Hoppa till innehåll

Bästa Gitaristen!


knark
 Dela

Rekommendera inlägg

jag har 6 CD med GN'R och ca 6 DVDer med dom. jag har lyssnat på dom sen jag var 13. så jag bytter band ofta? svar: nej. sen har band band som jag lyssnar på lite som Metallica, slipknot och inflames. sen att jag gillade dragonforce över ca 2 veckor var för dom spelade snabbt, men jag trötnade på det. så kan dom inte spela bra live!

 

Och nu är du hur gammal? 12 eller?

 

Bara så du vet också. Vad man tycker är bra måste inte mätas i hur många CD-skivor man har.

 

Nej man måste inte heller vara entusiast för att tycka att något är bra.

 

Men när du säger att han i DF spelar skiten ur både Slash och Hendrix, och sen två veckor senare säger att han suger fitta, vet jag inte hur du kan komma fram till? Du gillade honom för att han spelade snabbt, och det går jue inte söligare för att det är live, om han inte har en väldig scenskräck!

 

+ när slash börja spela med gnr så förändrade han musiken typ. det handlade längre inte om vem som spelade snabbast, som metallica. utan att spela bra. gnr asnes vara det nästa viktigaste bandet efter led zeppelin! och gnr och beatels(stavning) är dom ända bannden som har släppt 2 album på 1år och "lyckats" med dom. deras debut album släpptes ca:15miljoner x i Amerika. säg ngt rock band som blev så berumt som guns n roses under en kväll! dom blev kända på under en kväll, tack vare MTV som visade deras video på kvällen.

så du tycker jag byter band ofta va? nej det gör jag inte.... och vrf tror du han är med i GH 3? en boss av dom högre nivåerna :D Guns n roses har sålt mer än 90 miljoner album i hela värden

Sorry för dubbelinlägg, men måste skriva det här

 

Om jag ska skriva ner motargument så kommer det ta lång tid, men jag måste väl göra det för att du ska fatta!

 

Först lite ang. Guns´n´roses; Att bandet har sålt så kollosalt mkt och att de blev kända på en kväll har väl fanimej inte bara med Slash att göra! Tror du att han är orsaken till all deras framgång? Om det skulle släppas en platta med BARA Slash som spelade gitarr i en timme så hade det inte sålt lika mycket, Promise.

 

Så sluta jiddra!

 

Jimi Hendrix blev 28 år gammal, och dog år 1970.

Han blev upptäckt år 1966!

Han dog alltså 4 år efter att han blivit upptäckt av en brittisk manager.

 

Jimi Hendrix blev år 1999 framröstad av profissionella gitarrister världen över till 1900-talets bästa gitarrist. Varför blev inte Slash det? Jo, för att han är inte lika bra förstår du!

Vad säger du om det?

 

Han införde även Effektpedalen och fuzzboxen.

 

På 4 år, ja på 4 år så hann han bli den bästa gitarristen genom tiderna.

Slash har hållt på länge nu, men ändå aldrig kommit upp på Hendrix nivå.

 

Du behöver inte komma och fråga hur det kommer sig att Slash är boss i GH3 och inte Hendrix. Enkelt.

Hurfan tror du att RedOctane ska lämna ett sådant erbjudande till Hendrix? Han är ju död. Btw så är Slash den enklaste bossen i hela spelet (enligt mig)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst GunsNroses

+ när slash börja spela med gnr så förändrade han musiken typ. det handlade längre inte om vem som spelade snabbast, som metallica. utan att spela bra. gnr asnes vara det nästa viktigaste bandet efter led zeppelin! och gnr och beatels(stavning) är dom ända bannden som har släppt 2 album på 1år och "lyckats" med dom. deras debut album släpptes ca:15miljoner x i Amerika. säg ngt rock band som blev så berumt som guns n roses under en kväll! dom blev kända på under en kväll, tack vare MTV som visade deras video på kvällen.

så du tycker jag byter band ofta va? nej det gör jag inte.... och vrf tror du han är med i GH 3? en boss av dom högre nivåerna :D Guns n roses har sålt mer än 90 miljoner album i hela värden

 

Sorry för dubbelinlägg, men måste skriva det här

 

Om jag ska skriva ner motargument så kommer det ta lång tid, men jag måste väl göra det för att du ska fatta!

