viko550 Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 hur ska jag göra för att gubben hoppar och hur ska jag göra så att monstrena rör sig som i spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 http://gmc.yoyogames.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 (redigerat) Öhhh... Det är lite svårt att beskriva med ord, men på http://yoyogames.com finns exempel som du kan använda! :) Detta exempel är nog det du letar efter: http://www.yoyogames.com/downloads/tutorials/platform.zip Redigerat 4 November 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 Men om du vill ha hjälp här får du skriva mer detaljerat. Vad det är för sorts spel, vad du har gjort hittills, hur du vill att monstrena ska röra sig osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 6 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 jag har fixat första staden,andra staden, man kan gå in i hus och man kan få ett svärd jag vill att monsterna ska röra sig som i spelet the legend of zelda links awakening DX för gameboy color Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 7 November 2007 Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 AI är en av dem svåraste delarna av ett spel. Det bästa du kan göra är att ladda ner något exempel och studera AI:n, det är ett bra sätt att lära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 7 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 AI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 7 November 2007 Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 (redigerat) AI = Artificial Intelligence, alstå att monstrerna tänker hur det ska gå... Självklart efter hur programeraren har programerat dem... Redigerat 7 November 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 7 November 2007 Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 Sätt bara ut Step och lägg till "Move Fixed" och markera alla riktingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 7 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2007 den går ju bara åt ett och sama håll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Om du vill göra AI så får du studera mer innan. Det finns ingen inbyggd AI i GM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 den går ju bara åt ett och sama håll Du ska ha Step->Step -_- Om du inte ens kan sånt här basic så kanske du inte ska använda gamemaker.. Prova RPG Maker istället- Kanske lite mer i din stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.