Filosofen Skrivet 26 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Äh, datorn (inklusive moderkortet antar jag) är 1-2 år gammal ändå, så det lär ju inte vara nåt problem.. moderkortet borde stödja dessa minnen.. om jag nu ska ha just dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 (redigerat) Kör CPU-Z så får du reda på detaljerad information om din dators hårdvaror. Kör programmet och titta under "SPD". Där vid "Max bandwidth" står det information, skicka den! Sen kan du skicka in en print screen om du vill. Eftersom jag kan hitta mycket mer billigare 1024MB RAM som ligger på 250kr/st. Men jag måste veta exakt information om vad du behöver för RAM först. Redigerat 26 Oktober 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 26 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 vid max bandwith står det: PC2-4300 (266MHz) har två av dessa, alltså 512mb minne.. moderkortets modellnummer är Dell 0WG261 och jag undrar om den stödjer 667 mhz minnen? ddr2 verkar den ju ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Ja den stöder alla sorters DDR2 minnen. Jag återkommer med en prislista på RAM minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 667 Mhz 1GB:226Kr/st hos TBH 675 Mhz 1GB: 269kr/st hos TBH 800 Mhz 1GB:261kr/st hosTBH 900 Mhz 1G: 620kr/st hos Dustin Home Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 26 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Ok, men på nån sida stog det att datorn stöder 400 nånting (gångertecken) 533 eller nåt. men den stöder 667 mhz snabba minnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Ok, men på nån sida stog det att datorn stöder 400 nånting (gångertecken) 533 eller nåt. men den stöder 667 mhz snabba minnen? Japp. Så länge det är DDR2-minnen. Så du får avgöra själv hur snabba minnen du vill ha, ju snabbare ju dyrare blir det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 27 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 men finns det ingen gräns på hur snabba minnen mitt moderkort (som jag skrev där uppe) kan ta? eller jag har hört att man ska ställa in det i BIOS första gången man startar datorn med nya minnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 27 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 Produktbeskrivning Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II Lagringskapacitet 2 GB ( 2 x 1 GB ) Teknik DDR II SDRAM Formfaktor DIMM 240-pin Minneshastighet 675 MHz ( PC2-5400 ) Data Integrity Check Icke ECC Latency Timings CL4 Egenskaper Ej buffrad Det här är dessa minnen jag hittade på komplett. Och följdfrågan nu är CL4: har det någon betydelse för min del? Annars stämmer ovanstående specifikation enligt DELL men mitt moderkort är upp till 533Mhz (så 675Mhz går ner automatiskt till 533Mhz) Tacksam för Din hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 27 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 Vadå? Det är väl roligt att öppna lådan? :D Först får du tag på vilket moderkort du har, och det går nämligen bara att se om man lyfter på locket och kollar vad det står för nått. Kan vara lite svårt att se modellnumret, men det ska stå nånstans... Sen söker du på korttillverkaren + modellnummret på google.KATT SKREV UTAN GRÖN TEXT?! BTT - Aja , gör som katt säger eller bara köp ett nytt moderkort :) Nu när jag ska köpa processor fick jag köpa 2x1024 MB minnen o ett nytt moderbord på 2400 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 27 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 Svar på min fråga, please :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 27 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2007 BUMP. Snälla svara : ) Produktbeskrivning Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II Lagringskapacitet 2 GB ( 2 x 1 GB ) Teknik DDR II SDRAM Formfaktor DIMM 240-pin Minneshastighet 675 MHz ( PC2-5400 ) Data Integrity Check Icke ECC Latency Timings CL4 Egenskaper Ej buffrad Det här är dessa minnen jag hittade på komplett. Och följdfrågan nu är CL4: har det någon betydelse för min del? Annars stämmer ovanstående specifikation enligt DELL men mitt moderkort är upp till 533Mhz (så 675Mhz går ner automatiskt till 533Mhz) Tacksam för Din hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.