 

Först lite ang. Guns´n´roses; Att bandet har sålt så kollosalt mkt och att de blev kända på en kväll har väl fanimej inte bara med Slash att göra! Tror du att han är orsaken till all deras framgång? Om det skulle släppas en platta med BARA Slash som spelade gitarr i en timme så hade det inte sålt lika mycket, Promise.

 

Så sluta jiddra!

 

Jimi Hendrix blev 28 år gammal, och dog år 1970.

Han blev upptäckt år 1966!

Han dog alltså 4 år efter att han blivit upptäckt av en brittisk manager.

 

Jimi Hendrix blev år 1999 framröstad av profissionella gitarrister världen över till 1900-talets bästa gitarrist. Varför blev inte Slash det? Jo, för att han är inte lika bra förstår du!

Vad säger du om det?

 

Han införde även Effektpedalen och fuzzboxen.

 

På 4 år, ja på 4 år så hann han bli den bästa gitarristen genom tiderna.

Slash har hållt på länge nu, men ändå aldrig kommit upp på Hendrix nivå.

 

Du behöver inte komma och fråga hur det kommer sig att Slash är boss i GH3 och inte Hendrix. Enkelt.

Hurfan tror du att RedOctane ska lämna ett sådant erbjudande till Hendrix? Han är ju död. Btw så är Slash den enklaste bossen i hela spelet (enligt mig)

 

me ndet med att jag har ett antal CD skivor har med att du sa att jag bytter band ofta. jag sa att jag har 6 Cds för jag bevisade att jag inte bytter band ofta. slash har dock släppt en skiva kallad salsh sackepit. där är det mkt gitarr riff. du fattar också inte vad jag menar ditt pucko! och vrf moste du ha med massa coder? att jimi blev så bra var för att det var han som tog fram gitarren och gjorde den "grym". men slash kan spela hans låtar ganska enkelt(tror jag). jimi är INTE en av värdens bästa gitarrister! du moste fatta det. jag har inte heller sagt att slash är det heller, men han är mkt mer bättre än jimi. titta på U-Tube så får du se SLASH spela hans låtar 5 gånger bättre. thats it!

 

Själv tycker jag

Slash-Guns n'roses

en iallafall som vet bra B) :gitarr: Redigerat av GunsNroses
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

me ndet med att jag har ett antal CD skivor har med att du sa att jag bytter band ofta. jag sa att jag har 6 Cds för jag bevisade att jag inte bytter band ofta. slash har dock släppt en skiva kallad salsh sackepit. där är det mkt gitarr riff. du fattar också inte vad jag menar ditt pucko! och vrf moste du ha med massa coder? att jimi blev så bra var för att det var han som tog fram gitarren och gjorde den "grym". men slash kan spela hans låtar ganska enkelt(tror jag). jimi är INTE en av värdens bästa gitarrister! du moste fatta det. jag har inte heller sagt att slash är det heller, men han är mkt mer bättre än jimi. titta på U-Tube så får du se SLASH spela hans låtar 5 gånger bättre. thats it!

 

Själv tycker jag

Slash-Guns n'roses

en iallafall som vet bra B) :gitarr:

 

hahahahahaha, det här är ju bara för roligt!

 

Att du gillar Gnr är det inga tvivel på men, det pineapple menade var att du bytte från att gilla dragonforce till att tycka att dem suger på ungefär en helg.

 

salsh sackepit= Slash's Snakepit

det är inte slash som har släppt den skivan, det är ett band som heter Slash's Snakepit, som då slash förstås är med i.

 

jimi rules

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag

Slash-Guns n'roses

en iallafall som vet bra B) :gitarr:

 

GunsNRoses. Du kan inte säga att Slash först är den bästa gitarristen enligt dig, och sen säga att han plötsligt inte är det. Ärligt talat så vet jag faktiskt fler som är bättre än Slash.

