Hoppa till innehåll

Spelen Hakar / Seegar :s


TheGetaway

Rekommendera inlägg

um.. jag bara delade med mig av mina problem precis som du gjorde ^^. så nu kanske du inte klagar lika mkt på din dator. hehe.

 

men defragmentera lite(brukar alltid hjälpa).eller diskrensa. kan hjälpa. fast att slänga lite skit kan ju också hjälpa till. hur mkt minne har du och hur mkt minne har du använt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

um.. jag bara delade med mig av mina problem precis som du gjorde ^^. så nu kanske du inte klagar lika mkt på din dator. hehe.

 

men defragmentera lite(brukar alltid hjälpa).eller diskrensa. kan hjälpa. fast att slänga lite skit kan ju också hjälpa till. hur mkt minne har du och hur mkt minne har du använt?

112gb av 173gb kvar på C , 232gb av 232gb kvar på D och på E 36,6gb av 45,2gb :)

 

men lövet snackade om att flytta alla filer från C då som är system , hur gör man det då ? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, C: är den partition(hårddisk) som windows lagras på, därför ska man undvika att ha annat på den. du har ingenting på den håddisk som du ska ha filmer musik osv på (D:)

 

flytta alltså allt som inte har med windos eller programfier till D: och diskrensa, defragmentera sen så ska det nog fixa sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, C: är den partition(hårddisk) som windows lagras på, därför ska man undvika att ha annat på den. du har ingenting på den håddisk som du ska ha filmer musik osv på (D:)

 

flytta alltså allt som inte har med windos eller programfier till D: och diskrensa, defragmentera sen så ska det nog fixa sig :P

okej men är det typ att ta EA GAMES mappen som ligger i program att bara flytta den lr ska man inte flytta program ? och sånt som ligger på skrivbordet , det tillhör oxå C ?

 

jag har alla downloads i E iofs :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi tar det från början...

Låt oss säga att du har två hårddiskar i datorn. (C: och D:)

Jag förmodar att du har operativet på "C:" som är vanligast.

Filer som du kan flytta till D: är t.ex. moddar och fusk till spel, filmer, bilder och installationsfiler.

Ska du flytta ett program eller spel till D: så kan du flytta det direkt, men då måste du vet vad du ska ändra i registret för att det ska fungera sen.

Jag föredrar att du avinstallerar spelet/programmet på C: och sedan installerar det på nytt på D:

 

Installera och spara saker på D: först tills den hårddisken börjar bli full. Sen kan du börja lägga in saker på C:. för att få besta prestanda.

 

Allt som ligger på skrivbordet finns på samma hårddisk som operativsystemet.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man måste alltså avinstallera o sedan installera igen om det är spel o program det handlar om. Men sj tror jag inte det som är problemet eftersom som du skrev det så har du mkt plats på dina hårddiskar. Det kan även vara virus som lurar i burken. Ja gt.ex. hade det o det visade sig att det var därför ja inte kunde föra över saker till min mp3 tex för att det var viruset. Efter ominstalleringen av burken så funkade det. Så pröva med att virus söka o röja bort spyware o sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har du så rätt i Viper. För vi måste ha haft ett virus för ett tag sedan.

Datorn började helt plötsligt bli allt mer slö. Det höll på så i ett par månader enda tills mamma gav besked om att jag fick formatera. Datorn kunde stanna helt var 5 minut och Panda jobbade något extremt mycket ibland när jag hade FireFox på.

Nu efter formateringen så rullar datorn på som den ska igen... (Vi hittade inget när vi virussökte)

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...