Hoppa till innehåll

Psp Vs Ds


Gäst 55_66
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Med Psp kan man lyssna på musik, kolla på bilder, se på filmer, spela spel, surfa på internet och sånt.

DS har inte lika hög upplösning på sina skärmar, men har Touch screen på den undre skärmen och röststyrning. DS har heller inte så många 3D spel, utan fortsätter med 2D spel. DS har lite mer färgglada mariospel och sånt, medan PSP har mer GTA och Killzone och liknande. Jag säger inte att DS bara har barnspel och PSP bara har våldsamma spel, utan jag tycker att PSP lämpar sig bättre hos äldre personer och DS hos yngre. Man kan också uppdatera sin PSP via internet för att hela tiden ha den senaste tekniken installerad.

 

Mitt slutgiltiga svar är: PSP efftersom man kan göra mer med den och den har högre upplösning. DS är också bra, men jag bryr mig inte om dess Touch Screen och röststyrningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft PS1,PS1 slim,PS2,PS2 slim,PSP sen fick jag ett ds i julklapp och det är itne så stor skilland på konsolerna men det är spelen som det är skilland på och ds gör det möjligt att spela GBA spel medans PSP gör det möjligt att spela upp UMD filmer samt MP3 men det är just där spel känslan försvinner, Nintendo DS är gjort för att spela på och ja man kan chatta men det är EN sak som inte är just spel in riktiakt, PSP har många saker som inte är spel inriktade så därför vinner DS enligt mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Lol,man ska väl ha en konsoll/bärbar konsoll för att det är kul att spela i den och att den har bra spelkänsla.PSP är ju allt annat än spelkänsla.MP3 spelare Internet osv.So What?Man ska spela på den.Inte gå runt och surfa.Spelkänslan räknas,inte finesserna.Grafiken är inte särskilt viktig.Spelkänslan prioterar(staving) man först.Spelen kan man ju dock hålla med om att det är lite mer barn-spel.Men som sagt,Spekänsla i första hand,finesser i andra hand.

 

Sammanfattning:DS=Spelkänsla och PSP=Finesser(:o)

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...