Lynott Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Måndag: Få sit-ups, några armhövningar Tisdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Onsdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Torsdag: 50 sit-ups, 20 armhövningar Fredag: 100 sit-ups, 30 armhövningar Lördag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Söndag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Har hållt på i ett år snart, och har fått fina magrutor. Du kan värkligen inte göra riktiga armhävningar eller sit-ups om du gör 100 i rak eller 30 i rak, gör du 10 i taget vilar i typ 10min då tror jag dig, annars är det bara dynga. Ja kan göra 300 i rad :) Fast inte armhävningar, då kan jag max göra runt 50 i taget. HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHH, 300 i rad då gör du nog värkligen inte rätt eller så är du världens starkaste 13 åringar hahahahhahahahahh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 (redigerat) Måndag: Få sit-ups, några armhövningar Tisdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Onsdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Torsdag: 50 sit-ups, 20 armhövningar Fredag: 100 sit-ups, 30 armhövningar Lördag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Söndag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Har hållt på i ett år snart, och har fått fina magrutor. Du kan värkligen inte göra riktiga armhävningar eller sit-ups om du gör 100 i rak eller 30 i rak, gör du 10 i taget vilar i typ 10min då tror jag dig, annars är det bara dynga. Ja kan göra 300 i rad :) Fast inte armhävningar, då kan jag max göra runt 50 i taget. HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHH, 300 i rad då gör du nog värkligen inte rätt eller så är du världens starkaste 13 åringar hahahahhahahahahh Sen när behöver man vila i 10minuter efter ha gjort 10 situpps. Då är man riktigt klen. 300 är inte så mycket som man tror. Redigerat 14 December 2007 av Crys Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Måndag: Få sit-ups, några armhövningar Tisdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Onsdag: Springer 4 långa varv, 20 sit-ups och 10 armhövningar Torsdag: 50 sit-ups, 20 armhövningar Fredag: 100 sit-ups, 30 armhövningar Lördag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Söndag: 20 sit-ups, 10 armhövningar Har hållt på i ett år snart, och har fått fina magrutor. Du kan värkligen inte göra riktiga armhävningar eller sit-ups om du gör 100 i rak eller 30 i rak, gör du 10 i taget vilar i typ 10min då tror jag dig, annars är det bara dynga. Ja kan göra 300 i rad :) Fast inte armhävningar, då kan jag max göra runt 50 i taget. HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHH, 300 i rad då gör du nog värkligen inte rätt eller så är du världens starkaste 13 åringar hahahahhahahahahh Jag antar att du är världens svagaste 14åring, har du anorexiasjukdom eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Jag kan gör 60 armhävningar sen dör jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Jag har en fråga. Jag får alltid ont i handlederna efter träningar vi har(efter jag gjord armhävningar, dips, chins mm), och efter ett par månader nu med träningar så har det nu kännts som den är stukad någon som vet vad som är fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Du får inte slita på dina muskler. Har du träningsverk så ska du inte träna nästa dag, det tar ungefär 48 timmar för musklerna och återhämta sig. Slit inte på musklerna, när de väl är laddade igen så får du starkare lyft nästa pass och de är resultat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Det beror ju på om man kan göra 300 i rad. Om man håller en minut vardera. kan det vara lite jobbigt, men man behöver inte vila 10 min efter 10 stycken iaf.. Om man gör kanske 300 stycken. Och drar upp, håller uppe i 3 sek, osv, Då är det ju lätt.. (eller ja, lättare ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Du får inte slita på dina muskler. Har du träningsverk så ska du inte träna nästa dag, det tar ungefär 48 timmar för musklerna och återhämta sig. Slit inte på musklerna, när de väl är laddade igen så får du starkare lyft nästa pass och de är resultat!Ja det är nog det jag tränar fotboll, innebandy, 2 pass i skolan och le parkour(som är väldigt slitande)Jag låter aldrig min kropp återhämta sig ena veckan kan jag klara 20 chins nästa vecka bara 5 st. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 (redigerat) Du tjänar mer på passiv träning än aggressiv. Gör du 20-30 situps och vilar i 10 minuter, så får du lika mycket träning som om du skulle gjort 35-45 och vilat i 5 minuter. När du tränat ett tag så når du en gräns på hur mycket dina muskler faktiskt tar åt sig, och då ska du vila ett tag och låta musklerna vila sig, sen kan du köra igen. För er som vill träna magmusklerna så rekommenderar jag träningshjulet, det är bekvämt att använda, billigt och ger snabba och bra resultat. Och när du använder te.x. träningshjulet där du kommer göra samma rörelse om och om igen så blir det trist efter ett tag och du börjar känna efter hur trött du är osv- Då kan det vara bra att ha på kanske en ljudbok eller liknande på en mp3, så du har något att lägga tankarna på och låta kroppen jobba. Kom ihåg att ha en regelbunden träningstid, alltså, du ska inte göra 100 situps ena dagen, 50 andra och 70 den tredje, utan kör 50 hela veckan och öka med 10 var eller varannan vecka. När du nått en bra gräns, såsom 3-400 per dag (eller mer beroende på din fysiska form), stanna där och håll på så i en månad eller två, sen kan du börja öka igen. När man tränar ska man även äta mycket grönt, just för att musklerna ska kunna växa. Men situps är en gammal och tråkig träningsform och jag rekommenderar träningshjulet som dessutom skonar din rygg ^^ Träningshjul finns att köpa på Hobbex (49kr) och Stadium (149kr). Redigerat 15 December 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Sit-ups tar inte mycket enlig mig jag har kört övningar där halva laget fått uppstötningar för det varit så jobbigt. En vanlig söndagsträning för mig innehåller ett par hundra armhävningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Ungefär hur mycket kan man träna utan att behöva äta efter, Så att inte kroppen bryter ner på musklerna? Behöver man bara äta efter hård träning eller bara de minsta lilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Mitt schema: Armar\triceps Bröst\Mage Rygg\axlar (eventuell mage) Ben (eventuell mage). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.