Hoppa till innehåll

Saker Som Man Blir Fet Av


Sai
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja. Att banta är det värsta man kan göra om man vill gå ner i vikt.

Därför ska man äta tre måltider per dag, och två mellanmåler.

 

Äter du inte och magen bara blir hungrig, då sparar kroppen på fettet för och behålla energi, vilket gör att du bränner mindre fett. Fett innehåller mest energi också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk inte att du ska äta lite fett för kolhydrater lagras i kroppen som fett. Så det kvittar om du äter kolhydrater eller fett. Huvudsaken är vad för sorts fett och kolhydrater du äter. Om du äter mättat fett (från animaliska produkter) så är det inte lika bra som omättat fett (från grönsaker etc.). Därför så gäller det att variera din kost och inte skita i grönsakerna (är det många som gör i skolan trots att de är 15 år, de borde veta bättre). Som redan sagts så är långsamma kolhydrater bättre än snabba.

 

Och huvudsaken är att du motionerar regelbundet. Gör du inte det så kommer du inte att gå ned i vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla säger att om man bantar gör det bara en tjockare förr eller senare -.-

 

Om man skiter i att jogga ute, och börja springa på löpband eller styrke träna istället då ?

funkar väl lika bra, och eehm, jag äter nog mycket mer bröd och pasta , korv och kött och mycket grönsaker änn läsk och chips godis och sånnt.. o.O

Redigerat av Sai
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla säger att om man bantar gör det bara en tjockare förr eller senare -.-

 

Om man skiter i att jogga ute, och börja springa på löpband eller styrke träna istället då ?

funkar väl lika bra, och eehm, jag äter nog mycket mer bröd och pasta , korv och kött och mycket grönsaker änn läsk och chips godis och sånnt.. o.O

Pasta måste nog vara den mest farliga tjockismaten som finns. D.v.s om man inte rör på sig. Det innehåller så pass mkt kolhydrater så kroppen inte vet vad den ska göra av det. Detsamma gäller om du bara käkar vitt bröd. Testa fullkornsbröd!

 

Löpband funkar finfint, dessvärre är jag lite skeptisk mot styrketräning om man vill gå ner i vikt. Ut och gå lite! Lite frisk luft har aldrig skadat någon. Har du en MP3 så tycker jag du ska ladda den med lite peppande musik med rytm i. Annars har du väll alltid någon kompis som du kan fråga om han/hon vill följa med ut o gå lite. Alltid roligt och dra upp någon konversation. Så går man och argumenterar/debatterar med varrandra. ;)

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla säger att om man bantar gör det bara en tjockare förr eller senare -.-

 

Om man skiter i att jogga ute, och börja springa på löpband eller styrke träna istället då ?

funkar väl lika bra, och eehm, jag äter nog mycket mer bröd och pasta , korv och kött och mycket grönsaker änn läsk och chips godis och sånnt.. o.O

Pasta måste nog vara den mest farliga tjockismaten som finns. D.v.s om man inte rör på sig. Det innehåller så pass mkt kolhydrater så kroppen inte vet vad den ska göra av det. Detsamma gäller om du bara käkar vitt bröd. Testa fullkornsbröd!

 

Löpband funkar finfint, dessvärre är jag lite skeptisk mot styrketräning om man vill gå ner i vikt. Ut och gå lite! Lite frisk luft har aldrig skadat någon. Har du en MP3 så tycker jag du ska ladda den med lite peppande musik med rytm i. Annars har du väll alltid någon kompis som du kan fråga om han/hon vill följa med ut o gå lite. Alltid roligt och dra upp någon konversation. Så går man och argumenterar/debatterar med varrandra. ;)

 

Pasta har så mycket kolhydrater så pass att det är perfekt för fotbollsspelare, fridrottsmän osv.

Ja, man blir fet av det om man bara sitter eftersom det omvandlas till fett om det ej förbrukas.

