Hoppa till innehåll

Religion


Ryssfemma

Rekommendera inlägg

Koranen tvingar inte en och göra något, man behöver inte gå till moske men det finns villkor om man vill gå dit, t.ex kvinnan ska ha sjal på sig, man behöver inte be, man kan inte bli tvingad till någonting, i Islam tar man sin egen väg.

Det är en synd däremot och bli full för att det skadar oskyldiga och en själv och man tjänar inget på det, man skadar oskyldiga. Gissa varför det är mycket terrorister från mellanöstern? Så här är det, västvärlden var en gång jävliga och hänsynslöst folk, många var det iallafall. De drev slavhandel, stal resurser med Afrika, mellanöstern, och Asien.

Länder som Somalien, Sudan, Kenya, Afganistan blev drabbade främst. I Afganistan finns det typ 3 skolor bara och som suger. Då är det några idioter som försöker öka trycket på religionen Islam, dem tar barn, erbjuder dem mat, boplats om dem lyssnar på vad dem säger, lär sig in. Så här är det, man ska inte rycka på en miljard människor efter en liten antal personer. Ska man klandra all militär för att dem dödar oskyldiga?

Ahaa, du är inte så insatt tydligen. Jag skulle ju tror att den som är insatt nämner defakto att judarna "fick" ett eget land efter WW11 (andravärldskriget). Problemet låg i att det redan fanns folk där, som inte var judar. När man sedan skapade regering mm så fick inte de som bodde där sedan tidigare och var muslimer vara med och bestämma. Det gjorde folk förbannade och sen så startade hela konflikten.

Jag säger inte nu att det som hände tidigare med slavar och kolinisationen mm. inte spelar någon roll, men det var nog inte den utlösande faktorn. Så du säger att man inte måste be ett antalgånger per dag?! Man behöver inte gå till mosken? Säg det i ett Muslimska land ska du se, du blir inte populär.

Sen afrika, man har inte inbördes krig för att man har varit slavar!! De slås därför att kolonisatörerna skapade "nationer" utan att bry sig om vilka som bodde där. Det innebar att olika grupper av männsikor helt plötsligt skulle vara bästa polare, ävene om det hatade varandra.

Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller?

 

Ps. Har du läs Koranen eller inte?! Ds.

 

Soad_token

 

Jag har inte läst men försökt hitta citat som många påstår sig att det finns i den, och frågar man imamer och sånt så säger dem att det inte finns något sånt. Och om ni nu säger att religion bör förbjudas för det missbrukas så ska alkohol förbjudas först. Du har inte testat och dricka en 70 CL spritflaska själv, du vet inte vad som händer med en, man förlorar kontrollen. Alkohol frambringar ens riktiga personlighet, vissa är våldsamma vissa är skonsamma.

Sen tycker jag att muslimerna har rätt till och försvara sig från Israelsregering, de vill alltid klandra muslimer efter vad som händer. Israel går inte på styrkor som är beväpnade som Hizbollah, de går på civila, och USA's regering stödjer det alltid. Israel hotar och utrota Gaza, varför det, är det mänskligt och bara döda en befolkning med oskyldiga människor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 360
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller?

 

 

Soad_token

Frågan kanske inte riktades mot mig men: Jag tycker att man antingen ska förbjuda alkohol eller tillåta olika sorters knark.

 

Eftersom alkohol gör dig mer berusad än knark och det är farligare (Ja, jag ljuger inte)

Flest folk tror att knark är dåligt och dödar alla levande celler i din kropp men det är bara manipulation från regeringen som inte vill ha olagliga saker i "Deras Stolta Land".

 

Nu kanske ni säger "Men knark är förbjudet av en anledning. Duh!"

Men nu är det så att alkohol är den gamlaste berusningsmetoden och när tiden kom för att förbjuda alla berusningsmedel (Cirka 30-talet) så vart det ett h*lvetes j*vla klagande över förbjudnin av alkohol eftersom man supt i tusentals år. Och det var mycket langande med alkohol, vissa olagliga organisationer såg denna möjlighet att tjäna pengar och dessa organisationer blev starka. Så därför besöt man sig att tillåta alkohol igen.

 

Till att börja med, så påverkar flera olika narkotikor dig på annat sätt en att det dödar hjärnceller (har du sett på cops t.ex. där narkomanerna börjar gråta för att de ska åka in, elelr att de är sten ndumma varenda en av dem?) du bli känslokall av vissa (en kille sköt sina föräldrar för att de sa att han skulle lägga sig, när han va hög på nåt j*vla skit). Narkotika är mycket mer beroendeframkallande än vad alkohol är (vissa personer bli alkolister jag vet, men då har de supit riktigt hårt innan, så då är det ju inte så konstigt att de blir beroende. Jag tycker därimot att ska man tillåta cigaretter ska man tillåta vissa väldigt mjuka men idag narkotikaklassade ämnen. Varför jag frågade frågan kommer jag förklara när Hummerpojken ger mig sitt svar.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller?

 

 

Soad_token

Frågan kanske inte riktades mot mig men: Jag tycker att man antingen ska förbjuda alkohol eller tillåta olika sorters knark.

