viko550 Skrivet 13 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 (redigerat) hur fixar jag då så att spelet blir format 6?? Redigerat 13 November 2007 av viko550 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 hur fixar jag då så att spelet blir format 6?? Men herregud, låt spelet vara en .EXE fil :) Då kan alla testa det och du behöver inte oroa dig över att det blir stulet (Inte för att du behöver det nu heller -_-) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 13 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 hur fixar jag så att det blir en .EXE fil srry kan inte mycket om de Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 Tryck bara på knappen 2 knappar till vänster om Play-knappen, i GM-fönstret. Eller File > Create Executable. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 14 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 klart. ska jag ladda upp den på yoyogames nu?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Ladda upp den var ___ du vill, men skicka länken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 14 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 kanske inte så bra men http://www.yoyogames.com/games/show/16463 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 (redigerat) Bravo! Gillade fåglarna! Ta bara bort poängen och det i namnlisten, och sätt de i en ruta eller nått! :) Sen finns det en funktion som gör att gubben inte laggar när han krockar med väggarna, men det kan jag inte i huvudet... Upplösningen var lite giganstik oxå, måste du ha fullskärm? <_< Redigerat 15 November 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 15 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 tack för det med fåglarna ok ska fixa rutan det med poöngen ska jag fixa/ ska jag göra draw score? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 Japp! :D Eller i en ruta behöver du inte ha det, du kan även ha poängen högst upp i rutan, under namnlisten, som Super Mario Bros, ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 17 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 har gort ett object som heter draw //// sen sätter jag: draw-draw score X=9 Y=9 men det bli inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Försök förklara lite bättre, men testa att byta x mot view_xview och y mot view_yview. x och y = koordinaterna för rummet. view_xview och view_yview = koordinaterna för viewen. Poäng, liv och sånt vill man ju oftast ha så att det följer med viewen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.