Hoppa till innehåll

Vilken Låt Tycker Du Om Mest?


Emomilol
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 1.3k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Har fan börjat lyssna på Blink-182. All the Small Things, Dammit och What's My Age Again är chill.

Ja, för dem låtarna är dem enda som är bra med Blink 182.

 

 

Always är helt okej den med.

 

Hade på något vis förträngt att jag hade ett av PT's bästa album,

Deadwing, så nu kör jag Arriving Somewhere, But Not Here på repeat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade på något vis förträngt att jag hade ett av PT's bästa album,

Deadwing, så nu kör jag Arriving Somewhere, But Not Here på repeat.

Inte en personlig favorit, sen tycker jag ASBNH är en av de sämre låtarna på skivan. (mest pga metal-delen som är helt out of place, och det faktum att dom dragit ut en 6-7 minuters låt till 12 min)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade på något vis förträngt att jag hade ett av PT's bästa album,

Deadwing, så nu kör jag Arriving Somewhere, But Not Here på repeat.

Inte en personlig favorit, sen tycker jag ASBNH är en av de sämre låtarna på skivan. (mest pga metal-delen som är helt out of place, och det faktum att dom dragit ut en 6-7 minuters låt till 12 min)

 

Tycker längden och metalpartiet bara gör den bättre. Ska man klaga på opassande partier så kan man lika gärna klaga på Time Flies ambienta parti eller The Sky Moves Sideways konstiga djungelbeatsdel (vet inte riktigt var jag får djungelvibben ifrån). Eller för den delen Voyage 34s övervackra gitarrsolon, som inte riktigt passar in om man jämför dem med resten av skivan/låten (speciellt om man jämför med III och IV). Deadwing anser jag även vara bland PTs bästa skivor, i alla fall av de jag har (The Incident, Fear of a Blank Planet, Deadwing, In Absentia, The Sky Moves Sideways och Voyage 34). Voyage 34 får nog sägas vara bäst, med In Absentia eller The Sky Moves Sideways på andraplats.

 

Har förresten beställt Stupid Dream och Recordings nu, LÄNGTAR SOM FAN.

 

Bäst just nu, för att vara lite ordentlig:

 

Corrosion of Conformity - Deliverance (lyssnar inte på enskilda låtar, hela skivan får det bli)

System of a Down - Aerials (och Science)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, tycker inte delarna du nämde är out of place. :P

Mitten-sektionen i Time Flies är det bästa på hela skivan, och The Sky Moves Sideways är en riktig upplevelse.

Aldrig varit något jättefan av Arriving Somewhere But Not Here, det är en riktigt bra låt.. men PT sätter en hög kvalité med resten, när det gäller Deadwing så håller jag nog Halo, The Start of Something Beautiful eller Mellotron Scratch högst.

CD-wise är Signify min favorit, följd av Fear of a Blank Planet och Up the Downstair. ;)

Finns inte en enda PT-låt som är dålig, In Absentia är nog den skivan jag tycker minst om, och det säger en del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...