 

Eftersom alkohol gör dig mer berusad än knark och det är farligare (Ja, jag ljuger inte)

Flest folk tror att knark är dåligt och dödar alla levande celler i din kropp men det är bara manipulation från regeringen som inte vill ha olagliga saker i "Deras Stolta Land".

 

Nu kanske ni säger "Men knark är förbjudet av en anledning. Duh!"

Men nu är det så att alkohol är den gamlaste berusningsmetoden och när tiden kom för att förbjuda alla berusningsmedel (Cirka 30-talet) så vart det ett h*lvetes j*vla klagande över förbjudnin av alkohol eftersom man supt i tusentals år. Och det var mycket langande med alkohol, vissa olagliga organisationer såg denna möjlighet att tjäna pengar och dessa organisationer blev starka. Så därför besöt man sig att tillåta alkohol igen.

 

Så mycket klagande var det inte. När man hade folkomröstning om förbjudande av berusningsmedel 1922 så vann nejsidan med 1%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Och du Hummerpojken, det du sa om att man i västvärlden blir full och slår folk i sin familj? Vad vill du att man ska göra, förbjuda alkohol eller?

 

 

Soad_token

 

Frågan kanske inte riktades mot mig men: Jag tycker att man antingen ska förbjuda alkohol eller tillåta olika sorters knark.

 

Eftersom alkohol gör dig mer berusad än knark och det är farligare (Ja, jag ljuger inte)

Flest folk tror att knark är dåligt och dödar alla levande celler i din kropp men det är bara manipulation från regeringen som inte vill ha olagliga saker i "Deras Stolta Land".

 

Nu kanske ni säger "Men knark är förbjudet av en anledning. Duh!"

Men nu är det så att alkohol är den gamlaste berusningsmetoden och när tiden kom för att förbjuda alla berusningsmedel (Cirka 30-talet) så vart det ett h*lvetes j*vla klagande över förbjudnin av alkohol eftersom man supt i tusentals år. Och det var mycket langande med alkohol, vissa olagliga organisationer såg denna möjlighet att tjäna pengar och dessa organisationer blev starka. Så därför besöt man sig att tillåta alkohol igen.

 

Så mycket klagande var det inte. När man hade folkomröstning om förbjudande av berusningsmedel 1922 så vann nejsidan med 1%.

 

Det var i USA som klagandet pågick

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

 

Jovisst finns det delar i bibeln som är helt respektlösa mot kvinnor och homosexulla, som borde tas bort helt!

Njae, jag vet inte. Kanske tar bort min åsikt om "utan religion skulle säkert mera våld existera här".

Men som sagt, jag vet inte.

Redigerat av Odet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

 

Vad roligt att ni gillar att ta upp bibeln så ofta... Du vet väl att bibeln är en samling skrifter som skrevs för mer än 2000 år sedan? Det är ytterst få som följer den till punkt och pricka då vi människor anpassar oss till det moderna samhället. Att bibeln säger si och så betyder knappast att religionen gör det, det är helt enkelt en tolkningsfråga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

 

Vad roligt att ni gillar att ta upp bibeln så ofta... Du vet väl att bibeln är en samling skrifter som skrevs för mer än 2000 år sedan? Det är ytterst få som följer den till punkt och pricka då vi människor anpassar oss till det moderna samhället. Att bibeln säger si och så betyder knappast att religionen gör det, det är helt enkelt en tolkningsfråga.

 

Men tyvärr så säger folk som är religiösa att homosexualitet är en sjukdom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

 

Vad roligt att ni gillar att ta upp bibeln så ofta... Du vet väl att bibeln är en samling skrifter som skrevs för mer än 2000 år sedan? Det är ytterst få som följer den till punkt och pricka då vi människor anpassar oss till det moderna samhället. Att bibeln säger si och så betyder knappast att religionen gör det, det är helt enkelt en tolkningsfråga.

 

*suck*

 

så, allt som hänt tack vare religiöst skitsnack, ska förlåtas för att "det hände förr!" ? DEN policyn skulle ju hålla länge om man använde den för att dömma brottslingar och mördare. "Nää det hände för X år sen så vi skiter i det.."

 

Jag tänker inte acceptera korstågen, häxbränningar, utfrysningar eller att folk blivit avrättade för att de inte trott på ologiska sagor, ni då? Man kan inte försvara nåt som är anledningen till säkert hundratusentals mord, avrättningar och personliga kriser..

 

Chainsawkitten:

 

Jag "hatar" inte kristna, jag "hatar" tron. Jag hatar blind övertygelse som inte kan rubbas varesig med logik eller fakta, inte uteslutande inom religioner heller.. att folk får tro vad de vill är en sak, men att vägra inse fakta är bara att ljuga för sig själv

Religion har gett hopp, tja kanske det, så folk slösar bort sina liv på att vänta på nåt som, med största sannolikhet, bara är en massa trams.

 

Angående "mer våld utan tro", men SNÄLLA.. vem här skulle springa omkring och mörda hejvilt om det inte fanns nån dammig bok i nån möglig kyrka? Vem, förutom dom som skulle göra det i vilket fall, skulle springa omkring och stjäla allt de vill ha, för att nån senil gubbe ristade in 10 meningar på en sten uppe på nån kulle?

