ELF Skrivet 28 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2007 Jag har blivit av med min internetanslutning. Det är en sk. ADSL ansluting (LAN anslutning). Jag har letat överallt i "Mina nätverksanslutningar" för att skapa en ny. Men kan ej hitta dit utan bara för uppringt internet, wan, etc. Som ni kanske har förstått så har jag inte längre någon anslutning i "Mina nätverksanslutningar". OBS (Nätverkskortet är integrerat i moderkortet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2007 Vad använder du för Operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 28 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2007 Försök att gå in i bredbandets programvara o starta via det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 (redigerat) Glömde skriva operativet... Jag har Windows XP Pro SP2. Anslutningen ska ligga under kategorin "Nätverksanslutning eller höghastighetsanslutning till Internet" där man ser alla skapade anslutningar i "Mina nätverksanslutningar". Viper: Vi har ingen programvara för bredbandet (Telia). Redigerat 29 Oktober 2007 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Windows brukar väl känna igen anslutningar automatiskt? Annars borde du ha fått en CD skiva, de fick jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Ja menar det. Eller försök med kanske att ladda ner senaste patch grejjen eller liknande om telia har sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Windows brukar väl känna igen anslutningar automatiskt? Annars borde du ha fått en CD skiva, de fick jag iaf. Menar du att anslutningen ska skapas automatiskt och läggas till i "Mina nätverksanslutningar"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Det borde finnas en anslutning till lokalt nätverk, iaf. Gör det inte det måste du ladda ner drivisar till nätverkskortet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Det borde finnas en anslutning till lokalt nätverk, iaf. Gör det inte det måste du ladda ner drivisar till nätverkskortet... Det är just den anslutningen som är försvunnen. Och drivisar till nätverkskortet har jag som är inbyggt i moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Jag har nu kört en reparering av Windows, men utan några framsteg. MEN, när jag kollade igenom skivan lite mer ordentligt som följde med moderkortet så fann jag en mapp som hette Realtek. Det inbyggda nätverkskortets namn. Jag körde installationen som fanns i den mappen och vips så fungerade internet igen. Men jag har på något vis ingen synlig nätverksanslutning (Lokalt nätverk). Jag är fortfarande glad över hjälp med att fixa en synlig anslutning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Öppna Nätverksanslutningar och Skapa en ny anslutning. Sen följer du de stegen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 (redigerat) Windows brukar väl känna igen anslutningar automatiskt? Annars borde du ha fått en CD skiva, de fick jag iaf. Menar du att anslutningen ska skapas automatiskt och läggas till i "Mina nätverksanslutningar"? Brukar komma upp en bubbla som säger "En ny anslutning har hittats" lr nåt sånt. Typ som när den hittar en ny hårdvara. Den ända lösningen på problemet är väl att göra som du gjorde första gången? edit: oj redan fixat. ;/ Redigerat 30 Oktober 2007 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.