Hoppa till innehåll

Zeldaspel?


Julihann
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrade bara om ... (jag är inte så bra på hur jag ska börja :P)

 

Jag har läst och hört folk pratat om gamla zelda spel som på något sätt gjorts så att de funkar till modernare konsoler. Jag skulle vilja ha mer info om det ...

 

Och om det finns (jag kan ha hört fel :unsure:) från vilken konsol har de från början tillhört, och vilka har de senare tillförts till. (jag kan ha andvänt felaktiga ord för beskrivningen isåfall, sorry) Och om detta påstående är sant, skulle jag vilja veta om spelen/spelet ändrats (som exempel kanske storyn) när detta hänt?

 

 

Skriv snälla (om ni kan förstås)

 

 

 

 

 

 

MVH

 

 

Från mig

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har på sätt och vis redan gjort en sådan här tråd men ändå.

 

- The Legend Of Zelda NES, NGC, GBA, Wii

- Zelda II: The Adventure Of Link NES, NGC, GBA

- A Link To The Past SNES, GBA

- Link's Awakening Game Boy, GBC

- Ocarina Of Time N64, NGC, Wii + Ocarina Of Time: Master Quest NGC

- Majoras Mask N64, NGC

- Oracle Of Ages GBC

- Oracle Of Seasons GBC

- The Wind Waker NGC

- Four Swords Adventures NGC

- The Minish Cap GBA

- Twilight Princess NGC, Wii

- Phantom Hourglass NDS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju Collectors Edition till Gamecube med:

 

The Legend of Zelda

Zelda II: Adventure of Link

Ocarina of Time

Majoras Mask

 

Inget av dessa är förändrade från original versionen.

 

Det fanns en serie spel som kom ut till Gameboy Advance som hette NES classics (alltså var det gamla NES spel, överförda till GBA) och två av dessa var The Legend of Zelda och Zelda II.

 

Är ganska säker på att inget av dessa är förändrade heller.

 

TLoZ: A Link to The Past & Four Swords innehåller både Four Swords och A Link to The Past. I det har ALTTP några förändringar från originalet (Link har rösteffekter och några grafiska förändringar + en extra grotta).

 

Sen finns det även Ocarina of Time: Master Quest till Gamecube. Det är Ocrina of Time med förändrade (och svårare) grottor.

 

Också finns det ju Virtual Console till Wii, där 4 Zelda-spel redan finns att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ok tack :) Ha, ha då har jag mycket att önska mig till jul. :P

 

 

 

 

 

 

:thanks:

 

 

MVH

 

Från mig

 

Många vänliga hälsningar!! Många vänliga hälsningarMånga vänliga hälsningar!!!

 

 

Men för h*lvete!! Måste du var så nätt och fin över internet eller!! FÖR DET ÄR DU INTE!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok tack :) Ha, ha då har jag mycket att önska mig till jul. :P

 

 

 

 

 

 

:thanks:

 

 

MVH

 

Från mig

 

Många vänliga hälsningar!! Många vänliga hälsningarMånga vänliga hälsningar!!!

 

 

Men för h*lvete!! Måste du var så nätt och fin över internet eller!! FÖR DET ÄR DU INTE!!!!!!!!

 

 

Du sprider sorg och förstörelse vart du än drar fram, men ändå bryr sig ingen om dig, lille knatte!!!! Gosepöjk567!! Jag veeeet att det är du!! Jag haaaaatar dig!!!

 

 

Sluta förstöra forumet för andra!!! Tror du att du är rolig eller!? Det är bara störande och irreterande!!

 

Om du inte börjar med att bli seriös, då kan du lämna fuska i fred. Skriv bara om zelda i zelda forumet. Eller lämna forument och folket som andvänder det ifred!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hajick misslyckas med livet.

 

(MVH betyder "Mycket Vänliga Hälsnigar förresten)

 

Go kabby. Där fick han en näsbränna.

 

Ok tack :) Ha, ha då har jag mycket att önska mig till jul. :P

 

 

 

 

 

 

:thanks:

 

 

MVH

 

Från mig

 

 

Många vänliga hälsningar!! Många vänliga hälsningarMånga vänliga hälsningar!!!

 

 

Men för h*lvete!! Måste du var så nätt och fin över internet eller!! FÖR DET ÄR DU INTE!!!!!!!!

 

 

Du sprider sorg och förstörelse vart du än drar fram, men ändå bryr sig ingen om dig, lille knatte!!!! Gosepöjk567!! Jag veeeet att det är du!! Jag haaaaatar dig!!!

 

 

Sluta förstöra forumet för andra!!! Tror du att du är rolig eller!? Det är bara störande och irreterande!!

 

Om du inte börjar med att bli seriös, då kan du lämna fuska i fred. Skriv bara om zelda i zelda forumet. Eller lämna forument och folket som andvänder det ifred!

 

Bra sagt.

Redigerat av Mornie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...