Hoppa till innehåll

Ang. Regel §1.14.


Raptomex
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jo jag har sett att vissa medlemmar skriver att dom har syskon i forumet, enligt mig så tycker jag att det är som §1.14 - Att ha flera användare. För att om admin upptäcker att man har flera användare då behöver man ju bara säga att den är ens syskon.

Eller?

Jag tycker att den regeln är lite konstig..

Hur tycker ni?

 

Jag tycker att admin borde kräva att man visar upp en bild, men nån text som det kanske står"Medlems namn som man har på fuska."

Och om man inte går med på det så stänger admin det kontot, eller typ tar bort det accet.

Men det är ju till dom med kanske samma IP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Observera att det är strängt förbjudet att ange falska uppgifter när man registrerar sig på t.ex. kön och födelsedag. Fuska.se förbehåller sig rätten att kräva bild av ID-kort eller annan legitimation vid misstanke om felaktiga uppgifter. Kan inte detta uppvisas så kommer användaren i fråga att stängas av från Fuska.se."

 

Saxat ur reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Observera att det är strängt förbjudet att ange falska uppgifter när man registrerar sig på t.ex. kön och födelsedag. Fuska.se förbehåller sig rätten att kräva bild av ID-kort eller annan legitimation vid misstanke om felaktiga uppgifter. Kan inte detta uppvisas så kommer användaren i fråga att stängas av från Fuska.se."

 

Saxat ur reglerna.

Hm, ok men hur många medlemar finns det här på forumet :/ ?

Kommer ju ta ganska lång tid att gå igenom varenda medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Observera att det är strängt förbjudet att ange falska uppgifter när man registrerar sig på t.ex. kön och födelsedag. Fuska.se förbehåller sig rätten att kräva bild av ID-kort eller annan legitimation vid misstanke om felaktiga uppgifter. Kan inte detta uppvisas så kommer användaren i fråga att stängas av från Fuska.se."

 

Saxat ur reglerna.

Hm, ok men hur många medlemar finns det här på forumet :/ ?

Kommer ju ta ganska lång tid att gå igenom varenda medlem.

 

 

Att söka samma IP här görs nog autmatiskt, det andra görs ng för hand... [bara en gissning ;)]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jupp. Men om man har dynamisk ip så är det svårare att upptäcka dubbelanvändare. Det händer dock att vi moderatorer *host* ibland på ren magkänsla kollar upp saken och på så sätt avslöjar även dubbelusers där det inte finns särskilt mycket ledtrådar att gå på.

Har man bara samma ip som någon annan så får man i regel frågan om man har någon bror/syster som är medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jo jag har sett att vissa medlemmar skriver att dom har syskon i forumet, enligt mig så tycker jag att det är som §1.14 - Att ha flera användare. För att om admin upptäcker att man har flera användare då behöver man ju bara säga att den är ens syskon.

Eller?

Jag tycker att den regeln är lite konstig..

Hur tycker ni?

 

Jag tycker att admin borde kräva att man visar upp en bild, men nån text som det kanske står"Medlems namn som man har på fuska."

Och om man inte går med på det så stänger admin det kontot, eller typ tar bort det accet.

Men det är ju till dom med kanske samma IP.

Klart att folk från samma familj måste få ha egna användare. Som sagt så hade ju Boffaroffe kopierat ut reglerna. Där det står vad som finns, sen så det du sa nu med att man bara kan säga så stämmer inte.

 

Det är ju bara för Admin att kolla IP Adressen för medlemarna. Om de har samma är det samma persson. Så enkelt är det bara.

 

Sen så är faktisk IP Adressen en Ensak så igentligen får man inte kolla efter dem, har jag för mig. Inte säkert.

 

Sen om en medlem har Dynamisk IP Adress så får väl Admin antagligen göra en Advancerad IP Adress sökning och kanske använda sig av något pogram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle man ha två användare? Och fattar inte riktigt varför det är emot reglerna heller.

 

Hm, ok men hur många medlemar finns det här på forumet :/ ?

Kommer ju ta ganska lång tid att gå igenom varenda medlem.

 

"Fuska.se förbehåller sig rätten att kräva bild av ID-kort eller annan legitimation vid misstanke om felaktiga uppgifter. Kan inte detta uppvisas så kommer användaren i fråga att stängas av från Fuska.se."

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flera användare har två konton eller mer, inget händer, om du inte går och har en sig där det står JAG HAR TVÅ ANVÄNDRE!!!!!!!!!!!!!!!!

Men du förstår inte..

Om man har ett syskon på forumet så lär väll dom båda har likadant IP?

 

Jag svarade till CrossFall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...