Gäst EDOBEM Skrivet 1 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 Om alla småfolk skulle få varsitt land skulle vi får för tok för många flaggor i världen. Det finns hur många små folkgrupper som helst som skulle vilja få ett eget land, och bara för att den här gruppen använder våld ska de inte få det mer än de andra.Varför är då Luxemburg, San Marino och Andorra självständiga?Det finns fler kurder än det finns i hela norden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 vad tycker ni om det här kriget?? själv tycker jag att det går inte att slå utt kurder från qandilbergen senaste gången skickade turkiet 60000 män mot pkk!! och det hjälpte inte varför skulle då 100000 män hjälpa!! och pkk har många kurdiska partier som skulle göra vad som hälst för att försvara södra kurdistan så som KRG och PDKI!! PKK har i flera uttalanden klargjort att organisationen är redo att lägga ned sina vapen och bli ett fredligt politiskt parti om Turkiet presenterar en fredsplan som går ut på att PKK:s medlemmar erbjuds amnesti, att Abdullah Öcalan friges och att det kurdiska folkets nationella, politiska och kulturella rättigheter garanteras!! men turkiet ignorerar bara deras fredsförhandlingar Vad man tycker om kriget? Det är ingen match där man hejar på olika lag. Jag kan själv inte säga så mycket om kriget då det inte berör mig och eftersom jag inte vet så mycket om deras konflikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 Turkiet vill inte att kurderna ska bli självständiga, därför använder dem PKK som en ursäkt som kan döda över 100 000 människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mazlum5 Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 jag är en kurd men faaaan jag vill absolut inte få en självständig Kurdistan o Apo "Abdullah öcalan" som en diktatör som Saddam..Jag trivs i Turkiet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 jag är en kurd men faaaan jag vill absolut inte få en självständig Kurdistan o Apo "Abdullah öcalan" som en diktatör som Saddam..Jag trivs i Turkiet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mm du är ju kurd från Turkiet, vad jag vet så rövslickar dem Turkarna för att regeringen inte ska behandla dem dåligt, seriöst, stå upp för dem ni är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mazlum5 Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 jag är en kurd men faaaan jag vill absolut inte få en självständig Kurdistan o Apo "Abdullah öcalan" som en diktatör som Saddam..Jag trivs i Turkiet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mm du är ju kurd från Turkiet, vad jag vet så rövslickar dem Turkarna för att regeringen inte ska behandla dem dåligt, seriöst, stå upp för dem ni är. Jag har bott där 10 år och gått skolan..jag har aldrig haft något problem bara för att jag är kurd.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 jag är en kurd men faaaan jag vill absolut inte få en självständig Kurdistan o Apo "Abdullah öcalan" som en diktatör som Saddam..Jag trivs i Turkiet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mm du är ju kurd från Turkiet, vad jag vet så rövslickar dem Turkarna för att regeringen inte ska behandla dem dåligt, seriöst, stå upp för dem ni är. Jag har bott där 10 år och gått skolan..jag har aldrig haft något problem bara för att jag är kurd.. Några delar av Turkiet har det bättre, men kurderna från Turkiet behandlas bättre faktist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 (redigerat) Kurderna har befolkat de områderna långt före Turkiet och Araberna. De som levde med kurderna under den tiden var perserna, inte Turker eller araber. Till alla som säger att man ska hitta en bättre lösning än våld: PKK terroriserar inte Turkiet (trodde jag var självklart <_< ), Turkiets armé kommer in i de kurdiska delarna som "mål" att döda PKK. När de komer in dödar de civila och använder stridsflyg mot byar för att de "tror" att rebeller finns där. Jag är inte PKK men jag tror på det de gör. På samma sätt som några av mina närmaste familjemedlemmar har fått utstå tortyr för att till slut bilda ett självständigt Kurdistan i de södra delarna. Jag hoppas att Turkiet ska inse att det inte är en lösning att försöka döda allihop. (Till turker: Jag pratar allmänt om regeringen, och en del av folket, inte alla) Redigerat 29 Mars 2008 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Turkarna vill eliminera kurderna, men PKK är en mur för dem, så terroristsstämplas PKK.. Alltså måste PKK dölja sig ännu mer, vilket gör det lättare för Turkarna och döda fritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Det ter sig föga sannolikt att Kurdistan skulle få stöd för självstänighet, åtminstone de turkiska delarna, eftersom Turkiet är en av USA:s närmsta allierade. Samma sak med Israel-Palestina konflikten. Sovjetunionen stödde palestinierna tillsammans med arabländerna, nu har det stödet försvagats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 (redigerat) Men det ändrar inte det faktum att kurderna faktist har grunder till att bli självständiga och Turkiets ända grund är att... det är Turkiet. Sannolikhet är ingenting. Den dag USA inser att allians med Turkiet inte ger de något kommer det att brytas. Nästan all utrikespolitik är dubbelmoral. Man gör något tills man inte får ut något av det. Redigerat 1 April 2008 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.