Hoppa till innehåll

Religion


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

Det stämmer inte riktigt. Majoriteten av självmordsbombarna gör det för sina familjer. En familj som har det dåligt ställt och behöver pengar. Man dör inte för Allah utan för sin familj.

Ok. nu ska jag vara super tydlig. Människor i de arabiska delarna av världen kan sällan läsa, dom litar på vad prästerna säger om koranen (det finns också folk som inte är muslimer jag vet). Prästerna har en enorma makt och kan därför lura folket till nästan vad dom vill. Det har dom också tyvär lyckats med. Det jag menade var att folket som blivit lurade kan kvara självmordsbombare, självmordbombarna kanske gör det för sina familjer men dom har blivit lurade till att det är ok enligt koranen att spränga sig själv i luften. Nu säger jag inte att det är den enda anledningen, eller att alla muslimer är sådanan eller att alla i arabiska länderna är muslimer. Men det jag säger är att Religonen skapar väldigt ofta problem nu när världen är så "liten".

 

Soad_token

 

Har du sett en muslimsk terrorskola eller? Du verkar då väldigt säker på hur det är och vems fel det är.

Tänk på att vår media presenterar nyheter från mellanöstern på ett västerländskt sätt, och det finns ingen försäkring för att allt som visas är sant. Själv skulle jag aldrig köra fast mig i en sådan åsikt som att religion är dåligt såvida jag inte själv sett det med mina egna ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 360
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror inte på relgion. Gud vill att det inte ska finnas några onda, om han är så mäktigt kan han döda dom onda. Men han gör inte det, är det för att han inte kan eller för att han inte finns? Om han inte kan men finns, så är han maktlös. Varför ska man då se upp till han?

Eller är han själv ond? För han bryr sig inte om ondska.

 

Om Gud finns är han maktlös. Om han har makt ska han använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

På måndag ges nobelpris i fysik ut till 2+ forskare inom astronomin, nu har de närmast obestridliga bevis för big bang (ljus och strålning har nått jorden, eller liknande), mer om detta när jag läst fler artiklar..

 

Detta ger då kyrkan en rak höger..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte på relgion. Gud vill att det inte ska finnas några onda, om han är så mäktigt kan han döda dom onda. Men han gör inte det, är det för att han inte kan eller för att han inte finns? Om han inte kan men finns, så är han maktlös. Varför ska man då se upp till han?

Eller är han själv ond? För han bryr sig inte om ondska.

 

Om Gud finns är han maktlös. Om han har makt ska han använda.

I Islams, Kristnas och Judarnas teori så är det Människans fel att vi är onda.

Adam och Eva trotsa Guds ord och lät sig luras av en orm i ett träd som man tror är djävulen.

Så här tänker religioner, mer kunskap, mindre gud, och adam och eva åt av kunskapensträd.

Redigerat av Hummerpojken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Jag tror inte på relgion. Gud vill att det inte ska finnas några onda, om han är så mäktigt kan han döda dom onda. Men han gör inte det, är det för att han inte kan eller för att han inte finns? Om han inte kan men finns, så är han maktlös. Varför ska man då se upp till han?

Eller är han själv ond? För han bryr sig inte om ondska.

 

Om Gud finns är han maktlös. Om han har makt ska han använda.

I Islams, Kristnas och Judarnas teori så är det Människans fel att vi är onda.

Adam och Eva trotsa Guds ord och lät sig luras av en orm i ett träd som man tror är djävulen.

Så här tänker religioner, mer kunskap, mindre gud, och adam och eva åt av kunskapensträd.

 

så varför knäpper inte våran -goda Gud- med fingrarna så att s*tan och all ondska försvinner..

Adam och Eva åt av kunskapensträd.. allt det där med Edens Lustgård är som en löjlig barnsaga! Men om de inte fick äta av trädet, varför tog Gud inte bara bort trädet?

 

Allt är sagor, påhittat för att manipulera folk när kyrkan var som starkast, helt fantastiskt att folk fortfarande tror på nåt sånt här. Som att tro på Tomten, Tandfen eller Påskharen, men dom används ju bara för att barn ska ha nåt att låtsas tro på..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud vill se om folk verkligen trotsar Guds ord, därför finns det en domedag, det kommer gå dåligt för alla onda och bra för de goda.

hur kan man trotsa guds ord när han inte finns? vad bestämmer om man är god lr ond? hitler kanske kom till himlen och george bush kanske kommer till h*lvetet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Vafan kom inte med såna löjliga kommentarer. Har ni svårt och respektera att folk vill tro som dem vill?

Kan vara jobbigt att låta folk tro på nåt som uppenbarligen inte är sant..

 

ungefär som att debattera med nån som står fast vid att, t ex "10*10 = 1010" även fast man visar bevis för att det är 100.

religiösa bryr sig inte om argument eller bevis, bara låser ut allt som säger motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...