Hoppa till innehåll

Turkiet Vs Pkk (kurdistan)

MORAD

Rekommendera inlägg

• Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om alla småfolk skulle få varsitt land skulle vi får för tok för många flaggor i världen. Det finns hur många små folkgrupper som helst som skulle vilja få ett eget land, och bara för att den här gruppen använder våld ska de inte få det mer än de andra.

Kurder är ingen liten folkgrupp, då det finns ungefär 35-40 miljoner kurder sammanlagt. Skulle man handla utifrån det du säger, så borde inte flera länder existera.

Sant, men ska man bara ta bort länderna som redan finns? Det är inte så lätt att bara formatera om världen. Om det var det skulle inte det här vara något problem. Att använda vålg gör ju bara problemet ännu mer svårlöst...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sa aldrig att jag tycker att flera länders existens ska upphöras, utan jag sa om man handlar efter det du säger, så skulle det vara så. Sen är det bara rimligt och rättvist att Kurder blir självständiga, med tanke på hur länge dem har fått utstå våld och tyranni från olika håll.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst mithrils

säger bara en sak: atombomba sönder alla arab länder/liknande länder

då kommer allt krig sluta och då kan alla invandrare i sverige resa dit för att försöka återuppbygga allt, men tyvärr dör dem av allt radioaktivt avfall :D

väx upp för f*n vet du hur mycket mitt land har kämpat för bli självständig? om du hade varit i de krigerna och sakerna jag har varit med om skulle jag inte sätt dig nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Själv vill jag se en värld med stater med helt öppna gränser för emigration, men där varje stat själv får bestämma över inre angelägenheter såsom skatter, införselkvoter, tullar m.m. Stater som grundas i missnöje kan orsaka nya problem. I självständigt Kosovo skulle det fortfarande bo ca 10 % serber som ser Kosovo som sitt hem. Dessa måste skyddas från oberättigade aggressioner från albanskt håll. Detta gäller även alla andra landskap med en folkgrupp som strävar efter självständighet. Kurdistan får gärna för min del bli självständigt om folket vill det, men jag skulle helst se att man turkiska och kurdiska ledare kom överens om en gyllene medelväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst mithrils

Själv vill jag se en värld med stater med helt öppna gränser för emigration, men där varje stat själv får bestämma över inre angelägenheter såsom skatter, införselkvoter, tullar m.m. Stater som grundas i missnöje kan orsaka nya problem. I självständigt Kosovo skulle det fortfarande bo ca 10 % serber som ser Kosovo som sitt hem. Dessa måste skyddas från oberättigade aggressioner från albanskt håll. Detta gäller även alla andra landskap med en folkgrupp som strävar efter självständighet. Kurdistan får gärna för min del bli självständigt om folket vill det, men jag skulle helst se att man turkiska och kurdiska ledare kom överens om en gyllene medelväg.

kurderna vill prata men turkerna vill inte de vill ha krig
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad tycker ni om det här kriget??

själv tycker jag att det går inte att slå utt kurder från qandilbergen senaste gången skickade turkiet 60000 män mot pkk!! och det hjälpte inte varför skulle då 100000 män hjälpa!!

och pkk har många kurdiska partier som skulle göra vad som hälst för att försvara södra kurdistan så som KRG och PDKI!!

PKK har i flera uttalanden klargjort att organisationen är redo att lägga ned sina vapen och bli ett fredligt politiskt parti om Turkiet presenterar en fredsplan som går ut på att PKK:s medlemmar erbjuds amnesti, att Abdullah Öcalan friges och att det kurdiska folkets nationella, politiska och kulturella rättigheter garanteras!! men turkiet ignorerar bara deras fredsförhandlingar

Själv är jag Turk och tycker att dem ska sluta och låta kurdistan få ett land i Turkiet!

Turkarna är helt åt vettet, man behöver inte starta j*vla stort krig med 100 000 soldater för att jaga PKK. Turkiet vill bara inte att Kurderna ska få sin egna lilla del.

Allla turkar är inte så <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...