GlodLampa Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 tja, varför har ALLA religioner en dålig syn på kvinnor, bögar och handikappade? nej religion är misären av den här världen, kolla bara på alla krig vad dom igentligen handlade om. tänk bara mellanöstern nu, typ judar och muslimer slåss och bombar för samma gud. religiösa är (förlåt) dumma i huvudet som lyder slaviskt under en bok som gjordes för 2008 år sen av nån som ingen vet vem det var, det kan ju förf*n bara vara en roman som nån skrev. Religion är bara ett medel för att hitta en mening med sitt miserabla liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 (redigerat) När det är muslimer som använder våld blandas alltid religionen in, men är det kristna så nej, aldrig, då säger folk att det är politiskaskäl. Man ska hålla käften och säga om vad Islam står för om man inte har läst koranen, inte lyssna på propagandaskit av antiislamister. Redigerat 24 Februari 2008 av Hummerpojken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 håller med.Alla tror att kristendomen är den bästa religionen.Islam är minst lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Kristendommen har förändrats rejält, bibeln har förändrats, om nu kristna säger att Jesus är gud eller gudsson så ändrar man inte en bokstav på gudsord. Bibeln säger att kvinnor ska ha slöja på sig, eftersom Maria hade det också, kristna får heller inte bli fulla av alkohol, men det är många som inte lyssnar på det. Kristna fundamentalister säger att Islam har regler som är korkade fast de finns i Bibeln också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 ursäkta, men jag tycker kristendomen är minst lika usel. jag försvarar inte vad folk gjort "för kristendomen", lika som att jag inte försvarar dem som gör saker i islams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Kristendommen har förändrats rejält, bibeln har förändrats, om nu kristna säger att Jesus är gud eller gudsson så ändrar man inte en bokstav på gudsord. Bibeln säger att kvinnor ska ha slöja på sig, eftersom Maria hade det också, kristna får heller inte bli fulla av alkohol, men det är många som inte lyssnar på det. Kristna fundamentalister säger att Islam har regler som är korkade fast de finns i Bibeln också. En liten detalj...kristan får dricka sig fulla så länge det inte begår andra synder när de är fulla (en synd kan dock enast en kaolik begå). Man har även struntat i slöjan de senaste 300 åren som du sa...det är ju bättre än muslimska fundamentalister, dock finns det kristna fundamentalister som är precis lika bäng i roten som de islamiska. Jag tycker personligen att religoner är onödiga,att islam är den "vettigaste" av dem (om man bortseer från slöjan). Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 Jag förstår inte, varför så stor uppmärksamhet mot muslimer efter varje sak dem gör? Slöjan är till för och skydda kvinnan om den inte vill att män ska attraheras till henne, vad är det västvärlden ser fel på? Får man inte skydda sig nu för tiden? Jag tycker kvinnan får göra sitt eget val utan och bli kallad förtryckt eller så, eftersom som muslim måste man göra det från hjärtat, man kan inte bli tvingad till det. Sen är det ju bra, bättre än att här i västvärlden går tjejer runt med korta kjolar och blir våldtagna på en toalett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 för att kvinnorna blir misshandlade om de tar av sig slöjan låter ju rättvist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 Jag förstår inte, varför så stor uppmärksamhet mot muslimer efter varje sak dem gör? Slöjan är till för och skydda kvinnan om den inte vill att män ska attraheras till henne, vad är det västvärlden ser fel på? Får man inte skydda sig nu för tiden? Jag tycker kvinnan får göra sitt eget val utan och bli kallad förtryckt eller så, eftersom som muslim måste man göra det från hjärtat, man kan inte bli tvingad till det. Sen är det ju bra, bättre än att här i västvärlden går tjejer runt med korta kjolar och blir våldtagna på en toalett. Och du menar inte att det sker våltäckter imuslimska länderna? (bortgifta kvinoor är säkert jätte k*ta). Att det blir så mkt rubriker är för att det finns mycket mer muslimska fundamentalister jämfört med kristna. Även de fakto att slöjan har en bra funktion i mellanöstern (skyddar mot solen och dammet) gör det bara dumt att ha det här i Sverige. Sen är det ju förbjudet för kvinnor att ha vissa kläder på sig i flera muslimska länder. Att det sedan skulle vara upp till varje kvinna att välja om hon bär slöja eller ej är ju en lögn. Som kvinna kommer man inte in i en moské utan att ha slöja på sig. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 (redigerat) Jag förstår inte, varför så stor uppmärksamhet mot muslimer efter varje sak dem gör? Slöjan är till för och skydda kvinnan om den inte vill att män ska attraheras till henne, vad är det västvärlden ser fel på? Får man inte skydda sig nu för tiden? Jag tycker kvinnan får göra sitt eget val utan och bli kallad förtryckt eller så, eftersom som muslim måste man göra det från hjärtat, man kan inte bli tvingad till det. Sen är det ju bra, bättre än att här i västvärlden går tjejer runt med korta kjolar och blir våldtagna på en toalett. I många Islamska länder så grundas lagen helt och hållet på något kallat "Sharia" vilket är "Guds Lag". Enligt Sharia får homosexualitet, konvertering från Islam, att kvinnan har mer ekonomisk rätt än mannen och att kvinnan har mer respekt i en domstol ej förekomma. Lagar från länder som Iran, Saudiarabien och Egypten måste följa Sharia. Så kvinnor kan straffas om dem t.ex. tjänar mer pengar än mannen i familjen och kvinnorna kommer att ignoreras i domstolen eftersom det är en del av Sharia. Så jag tror att man blir tvungen att bära slöjan. Plus att kvinnan blir tvungen att göra vad mannen än säger att hon ska göra. Därför ska Islamska länder uppmärksammas. I västvärlden har vi åtminstonde någon frihet, och kvinnor kan komma väldigt långt. I Islamska länder behandlas kvinnor som trasor. Redigerat 27 Februari 2008 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 Problemet med er är att ni blandar ihop kultur och politiskaskälen med Islam alltid. I Islam står det inte att frugan inte ska få minst lika mycket respekt som mannen. Blanda inte in religion efter folks handlingar, Islam var den första religionen som gav kvinnor frihet om ni inte visste det, Islam gav den första rösträtten till kvinnor. Men genom tider har folk utnyttjat religioner för och gynna sig själva så att de kan påstå att de blivit hjärntvättade. Och alla här som snackar om Sharia lagar, läs koranen innan ni börjar ta ut regler ifrån det, man läser inte på Internet för 1000:e gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 Problemet med er är att ni blandar ihop kultur och politiskaskälen med Islam alltid. I Islam står det inte att frugan inte ska få minst lika mycket respekt som mannen. Blanda inte in religion efter folks handlingar, Islam var den första religionen som gav kvinnor frihet om ni inte visste det, Islam gav den första rösträtten till kvinnor. Men genom tider har folk utnyttjat religioner för och gynna sig själva så att de kan påstå att de blivit hjärntvättade. Och alla här som snackar om Sharia lagar, läs koranen innan ni börjar ta ut regler ifrån det, man läser inte på Internet för 1000:e gången. Jovisst, Islam var en gång en skitbra religion, innan Islam begravde man sina döttrar levande. Men som du ser i min post här: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1258798 Så har jag sagt att alla religioner har förändrats för att passa någras behov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.