Hoppa till innehåll

Gymmar


Ryssfemma

Rekommendera inlägg

Ska du ha stora "biffiga" armar så gör som Hummerpojken säger, vill du ha muskler som håller sig länge, alltså uthålliga muskler, så lyft en liten vikt många ggr. Jag gymmar bara när jag känner fört, och då är det nästan bara konditions träning, har ett gym på skolan som vi använder i gympan också. Det är där jag gymmar mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hallå. Jag undrar om ni brukar gymma & styrketräna regelbundet varje vecka?

Det gör jag, visa eran schema.

 

 

Måndag: Bröst, axlar

Tisdag:Triceps, ben, biceps

Onsdag: Vila och lite fritidsjoggning för kondition

Torsdag:Ben, rygg

Fredag:Mage, vingen, biceps

Lördag:Vila

Söndag:Konditionsträning

 

 

Ni kan även säga om ni brukar ta någon speciellt tillskott. Det gör jag inte än, men jag börjar med det när jag fyllt 15år!

Nej, jag gymmar inte. Ingen har anledning till att anmäla för jag svarade ju på frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Måndag: Få sit-ups, några armhövningar

Tisdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar

Onsdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar

Torsdag: 50 sit-ups, 20 armhövningar

Fredag: 100 sit-ups, 30 armhövningar

Lördag: 20 sit-ups, 10 armhövningar

Söndag: 20 sit-ups, 10 armhövningar

 

Har hållt på i ett år snart, och har fått fina magrutor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad för sätt kan man träna Bröstmuskeln utan att använda maskin? Annars går jag inte på gym, ska börja när jag blir lite äldre. Har hört att man kan stanna i växt och få problem med olika delar om man får för starka muskler innan man har växt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad för sätt kan man träna Bröstmuskeln utan att använda maskin? Annars går jag inte på gym, ska börja när jag blir lite äldre. Har hört att man kan stanna i växt och få problem med olika delar om man får för starka muskler innan man har växt klart.

Armhävningar är ett bra tips, det är effektivt också om du kör det regelbundet.

Ja man kan stanna i växt, inte om du kör lätta vikter, tar du tunga vikter så kan din struktur förstöras, det är bäst och värma upp med lätta vikter om du typ ska köra bänkpress, själva stången räcker igentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör mest armar och mage, men jävligt mycket ben på fotbollen...

Tror det räcker att gå på träningarna för att träna bena, spelar 4-5 ggr i veckan , två gympa lektioner och en Konditions träning per vecka. Använder man magmusklerna när man springer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måndag: Få sit-ups, några armhövningar

Tisdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar

Onsdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar

Torsdag: 50 sit-ups, 20 armhövningar

Fredag: 100 sit-ups, 30 armhövningar

Lördag: 20 sit-ups, 10 armhövningar

Söndag: 20 sit-ups, 10 armhövningar

 

Har hållt på i ett år snart, och har fått fina magrutor.

 

Verkar för jävligt jobbigt att göra 20 sit-ups & 10 armhövningar (hur man nu gör såna?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag tränar st yrketräning regelbundet direkt, och har verkligen inget schema. Tränar dock fotboll och vi kommer snart i på den jobbiga försäsongen, som alla vet är ganska lång i Sverige. Då tränar vi mest kondition och explosivitet, med långdistans och intervall. Vi tränar också mage en heldel och gör några armhävning per pass. Fast jag har aldrig tagit mig i kragen och kört egen träning. Har dock tänkt att börja lite innan jul så jag har en bra grund att så på inför försäsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...