Gäst InTech Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Ja, jag undrar vad ni tycker är rätt, Alltså.. Är det för lite pengar vi får, eller är det för mycket? ska vi inte få nånting? Själv önskar jag mej lite mer pengar, så man kunde använda till kläder :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Barnbidraget är faktist för och täcka allt till mat, kläder, inget mer och det är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Apelsin Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Ja och de pengarna ska ju gå till föräldrarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Ja såklart de ska ha hand om dem. Barnbidrag ska inte gå till barn för att de ska köpa tvspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Nej, såklart inte, Men räcker pengarna till mat och så, För det finns ju vissa som tjänar dåligt. Alltså, vi kanske ska göra så desto mer barnbidrag ju sämre dem tjänar, kanske -10.000: 1500 kr +10.000: 1050 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Jag får 1000kr per månad, sedan är det upp till mig själv vad jag vill göra med pengarna. Oftast sparar jag dem men jag kan säga er att mina föräldrar ger i alla fall blanka f*n i om jag smäller allt på tv-spel eller om jag köper kläder för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 2 November 2007 Rapport Dela Skrivet 2 November 2007 Alldeles för högt, jag vill avskaffa Alla bidrag totalt och istället sänka skatterna ordentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 2 November 2007 Rapport Dela Skrivet 2 November 2007 Alldeles för högt, jag vill avskaffa Alla bidrag totalt och istället sänka skatterna ordentligt. Måste citera ditt "Seriöst" Vad ska man då leva på när man går i skolan, det är knappt så att man får ansöka om extrajobb för att "yngre" ska ha för tur här där jag bor. Ska jag leva totalt pengalös tills jag går ut och får ett jobb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 Tänk på att det är ett bidrag som ska hjälpa föräldrarna, det är inte tänkta att täcka alla kostnader, sen tycker jag det bidraget kunde begrännsas till en viss inkomst tills man får ett studiebidrag då det skulle kunna vara som det är idag. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 Tänk på att det är ett bidrag som ska hjälpa föräldrarna, det är inte tänkta att täcka alla kostnader, sen tycker jag det bidraget kunde begrännsas till en viss inkomst tills man får ett studiebidrag då det skulle kunna vara som det är idag. Soad_token Men studiebidraget är tänkt att gå till ungdomar inte till föräldrar så syftade du på mig så var det studiebidraget jag talade om inte barnbidraget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 Det är många föräldrar som tar Studiebidraget ifrån ungdommarna. Men jag blir irriterad på att ungdommar använder deras studiebidrag till pokerspelande och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 7 November 2007 Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 Alldeles för högt, jag vill avskaffa Alla bidrag totalt och istället sänka skatterna ordentligt. Måste citera ditt "Seriöst" Vad ska man då leva på när man går i skolan, det är knappt så att man får ansöka om extrajobb för att "yngre" ska ha för tur här där jag bor. Ska jag leva totalt pengalös tills jag går ut och får ett jobb? Det är föräldrars ansvar att ta hand om sina barn tills de fyller 18. De måste betala för vissa saker. När någon fyllt 18 är den personens ingen annans ansvar vilket betyder att den personen får klara sig själv. Plus att mindre bidrag = mindre skatt = mer pengar till föräldrarna och har föräldrarna mer pengar kan de ge sina barn mer pengar istället för bidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.