Hoppa till innehåll

Internetanslutning


ELF

Rekommendera inlägg

Jag har blivit av med min internetanslutning.

Det är en sk. ADSL ansluting (LAN anslutning).

Jag har letat överallt i "Mina nätverksanslutningar" för att skapa en ny.

Men kan ej hitta dit utan bara för uppringt internet, wan, etc.

 

Som ni kanske har förstått så har jag inte längre någon anslutning i "Mina nätverksanslutningar".

OBS (Nätverkskortet är integrerat i moderkortet.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glömde skriva operativet...

Jag har Windows XP Pro SP2.

 

Anslutningen ska ligga under kategorin "Nätverksanslutning eller höghastighetsanslutning till Internet" där man ser alla skapade anslutningar i "Mina nätverksanslutningar".

 

Viper: Vi har ingen programvara för bredbandet (Telia).

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows brukar väl känna igen anslutningar automatiskt? Annars borde du ha fått en CD skiva, de fick jag iaf.

Menar du att anslutningen ska skapas automatiskt och läggas till i "Mina nätverksanslutningar"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde finnas en anslutning till lokalt nätverk, iaf. Gör det inte det måste du ladda ner drivisar till nätverkskortet...

Det är just den anslutningen som är försvunnen. Och drivisar till nätverkskortet har jag som är inbyggt i moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu kört en reparering av Windows, men utan några framsteg.

MEN, när jag kollade igenom skivan lite mer ordentligt som följde med moderkortet så fann jag en mapp som hette Realtek. Det inbyggda nätverkskortets namn. Jag körde installationen som fanns i den mappen och vips så fungerade internet igen. Men jag har på något vis ingen synlig nätverksanslutning (Lokalt nätverk).

 

Jag är fortfarande glad över hjälp med att fixa en synlig anslutning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows brukar väl känna igen anslutningar automatiskt? Annars borde du ha fått en CD skiva, de fick jag iaf.

Menar du att anslutningen ska skapas automatiskt och läggas till i "Mina nätverksanslutningar"?

 

Brukar komma upp en bubbla som säger "En ny anslutning har hittats" lr nåt sånt. Typ som när den hittar en ny hårdvara.

 

Den ända lösningen på problemet är väl att göra som du gjorde första gången?

 

edit: oj redan fixat. ;/

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...