Hoppa till innehåll

Barnbidraget

Gäst InTech

Rekommendera inlägg

Ja, jag undrar vad ni tycker är rätt, Alltså.. Är det för lite pengar vi får, eller är det för mycket? ska vi inte få nånting?

Själv önskar jag mej lite mer pengar, så man kunde använda till kläder :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, såklart inte, Men räcker pengarna till mat och så, För det finns ju vissa som tjänar dåligt.

Alltså, vi kanske ska göra så desto mer barnbidrag ju sämre dem tjänar, kanske

-10.000: 1500 kr

+10.000: 1050

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får 1000kr per månad, sedan är det upp till mig själv vad jag vill göra med pengarna. Oftast sparar jag dem men jag kan säga er att mina föräldrar ger i alla fall blanka f*n i om jag smäller allt på tv-spel eller om jag köper kläder för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alldeles för högt, jag vill avskaffa Alla bidrag totalt och istället sänka skatterna ordentligt.

Måste citera ditt "Seriöst" Vad ska man då leva på när man går i skolan, det är knappt så att man får ansöka om extrajobb för att "yngre" ska ha för tur här där jag bor. Ska jag leva totalt pengalös tills jag går ut och får ett jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på att det är ett bidrag som ska hjälpa föräldrarna, det är inte tänkta att täcka alla kostnader, sen tycker jag det bidraget kunde begrännsas till en viss inkomst tills man får ett studiebidrag då det skulle kunna vara som det är idag.

Soad_token

Men studiebidraget är tänkt att gå till ungdomar inte till föräldrar så syftade du på mig så var det studiebidraget jag talade om inte barnbidraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alldeles för högt, jag vill avskaffa Alla bidrag totalt och istället sänka skatterna ordentligt.

Måste citera ditt "Seriöst" Vad ska man då leva på när man går i skolan, det är knappt så att man får ansöka om extrajobb för att "yngre" ska ha för tur här där jag bor. Ska jag leva totalt pengalös tills jag går ut och får ett jobb?

Det är föräldrars ansvar att ta hand om sina barn tills de fyller 18. De måste betala för vissa saker. När någon fyllt 18 är den personens ingen annans ansvar vilket betyder att den personen får klara sig själv. Plus att mindre bidrag = mindre skatt = mer pengar till föräldrarna och har föräldrarna mer pengar kan de ge sina barn mer pengar istället för bidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...