marz231 Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 hur ändrar man färgen på de olika delarna i scrollen, (alltså den saken som visas på bilden ) t.ex pilen där uppe i CSS? Citera
Fality Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 (redigerat) scrollbar-face-color: #; scrollbar-shadow-color: #; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #; scrollbar-darkshadow-color: #; scrollbar-track-color: #; scrollbar-arrow-color: #; funkar bara i IE Redigerat 20 Oktober 2007 av Fality Citera
Ozoon Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 rätt onödigt också, ofta kan man confa den så illa att det blir värre än innan, men det är väl en smaksak... själv kör jag alltid på standard. Citera
Lynott Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 rätt onödigt också, ofta kan man confa den så illa att det blir värre än innan, men det är väl en smaksak... själv kör jag alltid på standard.Kan man inte tryckta tillbaka till standard? Citera
Ozoon Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 jo självklart, men ofta är man ju så exalterad i det man gör att man inte märker vad som är snyggt:P Citera
marz231 Skrivet 21 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 (redigerat) scrollbar-face-color: #;scrollbar-shadow-color: #; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #; scrollbar-darkshadow-color: #; scrollbar-track-color: #; scrollbar-arrow-color: #; funkar bara i IE provade men det funkade inte Redigerat 21 Oktober 2007 av marz231 Citera
Shaitan Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 scrollbar-face-color: #; scrollbar-shadow-color: #; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #; scrollbar-darkshadow-color: #; scrollbar-track-color: #; scrollbar-arrow-color: #; funkar bara i IE provade men det funkade inte Du använde väl IE och satte den i body? Citera
marz231 Skrivet 21 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 (redigerat) scrollbar-face-color: #; scrollbar-shadow-color: #; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #; scrollbar-darkshadow-color: #; scrollbar-track-color: #; scrollbar-arrow-color: #; funkar bara i IE provade men det funkade inte Du använde väl IE och satte den i body? jag använde ie men kan ha satt den i fel fil nu har jag kollat, gjorde inget fel. Kan du inte bara lägga in koden i en fil och skicka? Redigerat 21 Oktober 2007 av marz231 Citera
Katt Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 scrollbar-face-color: #; scrollbar-shadow-color: #; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #; scrollbar-darkshadow-color: #; scrollbar-track-color: #; scrollbar-arrow-color: #; funkar bara i IE provade men det funkade inte Du använde väl IE och satte den i body? jag använde ie men kan ha satt den i fel fil nu har jag kollat, gjorde inget fel. Kan du inte bara lägga in koden i en fil och skicka? Öhm, hur var man gjorde nu igen? body { scrollbar-face-color: #FFFFFF; scrollbar-shadow-color: #BABABA; scrollbar-highlight-color: #C0C0C0; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #12AB34; scrollbar-track-color: #ABCDEF; scrollbar-arrow-color: #B1B2B3; } Skriv det i antekningar och spara som "style.css". Funkar för mig... Citera
Fality Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 <style type="text/css"> <!-- body { scrollbar-face-color: #FFFFFF; scrollbar-shadow-color: #BABABA; scrollbar-highlight-color: #C0C0C0; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #12AB34; scrollbar-track-color: #ABCDEF; scrollbar-arrow-color: #B1B2B3;} --> </style> Du ska spara dt i HTML filen och inte i CSS filen. Citera
Ozoon Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 (redigerat) eller så gör du inlinead css... <style type="text/css"> body{ scrollbar-face-color: #FFFFFF; scrollbar-shadow-color: #BABABA; scrollbar-highlight-color: #C0C0C0; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #12AB34; scrollbar-track-color: #ABCDEF; scrollbar-arrow-color: #B1B2B3; } </style> detta sätter du innanför <head> taggarna. Redigerat 21 Oktober 2007 av Ozoon Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.