i tidningen, och ja tidningen blev anmäld.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...