All fysiskaktivitet bränner fett, även styrketräning. Däremot så kommer han bli skit stor och biffig om han bara styrketränar, sen så behöver man bra kondition också om man vill ha stora muskler, ju större muskler man har desto mer syrerikt blod behövs det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla säger att om man bantar gör det bara en tjockare förr eller senare -.-

 

Om man skiter i att jogga ute, och börja springa på löpband eller styrke träna istället då ?

funkar väl lika bra, och eehm, jag äter nog mycket mer bröd och pasta , korv och kött och mycket grönsaker änn läsk och chips godis och sånnt.. o.O

Pasta måste nog vara den mest farliga tjockismaten som finns. D.v.s om man inte rör på sig. Det innehåller så pass mkt kolhydrater så kroppen inte vet vad den ska göra av det. Detsamma gäller om du bara käkar vitt bröd. Testa fullkornsbröd!

 

Löpband funkar finfint, dessvärre är jag lite skeptisk mot styrketräning om man vill gå ner i vikt. Ut och gå lite! Lite frisk luft har aldrig skadat någon. Har du en MP3 så tycker jag du ska ladda den med lite peppande musik med rytm i. Annars har du väll alltid någon kompis som du kan fråga om han/hon vill följa med ut o gå lite. Alltid roligt och dra upp någon konversation. Så går man och argumenterar/debatterar med varrandra. ;)

 

Pasta har så mycket kolhydrater så pass att det är perfekt för fotbollsspelare, fridrottsmän osv.

Ja, man blir fet av det om man bara sitter eftersom det omvandlas till fett om det ej förbrukas.

All fysiskaktivitet bränner fett, även styrketräning. Däremot så kommer han bli skit stor och biffig om han bara styrketränar, sen så behöver man bra kondition också om man vill ha stora muskler, ju större muskler man har desto mer syrerikt blod behövs det.

 

Vissa blir biffar om de styrketränar, vissa blir bara seniga.(beror på hur lätt man har att få muskler)

Så alla tror de som är biffar är de starkaste men en senig kille kan vara lika stark, fast på utsidan ser han svag ut.

Redigerat av Mazik
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör man stenhård styrketräning så måste man äta grymt mycket för att muskler ska byggas upp ordentligt.

Äter man inte efter ett hårt pass så äter liksom kroppen av musklerna för att få energi, vilket gör dem mindre.

Att inte äta efter en hård träning är lika smart som att äta gulsnö, eftersom efter träningen så är det bästa tillfället för kroppen och ta upp energi till musklerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm det visste jag, 1 timme tar det innan kroppen börjar nöta ner muskelmassan till energi efter ett hårt arbetsspass.

Men jag pratar om en annan sak på vissa människor byggs inte musklerna upp även om dem tränat hårt i flera år, ofta är de smala människor(inte alla) och de blir seniga och på grund av det ser dem ut att vara mycket svagare än andra, men i själva verket är det inte så.

Det är likadant om man inte ätit före en träning, då blir kroppen mycket lättare slut och då gör kroppen av med muskler för att bilda energi.

Redigerat av Mazik
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...

 

jag går på en idrottsskola redan o.O

 

idrott 3 gånger i veckan på rad.. (ons-tor-fre) (60 min pass)

 

går inte på ngn sport, är inte bra på något specielt och gillar inte vara med i någon sport där jag inte känner många..

 

Längd: 176cm

Vikt: 63kg

 

Jag tycker det 'är sjukt pinsamt att gå ut och springa här i byn , känner jätte många, och alla bilar som kör förbi.. asså det e så sjukt pinsamt , tycker inte ni kanske men jag :/

 

Och visst.. jag kanske överlever, men aldrig att jag klarar det typ på regelbunden tid, jag kan göra det nu under lovet, sen när jag ska hem från skolan är det inte så långt, och kan inte springa med min feta väska .. men när skolan börjar har jag tillräckligt mycket annat med bekymmer som jag håller på med..

 

och förresten, vad ska man äta efter man tränat, och när , direkt efter man tränat eller vad?

 

innan kunde jag vara smal på att bara leva på snabbmat och äta pasta och sånnt, jag var skit smal, men sen när skolan och skolsköterskan börja villja att jag ska gå upp i vikt och äta mera så blev jag vann på det, och nu , är jag onöjd.. alla andra i klassen är så som jag var innan, och ingen bryr sej om dom och dom mår finfint .

Redigerat av Sai
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...