Hoppa till innehåll

Turkiet Vs Pkk (kurdistan)


MORAD
 Dela

Rekommendera inlägg

vad tycker ni om det här kriget??

själv tycker jag att det går inte att slå utt kurder från qandilbergen senaste gången skickade turkiet 60000 män mot pkk!! och det hjälpte inte varför skulle då 100000 män hjälpa!!

och pkk har många kurdiska partier som skulle göra vad som hälst för att försvara södra kurdistan så som KRG och PDKI!!

 

PKK har i flera uttalanden klargjort att organisationen är redo att lägga ned sina vapen och bli ett fredligt politiskt parti om Turkiet presenterar en fredsplan som går ut på att PKK:s medlemmar erbjuds amnesti, att Abdullah Öcalan friges och att det kurdiska folkets nationella, politiska och kulturella rättigheter garanteras!! men turkiet ignorerar bara deras fredsförhandlingar

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om alla småfolk skulle få varsitt land skulle vi får för tok för många flaggor i världen. Det finns hur många små folkgrupper som helst som skulle vilja få ett eget land, och bara för att den här gruppen använder våld ska de inte få det mer än de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världen skulle inte fungera om alla nationalister fick som de ville.

 

varför skulle en stat med 1 miljon i befolkning bli självständigt men inte en med 40 miljoner i befolkning som har gjort allt för sitt land i 300år!!

 

kurder och turkiet har alldrig levt som bröder, på 300år har kurderna gjort 100 uppror i norra kurdistan (turkiet),

och det kallar inte jag levt som bröder!!. det är inte USAs fel det är mäst englands fel!!

 

vifta med en kurdisk flagga så hängs du prata om en självständig kurdistan!! då får du en straff värre än döden!!

Redigerat av MORAD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Våld kanske inte är riktigt rätta sättet? Jag tror att - inte turkiet - men resten av världen skulle lyssna på dem med om de demonstrerade fredligt istället för att skjuta ned turkiska soldater till ingen nytta.

turkiet skulle göra samma sak mot pkk om dem fick se pkk medlemmar rakt framför sig!!

 

PKK har i flera uttalanden klargjort att organisationen är redo att lägga ned sina vapen och bli ett fredligt politiskt parti om Turkiet presenterar en fredsplan som går ut på att PKK:s medlemmar erbjuds amnesti, och turkarna sa att dem inte förhandlar med terrorister!!

 

jag tror inte heller att turkiet är efter pkk! dem är efter att förstöra den enda självständiga kurdistan i irak.

det är för att kurderna i turkiet kan tänka sig att dem vill också har en självständig kurdistan och det kan leda till uppror i norra kurdistan, (turkiet)

Redigerat av MORAD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Civil olydnad har fungerat förr och fungerar numera också (jfr Indiens självständighet och lönekrisen bland sjuksköterskorna i Finland). Detta kräver dock sammanhållning bland människorna det berör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världen skulle inte fungera om alla nationalister fick som de ville.

 

varför skulle en stat med 1 miljon i befolkning bli självständigt men inte en med 40 miljoner i befolkning som har gjort allt för sitt land i 300år!!

 

kurder och turkiet har alldrig levt som bröder, på 300år har kurderna gjort 100 uppror i norra kurdistan (turkiet),

och det kallar inte jag levt som bröder!!. det är inte USAs fel det är mäst englands fel!!

 

vifta med en kurdisk flagga så hängs du prata om en självständig kurdistan!! då får du en straff värre än döden!!

 

Visa källa så e du jätte gullig
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världen skulle inte fungera om alla nationalister fick som de ville.

 

 

varför skulle en stat med 1 miljon i befolkning bli självständigt men inte en med 40 miljoner i befolkning som har gjort allt för sitt land i 300år!!

 

kurder och turkiet har alldrig levt som bröder, på 300år har kurderna gjort 100 uppror i norra kurdistan (turkiet),

och det kallar inte jag levt som bröder!!. det är inte USAs fel det är mäst englands fel!!

 

vifta med en kurdisk flagga så hängs du prata om en självständig kurdistan!! då får du en straff värre än döden!!

 

Visa källa så e du jätte gullig

 

alla vet att det finns ca.40 miljoner kurder

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kurdiska_uppror (alla är inte i turkiet men det är ändå många)

prata om en kurdisk politiker så är du död eller du har värre straff än döden...det kanshe inte är så i turkiet men det var så i irak och det är fortfarande så i iran. min farbor blev dödad så för ett år sen bara för att han snacka om en självständigt kurdistan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...