 

T.ex:

 

Gary Moore och Jimmy Page

 

Men du kan inte neka till att Jimi Hendrix är en av världens genom tiderna bästa gitarrist. Han röstades ju fram av profissionella gitarrister fram till att vara just 1900-talets bästa gitarrist. Och kanske så röstade även Slash på honom?

 

Slash var ju också som störst under 1900-talet med Guns´n´Roses så han hade haft större chans att vinna pris för bästa gitarrist då än nu.

 

Jag fattar att du gillar GNR men du måste ta och insé faktum. Slash är inte bättre än Jimi!

 

Och säg förfan inte att Jimi inte är en av världens största gitarrister. För vi vet alla att han revulotionerade rocken! (Och världen)

 

Så GunsNRoses, känn dig ÄGD ;)

 

Jimi rules! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

ok din noob. du ger dej inte... rubriken är såhär: Bästa gittaristen, enligt dej.. enliget mej är slash den bästa. ok fattar du? och du kan inte säga att Jimi är den bästa gittaristen. nej faktiskt inte, han får isåfall pris av mej för han var en "nytänkare" med gittaren. han tog fram det nya soundet. men han är inte den bästa gittaristen. har du glömt dom svenska gittaristerna?? finns några bra i SWE. men man kan alltså itne säga riktigt vem som är den bästa gittarisen. isåfall får man ta och dela upp det i grupper. som den snabbaste gittaristen. och pris i nytänkande.

 

du moste fatta att han jimi är inte den bästa ändå. OCH VEM VAR DET SOM ANMÄLDE MEJ!? (OOPS CAPS ÄR PÅ :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok din noob. du ger dej inte... rubriken är såhär: Bästa gittaristen, enligt dej.. enliget mej är slash den bästa. ok fattar du? och du kan inte säga att Jimi är den bästa gittaristen. nej faktiskt inte, han får isåfall pris av mej för han var en "nytänkare" med gittaren. han tog fram det nya soundet. men han är inte den bästa gittaristen. har du glömt dom svenska gittaristerna?? finns några bra i SWE. men man kan alltså itne säga riktigt vem som är den bästa gittarisen. isåfall får man ta och dela upp det i grupper. som den snabbaste gittaristen. och pris i nytänkande.

 

du moste fatta att han jimi är inte den bästa ändå. OCH VEM VAR DET SOM ANMÄLDE MEJ!? (OOPS CAPS ÄR PÅ :D )

Du är väldigt ensam om att tycka att Jimi inte är den bästa eller en av de bästa...

Jobba på din svenska btw -.-'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min kompis kan spela hälften av vad jimi gjorde där :P. men ja jag hatar inte jimmi utan han är bra.

jag antar att din kompis kan spela hälften av vad Slash kan spela också, antar jag? alltså komigen, deras musik äger sönder allting, men gitarren i "sweet child of mine", "paradise city" och etc är INTE avancerad. Om vi ska snacka riktigt, riktigt ruskigt bra gitarrist mste jag säga vem f*n det nu e som spelar Dragonforce - Through Fire and Flames, bland annat... Det e om vi ska prata om Gitarrister, inte banden själva. isf så är det GNR och Nightwish som ligger högst upp ^^ Sluta vara en sån fanboy, det e som att se tjejer skrika och stöna efter

darin.

 

Min röst för bästa gitarrist: Jimi Hendrix och snubben från Dragonforce. :P

 

P.S. Pineapple speaks the truth! :D Om Hendrix var levande skulle jag ha gått till många konsärer vid detta lagret :D

Redigerat av tuffscout
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

ok din noob. du ger dej inte... rubriken är såhär: Bästa gittaristen, enligt dej.. enliget mej är slash den bästa. ok fattar du? och du kan inte säga att Jimi är den bästa gittaristen. nej faktiskt inte, han får isåfall pris av mej för han var en "nytänkare" med gittaren. han tog fram det nya soundet. men han är inte den bästa gittaristen. har du glömt dom svenska gittaristerna?? finns några bra i SWE. men man kan alltså itne säga riktigt vem som är den bästa gittarisen. isåfall får man ta och dela upp det i grupper. som den snabbaste gittaristen. och pris i nytänkande.

