Hoppa till innehåll

Fel På Internet!

Vendetta

Rekommendera inlägg

hej, jag skulle ladda ner ett spel, det tar 36timmar.

jag får bara upp till 60-70max ibland! HJÄLP!

Det stämmer att du skall kunna ladda ned filer i ~600-1000kbps med din höga

internetuppkoppling. Men sedan så måste du se varifrån du tar filen. Ifall du tar ned

filen från en sida eller server med mycket trafik/många som tar ned samma fil samtidigt

så kommer det självklart att gå långsamt, då många efterfrågar samma fil så delas serverns

uppkoppling mellan alla som efterfrågar filen.

Sedan går det även långsamt ifall du tar ned en fil från en server med långsamt uppkoppling,

då servern inte kan ge ut i högre hastighet än vad dess uppkoppling tillåter. Även om du har en snabb

uppkoppling så kan du alltså inte ta ned i din högsta hastighet från någon med en långsammare uppkoppling än dig, eller om flera personer efterfrågar samma fil som dig från samma server.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej, jag skulle ladda ner ett spel, det tar 36timmar.

jag får bara upp till 60-70max ibland! HJÄLP!

Det stämmer att du skall kunna ladda ned filer i ~600-1000kbps med din höga

internetuppkoppling. Men sedan så måste du se varifrån du tar filen. Ifall du tar ned

filen från en sida eller server med mycket trafik/många som tar ned samma fil samtidigt

så kommer det självklart att gå långsamt, då många efterfrågar samma fil så delas serverns

uppkoppling mellan alla som efterfrågar filen.

Sedan går det även långsamt ifall du tar ned en fil från en server med långsamt uppkoppling,

då servern inte kan ge ut i högre hastighet än vad dess uppkoppling tillåter. Även om du har en snabb

uppkoppling så kan du alltså inte ta ned i din högsta hastighet från någon med en långsammare uppkoppling än dig, eller om flera personer efterfrågar samma fil som dig från samma server.

Jo det var spelet rakion och perfect world, perfect world fick jag upp till 200-300kb/s men rakion 4-15kb/s

Perfect world fick jag ändå inte med alla filer. <_<

Kan inte nån av er prova att ladda ner? Ni behöver inte ladda ner hela, bara prova om det går segt för er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte fel på ditt internet.

lawl.

Det är alltid låg speed på dl/s som inte har många seeds.

Även på download.om och filefront?

Trodde du menade att du laddade ner torrents from tpb.

Hur som helst, download.com cappar din speed, vet inte vad filefront gör, men har dom mkt trafik så blir det ännu slöare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid göra ett test.

Ladda hem något från Microsoft som är stort. Jag kommer upp i lite över 300kb/s med 2MBit.

Eller sök efter ----- på (weeo weeo weeo, löjlighetspolisen var i farten o PM:ade mig :D). Kunde dra ner det i nästan 900kb/s med 8MBit.

Det är bara att kolla på olika sidor.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...