 

EDIT2: "nytt argument nedan"

EDIT: jag vill citera http://en.wikipedia.org/wiki/Young_earth_creationists

 

många säger ju att man inte ska ta bibeln helt bokstavlig, men ändå finns det hundratusentals (eller miljoner..) som tror "that Heaven, Earth, and life on Earth were created by a direct act of God dating between 6000 and 10,000 years ago."

 

men som de flesta vet, vad jag tycker borde vara common sense, så är ju Jorden 4 (.54) miljarder år gammal..

 

det finns otroliga mängder saker i bibeln/koranen/blabla som kan motbevisas vetenskapligt, så varför kämpa så innerligt med att ljuga för sig själv?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv ateist, men respekterar dom som är kristna etc. Varför hata?

Religion ger folk hopp, utan religion skulle säkert mera våld existera här, än vad religionen orsakat.

Mm! Vad hade vi gjort utan något som sade åt oss att kvinnor och homosexuella är mindre värde och att de bör dödas (homosexulla då, kvinnor ska bli våldtagna i staden (ej ute på landet) eller haft sex med djur innan man får döda dem (och djuret)).

 

EDIT: Och jag ska bara påpeka att det är bibelns och inte min åsikt. 3Mos: 20:13. Kommer inte ihåg exakta stället för våldtäkten med det är 5Mos.

 

EDIT2: Kollade upp det. 5Mos: 22: 23-24

 

EDIT3: Dessutom skall flickor som inte är oskuld vid giftermålet stenas till döds. 5Mos: 22: 20-21

Vad roligt att ni gillar att ta upp bibeln så ofta... Du vet väl att bibeln är en samling skrifter som skrevs för mer än 2000 år sedan? Det är ytterst få som följer den till punkt och pricka då vi människor anpassar oss till det moderna samhället. Att bibeln säger si och så betyder knappast att religionen gör det, det är helt enkelt en tolkningsfråga.

 

*suck*

 

så, allt som hänt tack vare religiöst skitsnack, ska förlåtas för att "det hände förr!" ? DEN policyn skulle ju hålla länge om man använde den för att dömma brottslingar och mördare. "Nää det hände för X år sen så vi skiter i det.."

 

Jag tänker inte acceptera korstågen, häxbränningar, utfrysningar eller att folk blivit avrättade för att de inte trott på ologiska sagor, ni då? Man kan inte försvara nåt som är anledningen till säkert hundratusentals mord, avrättningar och personliga kriser..

 

Chainsawkitten:

 

Jag "hatar" inte kristna, jag "hatar" tron. Jag hatar blind övertygelse som inte kan rubbas varesig med logik eller fakta, inte uteslutande inom religioner heller.. att folk får tro vad de vill är en sak, men att vägra inse fakta är bara att ljuga för sig själv

Religion har gett hopp, tja kanske det, så folk slösar bort sina liv på att vänta på nåt som, med största sannolikhet, bara är en massa trams.

 

Angående "mer våld utan tro", men SNÄLLA.. vem här skulle springa omkring och mörda hejvilt om det inte fanns nån dammig bok i nån möglig kyrka? Vem, förutom dom som skulle göra det i vilket fall, skulle springa omkring och stjäla allt de vill ha, för att nån senil gubbe ristade in 10 meningar på en sten uppe på nån kulle?

 

EDIT2: "nytt argument nedan"

EDIT: jag vill citera http://en.wikipedia.org/wiki/Young_earth_creationists

 

många säger ju att man inte ska ta bibeln helt bokstavlig, men ändå finns det hundratusentals (eller miljoner..) som tror "that Heaven, Earth, and life on Earth were created by a direct act of God dating between 6000 and 10,000 years ago."

 

men som de flesta vet, vad jag tycker borde vara common sense, så är ju Jorden 4 (.54) miljarder år gammal..

 

det finns otroliga mängder saker i bibeln/koranen/blabla som kan motbevisas vetenskapligt, så varför kämpa så innerligt med att ljuga för sig själv?

 

Jag förnekar inte faktumet att religiösa personer har "mördat i Guds namn" men däremot påstår jag att detta skulle skett ändå. Religion är bara en del av en stor täckmantel, människan har alltid kämpat om sin överlevnad. Med detta menar jag att anledningen till att grupper dödar varandra är på grund av att vi har sett ner på andra. Vi strävar efter vår grupps överlevnad, så har det alltid varit. Se bara på folkmorden i Rwanda, förintelsen etc.

 

Du generaliserar även religionen efter mindre extrema grupper än själva majoriteten vilket också är fel.

 

Slutligen så måste du väl ändå skämta med "Religion har gett hopp, tja kanske det, så folk slösar bort sina liv på att vänta på nåt som, med största sannolikhet, bara är en massa trams"? Du menar alltså att det är trams att vi går till kyrkan med familjen, att vi firar högtider med släkten? Skulle detta vara en oral debatt tror jag bestämt att du skulle få en käftsmäll då du trampar ner på alla kristna.

Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...