 

du moste fatta att han jimi är inte den bästa ändå. OCH VEM VAR DET SOM ANMÄLDE MEJ!? (OOPS CAPS ÄR PÅ :D )

Du är väldigt ensam om att tycka att Jimi inte är den bästa eller en av de bästa...

Jobba på din svenska btw -.-'

 

blir mkt skit när jag skriver på tagentbord fattar du :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok din noob. du ger dej inte... rubriken är såhär: Bästa gittaristen, enligt dej.. enliget mej är slash den bästa. ok fattar du? och du kan inte säga att Jimi är den bästa gittaristen. nej faktiskt inte, han får isåfall pris av mej för han var en "nytänkare" med gittaren. han tog fram det nya soundet. men han är inte den bästa gittaristen. har du glömt dom svenska gittaristerna?? finns några bra i SWE. men man kan alltså itne säga riktigt vem som är den bästa gittarisen. isåfall får man ta och dela upp det i grupper. som den snabbaste gittaristen. och pris i nytänkande.

 

du moste fatta att han jimi är inte den bästa ändå. OCH VEM VAR DET SOM ANMÄLDE MEJ!? (OOPS CAPS ÄR PÅ :D )

Du är väldigt ensam om att tycka att Jimi inte är den bästa eller en av de bästa...

Jobba på din svenska btw -.-'

 

blir mkt skit när jag skriver på tagentbord fattar du :/

 

Snarare att det sitter en skit framför tangentbordet :pinch:

 

Okej du gav exempel på två grupper. Nytänkande och Snabbaste gitarristen. Kan säga på direkten att inte Slash ens är kandidat till något av förslagen. Hendrix är nytänkade och Herman Li (DragonForce) spelar grymt snabbt.

 

Nu frågar jag dig GunsNRoses, vilken kategori skulle du sätta Slash på? Visst han har en otrolig image men det gör honom inte bättre på guran.

 

Jimi Rules :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

ok din noob. du ger dej inte... rubriken är såhär: Bästa gittaristen, enligt dej.. enliget mej är slash den bästa. ok fattar du? och du kan inte säga att Jimi är den bästa gittaristen. nej faktiskt inte, han får isåfall pris av mej för han var en "nytänkare" med gittaren. han tog fram det nya soundet. men han är inte den bästa gittaristen. har du glömt dom svenska gittaristerna?? finns några bra i SWE. men man kan alltså itne säga riktigt vem som är den bästa gittarisen. isåfall får man ta och dela upp det i grupper. som den snabbaste gittaristen. och pris i nytänkande.

 

du moste fatta att han jimi är inte den bästa ändå. OCH VEM VAR DET SOM ANMÄLDE MEJ!? (OOPS CAPS ÄR PÅ :D )

Du är väldigt ensam om att tycka att Jimi inte är den bästa eller en av de bästa...

Jobba på din svenska btw -.-'

blir mkt skit när jag skriver på tagentbord fattar du :/

 

Snarare att det sitter en skit framför tangentbordet :pinch:

 

 

Okej du gav exempel på två grupper. Nytänkande och Snabbaste gitarristen. Kan säga på direkten att inte Slash ens är kandidat till något av förslagen. Hendrix är nytänkade och Herman Li (DragonForce) spelar grymt snabbt.

 

Nu frågar jag dig GunsNRoses, vilken kategori skulle du sätta Slash på? Visst han har en otrolig image men det gör honom inte bättre på guran.

 

Jimi Rules :kung:

 

får fundera över det. och menar du att det är min skärm som är framför tagentbordet eller? :meddum: och den kronan tillhör mej! jimi borde ha lite tagtråd på sitt huvud :D fattar du hur många saker SLASH har varit på eller? han har varit på tv och massa sånt. han har spelat inför Bush. och på andra fester. Redigerat av GunsNroses
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, framför tangentbordet, vilken tror du är fronten? Måste jag redovisa med bilder och grejer för att du ska förstå?

Du är bara omogen...

 

Har Slash varit med i TV ? :o

Killar! Hörde ni? Slash har varit med i TV!! :o

Kom igen nu, GNS, insé, du är bara en halvidiotisk fanboy.

Redigerat av Pineapple
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...