Gäst Mindtwistah Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 KVAB2, vad dilar du om? Skära av kuken? Iallafall inom Islam, Kristendommen och Judendommen så finns det inte en sån regel, inte att sy ihop fittan heller.Med skära av kuken menar han omskärning. Och 99% av alla män i Islam och Judendomen gör det (kom inte och säg att det inte gör det)Och att sy ihop fittan.. han utryckte det nog lite fel. Han menade nog att skära av klitoris på kvinnor. Och det gjorde man i Islam på typ 70-talet men sen förbjöd FN det. Men i egypten gör man fortfarande det. Och många Afrikanska religioner gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 2 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2008 (redigerat) Sa jag kristendommen? Jag sa västvärlden, inte kristendommen. Jag gemförde två delar av jorden, inte två religionen. Det är förbjudet för en kvinna och gå in i moske utan slöja. För att män inte ska attraheras till kvinnan då dem ber eller något sånt, och det får man acceptera, det är som att förbjuda folk på en club om de inte har en jacka på sig. Ok, du har rätt du sa inte kristendomen, men jag sa aldrig mellanvästern, så det jämnar ut sig. Varför dillar du då om två olika världsdelar när det va religon (mer specefikt Islam) vi diskuterade? Har du läst koranen (du har inte svarat på det) för du verkar ju ha sten koll på vad som gäller "då dem ber eller något sånt". Att kvinnor ska förtryckasa så fort de vill be är ju skoj, varför inte 2 olika avdelningar om det nu är så vilktigt, och sen undrar jag vad som nu är så illa med ett ansikte eller hår på skallen, är det verkligen nog för att folk inte ska kunna be i lungn och ro, eller räcker det för att någon sak begå våldtäckt? Så du tycker att Islam är en bra religon för att man va minst förtryckande för 2000 år sedan. Att det idag är en av det mest förtryckande religoner i världen har ju inte alls med saken att göra. *host* förutom att vi då inte levde för 2000 år sedan utan idag*host*. Att ge jämstäldighet åt kvinnor är så klart bra, finland (som är och var kristet) var först i världen att ge rösträtt åt kvinnor, inte något av de Islamistiska ländern. Soad_token EDIT: KVAB2 om du inte orkar läsa våra inlägg (som inte änns är en halv A4) så ska du inte börja debatera, det tar lite tid och utrymme att framföra sina åsikter. Redigerat 2 Mars 2008 av Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 2 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2008 (redigerat) Angående det första du skrev, nej det står inget sånt i koranen, du har knappast läst den. Det är Iran som sysslar med ett sånt system, och det betyder inte att det är hämtat från koranen. Islam gav första friheten eftersom innan Muhammed med romariket osv så var kvinnor förtryckta verkligen, när muslimerna tog över Jerusalem så hjälpte muslimerna kvinnorna och gav dem frihet. Nope, jag har inte läst den...har du? Jag har därimot sett utdrag ur den översatta till engelska (även av en anna person som översatt den till finska). De påstog att det stog so i Koranen, mer har jag inte att gå på, dock efter som jag vet att du tidigare gillat att överdriva osv. så vet jag inte om det går att lita på det du säger. Jasså? Så Islam är bäst för att det för över 2000 år sedan var den minst förtryckande religonen...då? Det betyder inget idag, det har ju hänt en del sen dess. Att ge rösträtt åt kvinnor va ju Finland först i världen med...så allt är relativt. Soad_token Du och fishmaster, får ni inte vett i skallen eller? Först skriver ni falska citat från koranen om kvinnor, fast det är falskt och Islam har inte en sån syn på kvinnor. Sen så kommer ni och snackar om nutiden... Jag har ju sagt det, blanda inte ihop folks handlingar med någon religion, man är inte muslim om man dödar oskyldiga eller använder våld. Och västvärlden är minst lika dåliga som mellanöstern att se på kvinnor. Här är det så att män dricker alkohol tills de blir fulla och då sker det misshandel och tillåmed mord. Aldrig sett på efterlyst, man dödade sin sambo osv. allt är falskt när det är negativt eller hur.. blanda inte ihop folks handlingar med religionen.. hur i h*lvete tänker du då när det begås terrordåd av religiösa grupper varje dag? "näää de är inte muslimer" nähänä. "Och västvärlden är minst lika dåliga som mellanöstern att se på kvinnor." mm, här blire misshandel om de inte har speciella huvudbonader på.. överdrivet kanske, men att säga att islam är jämställt, att det inte har uppmanat till våld (och nej, kristendomen är knappast oskyldig till det heller.) eller att det inte har en kvinnoförtryckande natur är så förbannat ignorant. jag skiter fullständigt i om det står i koranen eller inte, det har växt fram ur den där förbannade boken, varesig du vill inse det eller inte Redigerat 2 Mars 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2008 En religion med över en miljard människor ska inte få dåligt rykte pga några idioter sabbar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 En religion med över en miljard människor ska inte få dåligt rykte pga några idioter sabbar det. som om inte islam har dåligt rykte redan, och inte särskilt oförtjänt heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 Om den är så j*vla dålig, varför är det så många som följer den då? Islam har dåligt rykte på grund av ett fåtal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2008 (redigerat) Om den är så j*vla dålig, varför är det så många som följer den då? Islam har dåligt rykte på grund av ett fåtal. Många följer den därför att dem är uppväxta i den. Det är det enda dem är med om, dag och natt. Från 3-års åldern så lär sig barnen att "Allah är störst" och att man måste följa honom för att komma till himlen och om man inte gör det brinner man för evigt i h*lvetet. Det är en slags hjärntvättning kan man säga. Så om en pojke blir uppväxt i en Katosk familj kommer han tro på Katolikernas Gud och allt sånt shit. Men om han blir uppväxt i en Islamsk familj så kommer han tro på muslimernas Gud och allt sånt shit (^^) Så man följer oftast en religion eftersom man från barn blivit uppväxt med den och det är dem unga barnens ålder som är inlärningsåldern. Granted, det finns några som växt upp i oreligiösa familjer men tror på Gud eller dem som t.ex. växt upp i en katolsk familj men tror på muslimernas Gud, men sånna fall är ovanliga och oftast är det någon slags "hjärntvättning" eller åtminstonde influens som är bakom detta. Redigerat 3 Mars 2008 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2008 En religion med över en miljard människor ska inte få dåligt rykte pga några idioter sabbar det. Tyvär så är det så. Men jag tycker iof ingen religon är särskilt bra med många regler. Jag gillar protetstanterna, av den simpla anledningegn att det knappt har några regler, det är en tro, inte en livsstil! Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2008 Koranen tvingar inte en och göra något, man behöver inte gå till moske men det finns villkor om man vill gå dit, t.ex kvinnan ska ha sjal på sig, man behöver inte be, man kan inte bli tvingad till någonting, i Islam tar man sin egen väg. Det är en synd däremot och bli full för att det skadar oskyldiga och en själv och man tjänar inget på det, man skadar oskyldiga. Gissa varför det är mycket terrorister från mellanöstern? Så här är det, västvärlden var en gång jävliga och hänsynslöst folk, många var det iallafall. De drev slavhandel, stal resurser med Afrika, mellanöstern, och Asien. Länder som Somalien, Sudan, Kenya, Afganistan blev drabbade främst. I Afganistan finns det typ 3 skolor bara och som suger. Då är det några idioter som försöker öka trycket på religionen Islam, dem tar barn, erbjuder dem mat, boplats om dem lyssnar på vad dem säger, lär sig in. Så här är det, man ska inte rycka på en miljard människor efter en liten antal personer. Ska man klandra all militär för att dem dödar oskyldiga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 5 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2008 (redigerat) Om den är så j*vla dålig, varför är det så många som följer den då? Islam har dåligt rykte på grund av ett fåtal. skulle förvåna mig om dessa inte var faktorer: typ dödsstraff om man vill konvertera från islam alla får lära sig koranen, om som man "vet", ju tidigare man får lära sig nåt sånt desto starkare blir tron. (lika som att jag aldrig skulle tro på nåt nu då jag är 17, och fick inte en bibel uppkörd under näsan när jag var 4+ år, och såklart för att jag är rationalistisk i sånna frågor, och litar endast på logik och fakta.) är man inte troende där är man något körd Redigerat 5 Mars 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 5 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2008 Koranen tvingar inte en och göra något, man behöver inte gå till moske men det finns villkor om man vill gå dit, t.ex kvinnan ska ha sjal på sig, man behöver inte be, man kan inte bli tvingad till någonting, i Islam tar man sin egen väg. Det är en synd däremot och bli full för att det skadar oskyldiga och en själv och man tjänar inget på det, man skadar oskyldiga. Gissa varför det är mycket terrorister från mellanöstern? Så här är det, västvärlden var en gång jävliga och hänsynslöst folk, många var det iallafall. De drev slavhandel, stal resurser med Afrika, mellanöstern, och Asien. Länder som Somalien, Sudan, Kenya, Afganistan blev drabbade främst. I Afganistan finns det typ 3 skolor bara och som suger. Då är det några idioter som försöker öka trycket på religionen Islam, dem tar barn, erbjuder dem mat, boplats om dem lyssnar på vad dem säger, lär sig in. Så här är det, man ska inte rycka på en miljard människor efter en liten antal personer. Ska man klandra all militär för att dem dödar oskyldiga? Ahaa, du är inte så insatt tydligen. Jag skulle ju tror att den som är insatt nämner defakto att judarna "fick" ett eget land efter WW11 (andravärldskriget). Problemet låg i att det redan fanns folk där, som inte var judar. När man sedan skapade regering mm så fick inte de som bodde där sedan tidigare och var muslimer vara med och bestämma. Det gjorde folk förbannade och sen så startade hela konflikten. Jag säger inte nu att det som hände tidigare med slavar och kolinisationen mm. inte spelar någon roll, men det var nog inte den utlösande faktorn. Så du säger att man inte måste be ett antalgånger per dag?! Man behöver inte gå till mosken? Säg det i ett Muslimska land ska du se, du blir inte populär. Sen afrika, man har inte inbördes krig för att man har varit slavar!! De slås därför att kolonisatörerna skapade "nationer" utan att bry sig om vilka som bodde där. Det innebar att olika grupper av männsikor helt plötsligt skulle vara bästa polare, ävene om det hatade varandra. Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller? Ps. Har du läs Koranen eller inte?! Ds. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 5 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2008 Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller? Soad_token Frågan kanske inte riktades mot mig men: Jag tycker att man antingen ska förbjuda alkohol eller tillåta olika sorters knark. Eftersom alkohol gör dig mer berusad än knark och det är farligare (Ja, jag ljuger inte) Flest folk tror att knark är dåligt och dödar alla levande celler i din kropp men det är bara manipulation från regeringen som inte vill ha olagliga saker i "Deras Stolta Land". Nu kanske ni säger "Men knark är förbjudet av en anledning. Duh!" Men nu är det så att alkohol är den gamlaste berusningsmetoden och när tiden kom för att förbjuda alla berusningsmedel (Cirka 30-talet) så vart det ett h*lvetes j*vla klagande över förbjudnin av alkohol eftersom man supt i tusentals år. Och det var mycket langande med alkohol, vissa olagliga organisationer såg denna möjlighet att tjäna pengar och dessa organisationer blev starka. Så därför besöt man sig att tillåta alkohol igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.