Hoppa till innehåll

Ny Dator

HiNgzTeAN

Rekommendera inlägg

Jag ska köpa en ny dator och jag vet inte riktigt vad som duger riktigt bra. Datorn ska klara av spel på höga grafik inställning. Har redan ett moderkort som jag inte vet vad det heter men jag vet att de duger bra. ;) Och ge gärna råd om en power supply :P

Här är delarna:

Intel Pentium D925 3.0 GHz Proccesor

160GB SATA2, 7200 rpm hårdisk

DVD-brännare Super Multi cd/dvd driver

Kingston 1GB DDR2 667MHz PC5300 x2 Ram minne

ASUS Geforce N8600GTS grafikkort

ASUS VW192s Skärm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lika eller snäppet bättre hårdvara än du och kan inte har mycket mer än medel när jag spelar Crysis demo. Du bör satsa på bättre grafikkort om du ska spela spel. Processorn är även den gammalmodig. Core 2 eller motsvarande från AMD är att rekommendera.

Som grafikkort kanske ett 8800GT kan vara intressant. Har inte kollat exakt vad de kostar. Men bra ska de tydligen vara. Bättre än nuvarande 8800GTS till och med på vissa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har förnyat det hela, har tänkt på va ni har sagt och andra... :P Men i sånnafalla så ser listan ut

så här :

Ace Diamonds IV ATX/500W 500:-

Kingston 1GB DDR2 667MHz PC5300 x2 500:-

DvD brämmnare Samsung SH-S182M/RSMM Retail 350:-

Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS 16MB 320GB hårdisk 700:-

ASUS Geforce N8600GTS 1600:-

OZAKI 5.1 surround 599:-

Intel Core 2 Duo E4500 2,2GHz s775 proccesor 1200:-

Asus P5B Moderkort 900:-

Försesten om jag ska ha ett bättre grafikkort hur mycket mer måste jag lägga ut då da om jag ska ha ett 8800gts? Eller är det något annat som inte är tillräkligt bra? <_< Svara!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett 8800GT kostar väl strax över 2000kr. Men det ger skillnad mot 8600GTS vill jag lova. Det ska till och med klå 8800GTS. Såg ett test på kortet idag och det såg bra ut.

http://sweclockers.com/recension/?id=5985

Men som jag skrev tidigare fungerar det med ett 8600GTS. Medium eller high på några saker är inte så illa. Processorn funkar nog, men lite högre frekvens är ju aldrig fel. Dock ökar priset snabbare och snabbare ju mer man vill få ut. Om man tycker det är värt de extra pengarna är upp till en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...